Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 16:55   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Inspirert av film- og boktrådene lurer jeg på hvordan reisevanene deres er!

Drar dere tilbake til samme, deilige sted år etter år (barndomshjem, hytta, dét ene stedet på Gran Canaria eller Frankrikekysten), eller vil dere alltid ha noe nytt?

For de som har lest mine svar på de nevnte trådene, kommer det kanskje ikke som noe sjokk at jeg er en rastløs sjel. Jeg gidder stort sett ikke å dra til steder jeg har vært før. Det er vel derfor vi har vært i ca. 50 land (ja, vi samler ), og Sneipen allerede har vært en haug med rare steder. Heldigvis er Rhett min sjelsfrende.

Så det blir nok ikke hytte på Sørlandet eller campingvogn på Larkollen på oss på en stund. Hva med dere?



I tilfelle noen lurte, mener jeg det aldeles ikke nedlatende hvis noen elsker å dra på Larkollen, altså! Jeg kan godt skjønne gleden over å samle på minner på samme sted. Men jeg har det altså ikke i meg selv. :understreker:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 17:22   #2
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

En blanding tror jeg, er ennå ikke så altfor bereist, men dette har jeg da funnet ut.
-Jeg digger London/Storbritannia med shopping og pubkultur, kommer gjerne tilbake etter 2 besøk.

-Charterferie til Kanariøyene frister ikke til gjentakelse, greske øyer fikk jeg et noe bedre inntrykk av.

-Frankrike har jeg besøkt en gang, og jeg kommer helt sikkert tilbake; middelalderske landsbyer med gjestfrihet og rødvin, ja takk!

-Har blitt heftig forelsket i hytta ytterst i Oslofjorden, kommer til å prioritere tid der sommerstid, det er enkelt (drøye 2 timer), det er fint der, vi roer oss ned og koser oss der. Barnevennlig!

-Canada gjorde inntrykk da jeg var 17 år, men jeg higer ikke etter å dra tilbake.

-Har planer om å reise til Argentina/Buones Aires i løpet av et år, Thailand står også langt oppe på ønskelisten.

Jeg er vel litt sånn at jeg liker å vite hva jeg får, men jeg absolutt åpen for nye steder, men jeg tror jeg vil være litt pysete med de helt spenstige stedene så lenge jeg har små barn, men ser for meg heftig globetrotterfaktor om tja 20 år? Da skal bl.a. Nicobar, Mongolia, Russland (med oppløste stater), Macchu Picchu, Påskeøya, Galapagos, Island, "erobres".

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 17:38   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg/ vi liker best å utforske nye steder, og var sjelden på ferie samme sted før vi fikk barn.

Nå som vi har (små) barn ser jeg fordelen i å ha et "fast" sydensted som vi kan dra for å slappe av, bade og kose oss uten å utforske for mye. Det tenkte vi kanskje kunne bli Mallorca og dro dit i juni. Men det passet ikke oss helt, så nå i høstferien skal vi teste ut en vingård i Toscana som har barnebasseng, lekeapparater osv. Så kanskje det kan bli et semi-fast (altså ikke alle ferier, men innimellom) tilholdssted noen år framover.

Når barnet(a) blir litt eldre gleder jeg meg til å ta de med på spennende ferier. Er mange steder vi har lyst til å dra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:05   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Vi er egentlig noen rastløse sjeler begge to her, og var stadig vekk på farten før Knotten kom til verden. De siste årene har stort sett sommerferien gått til Drøbak, ikke har vi hatt mye ferie, og ikke har vi økonomi til å farte hvor som helst, og ikke minst; det er jo fint for Knotten å treffe besteforeldrene fra tid til annen ...

Vi liker ihvertfall å dra til nye steder, selv om det alltids er en favoritt eller to, Irland f.eks. - fordi jeg har bodd der og ikke fikk sett så mye annet enn puben og universitetet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:14   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Mannen og jeg er i utgangspunktet rastløse globetrottere. Det er stort sett Øst-Europa/Russland/Asia det har gått i, og der har vi sannelig vært både her og der. Humpet rundt i buss og tog og haiket og fløyet med meget obskure flyselskaper, og holdt oss med en skjønn blanding av manisk planlegging og improvisasjon.

