Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma med 2-åring. Tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 17:16   #1
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Roma med 2-åring. Tips?

Noen som har tips?
Vi reiser på torsdag og blir til tirsdag.
Meg og mannen har vert der før, men da uten lille trollet.

Vi skal iallfall i dyreparken en dag.
Lurer på om vi skal ta en tur til barnemuseumet også. Noen som har vert der?

Ellers er jeg veldig i tvil om jeg bare skal ha med mai-tai`en min og bånd, eller om jeg burde ha med en reisetrille også. Isåfall blir det til at jeg kjøper en zapp før vi reiser. Hva tror dere?

Vi bor på hotell i gangavstand fra termeni (mot spansketrappen).
Hva bør vi ha med til Jørgen på en slik reise? *uerfaren*

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:23   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma med 2-åring. Tips?

Jeg var i Roma med halvannetåring i januar. Det gikk strålende. Roma var en svært barnevennlig by. Vi bodde ved Trevi-fontenen. Vi dro ikke i dyreparken, men det er sikkert artig. Ting som slo an med vår gutt var tur med hestedrosje (dyrt!), gelato til alle døgnets tider, løpe rundt utenfor Pantheon, kaste mynter i Trevi, jakte på duer ved Piazza di Navona, uterestauranter var stas (italienske kelnere er geniale barnevakter) og, ja, generelt storbyliv. Vi hadde en utrolig flott tur, og kunne glatt tilbrakt flere uker i Roma.

Vi liker å gå en del, så jeg ville tatt med trille.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:27   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma med 2-åring. Tips?

Og som svar til hva dere bør ha med til guttungen så tror jeg svaret er ikke noe spesielt. Jeg synes det er greit å ha med bleier, så slipper man bruke tid på å lete etter butikker. Maten på restaurantene er jo enkel for barn å like, så jeg hadde ikke giddet ta med noe slikt. Vi hadde heller ikke med leker, for av erfaring visste vi at vi kom til å kjøpe haugevis av ting til ham underveis. Og det gjorde vi.

Eneste investeringen vi tok på forhånd var en liten bærbar tv/dvd-spiller som bruker batteri. Da hadde vi grei underholdning til ham når vi følte for å slappe av med en pizza og litt rødvin. Han satt på restaurantene og så på Teletubbies. Helt genialt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no