Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 15:17   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Jeg har lyst til å ta med mann og barn til en storby i april, og vurderer noe sånt som Riga, Krakow, Tallin etc. Jeg har hatt ham med mange steder, men altså aldri Øst-Europa. Så da tenkte jeg å høre med dere da, i håp om at dere har et tips til hvor det er enkelt å ha med en guttunge på snart to år. Noen med erfaring?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:34   #2
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Eneste erfaringen jeg har med Øst-Europa og små barn, er Krakow med en 3 åring.

Krakow er en kjempeflott by og absolutt barnevennlig, store deler av sentrum er bilfritt og det er enkelt å greit å komme seg rund både med og uten vogn.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:14   #3
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Jeg har vært i både Riga og Tallinn,
og jeg skal aldri sette mine ben i Riga igjen.
Det var skikkelig nedtur
Mye billigere, flottere, større og bedre i Tallinn.

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 22:32   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Tusen takk for tips! Min mann så svært skeptisk ut da jeg sa Krakow. Han har vært en del i Warsawa, og synes det er en lite sjarmerende by. Men Krakow er helt annerledes, stemmer ikke det?

Ellers så frister St Petersburg litt. Må titte litt nærmere på dette med transport og barn i den byen.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 22:47   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Jeg har vært i både Riga og Tallinn,
og jeg skal aldri sette mine ben i Riga igjen.
Det var skikkelig nedtur
Mye billigere, flottere, større og bedre i Tallinn.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du mener dette. Dessuten; større er bedre?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:47   #6
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlig storby i Øst-Europa?

Jeg har vært i Villnius, og kan sterkt anbefale den, like barnevennlig som en hvilken som helst annen "storby", og veldig fin! Mye fin arkitektur, og det sies at den egentlig er som Praha, bare mindre turister.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no