Men vi har ingenting imot å vende tilbake til yndlingssteder heller. Etter at ungene begynte å ramle inn, har det blitt Hellas tre ganger på tre år, og Danmark to, hvilket er uhørt ofte til oss å være. Ofte tenker vi på forhånd vi skal begrense oss og være hele ferien på ett sted, men hestehoven stikker fram hver gang, så det blir alltid minst tre greske øyer, hvorav minst én ny ... (Og så har vi visst dratt med unger både til USA og Thailand og Baltikum, og dumpet ungene og vært i London og Paris og Tokyo, så man kan jo ikke akkurat påstå at det har vært reisetørke her de siste tre årene. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:51   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg elsker å reise, og vil helst reise til nye steder. Jeg syns noe av det beste med å reise er det å oppdage nye steder, og mennesker. Det å ikke ha noen erfaringer fra et sted fra før, å oppleve det for første gang.

Men siden min kjære er fra den Dominikanske republikk ser jeg for meg at vi kommer til å reise dit hver gang vi skal på langtur. Og feriere på hytta når vi ikke har råd til å dra. (Huff og huff. Strender, sol og salsa - stakkars meg! )

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:53   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Å hei, er det du fra NM som skulle dit nå hvert øyeblikk? Vi hadde Sneipens første langtur til DR, 4 ukers pappaperm. Deilig land!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:16   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg er en kombinasjon, liker å oppleve nye ting men er samtidig veldig glad i det jeg kjenner godt. Vi skal bygge hytte om noen år, og jeg ser for meg at vi kommer til å tilbringe ferier enten der eller hjemme hos foreldrene våre, i tillegg til å ta en og annen tur til et nytt sted.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:28   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Vi er egentlig rastløse sjeler som liker å farte rundt omkring. For min del har jeg holdt meg i Europa og det østlige Asia.

Nå har det seg slik at min far har funnet sitt paradis på sydsiden av Kreta (langt borte fra de verste turistmaskinene). Dit reiser han flere ganger i året og forholdsvis ofte spanderer han tur på barn og barnebarn. Derfor har vi vært MANGE ganger på Kreta.

Nå som snuppa er forholdsvis liten har det vært greit nok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:53   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Å hei, er det du fra NM som skulle dit nå hvert øyeblikk? Vi hadde Sneipens første langtur til DR, 4 ukers pappaperm. Deilig land!

Jepp, det er meg! Nå er det bare en liten måned igjen!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:58   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Med hele familien min på Island og mannens i nord norge, blir stort sett alle ferier brukt til å reise hjem Det siste året har jeg vært 3 ganger på Island og 2 ganger i NN, og jeg er veldig klar for å begynne å bytte ut noen av disse reisene med reiser andre plasser.

Så neste sommer har "alle" fått beskjed om at de kan besøke oss en eller annen plass i Europa, for vi skal sørover i sommerferien

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:02   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg ønsker meg en bobil, jeg! Slik at jeg kan kjøre Norges land på kryss og tvers, og samtidig ha orden på bagasjen hele tiden!!!
Jeg elsker å kjøre over fjelloverganger, stoppe langs veien for å bade og fiske. Elsker å sitte ute og grille med barna og bare oppleve den fantastisk naturen vi har i Norge!

Har vært en del i utlandet også, og har mange plasser som står på ønskeliste. Mexico vil jeg gjerne tilbake til, og jeg vil gjerne ta et karibisk cruise igjen!!!

Min drøm er å reise til Grand Canion, jobbe på en ranch, og ri over cowboyland.(ungpikedrøm som jeg VET jeg kommer til å oppfylle en gang)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:06   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Som unge nyforelskede dro vi til Benidorm hvert år, men da ungene var 9 og 4 år fikk vi oss hund og campingvogn. Da dro vi til Orsa i Sverige i en årrekke fordi det var så nydelig og barnevennlig.
I de siste årene har vi hatt samme reisemål i flere år. Et lite hotell i Alcudia på Mallorca. Innimollom har vi vært på Gran Canaria og Tenerife, men vi kommer til å dra tilbake til Mallorca.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 30-09-06 kl 09:17.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:17   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg er ganske rastløs og reiser som regel nye steder. Men jeg har et sted jeg stadig vender tilbake til, og det er New Orleans. Jeg blir liksom aldri ferdig med den byen. Et par andre steder i USA og Zambia vender vi også tilbake til, men det er på grunn av venner.

Ellers blir det nye steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:44   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er vel derfor vi har vært i ca. 50 land (ja, vi samler )

Har du vært i 50 land?
Heldiggris!

Vi fikk barn ganske tidlig (22 år), så barn og økonomi har stort sett styrt våre ferievalg. Vi har prøvd alt fra storby, campingvogn og charter, prøver gjerne nytt og vender gjerne tilbake.

Med såpass stor familie (vi er 5) er det som oftest økonomien som avgjør. Vi drømmer om USA, men innser at barna må bli større og at det må spares (og mor må begrense shoppingen...)
I tillegg drømmer min kjære og meg om feriemål alene uten barn (Paris, Liverpool, Roma, Istanbul), men akkurat nå prioriterer vi de små og håper at vår tid kommer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:47   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Vi er jo ganske mye i Sveits vi da og det kommer vi til å fortsette med. Etter hvert vil vi vel prøve å la ungene få se så mye som mulig av landet og sikkert også ta turer til naboland.

Ellers blir det mest Skandinavia på oss nå. Det er veldig lettvint her med barn, det kommer vi nok til å fortsette med i noen år til.

Jeg er veldig glad i London og reiser gjerne tilbake dit.

Jeg har ikke noe spesielt forhold til det å hytte eller annet fast tilholdssted, men jeg kan se poenget når en har små unger. Det blir allikevel ikke noe hyttekjøp på oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:59   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Jeg må moderere meg litt. Jeg drar tilbake til noen steder mange ganger. London er yndlingsbyen min, New York på en god nr. to. Men da er det ikke for å se på ting, men å oppleve byen. Føle stemningen, liksom. Og det endrer seg hele tiden. Make sense?

Liven: noen fordeler skal man ha med å ha en jobb med 80-100 overnattingsdøgn på det verste, og vi har jo også valgt bort barn ganske lenge. Det har egentlig først nå gått opp for meg at vi snart må betale for barn på fly og overnatting. Spørs om ikke det går utover feriebudsjettet etter hvert ...

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 00:15   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det har egentlig først nå gått opp for meg at vi snart må betale for barn på fly og overnatting. Spørs om ikke det går utover feriebudsjettet etter hvert ...


Tre barnebilletter koster ca. det samme som to voksenbilletter, så for vår del spiller absolutt kostnadene en rolle også ja.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 11:11   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Liven: noen fordeler skal man ha med å ha en jobb med 80-100 overnattingsdøgn på det verste, og vi har jo også valgt bort barn ganske lenge. Det har egentlig først nå gått opp for meg at vi snart må betale for barn på fly og overnatting. Spørs om ikke det går utover feriebudsjettet etter hvert ...

Det går i alle fall ut over feriebudskjettet her hos oss...

Vi får satse på at det blir litt tid for reising når barna er for stor til å være med oss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 11:14   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det har egentlig først nå gått opp for meg at vi snart må betale for barn på fly og overnatting. Spørs om ikke det går utover feriebudsjettet etter hvert ...

Det er faktisk skikkelig surt. Men jeg kan i grunnen aldri tenke meg at vi kommer til å nedprioritere reising av den grunn, vi kommer nok til å kutte et annet sted. Ellers blir vi bare sure. (Da er det jo ganske greit at vi absolutt ikke ønsker oss digert hus, hytte (Gud forby! ), to fancy biler osv. osv.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no