Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 09:59   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Vi vurderer å reise til Tunisia i jula i år. Vet at det ikke er veldig varmt da, men det er jo varmere enn hjemme i allefall. Lurer på å bo her: http://www.detur.no/index.cfm (Leiligheter Tej Marhaba)
Noen som har vært der og kan opplyse meg ? Positivt eller negativt ? -Shopping? - Utflukter ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:08   #2
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Jeg har vært i Tunisia, men i Hammamet. Vi hadde en ganske sløv uke med minimalt med utflukter; men en tur på et lokalt Hammam (ikke hotellenes) kan anbefales.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:10   #3
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Har bare vært på flyplassen i Tunis, og det var en heller ubehagelig opplevelse...

Å reise dit noen dager før jul, kan i år være spennende, fordi vi har høytid 20 desember, sånn ca, og da er det mye god mat, og festivitas. Tror de feirer Eid også i Tunisia, selv om landet er "av-muslimifisert" for å tilpasse seg Vesten og for å kvitte seg med stempelet "muslimsk land".

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:16   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Høres spennende ut . Vi vurderer å reise 22 desember. Hadde vært moro å oppleve feiringen der !

Nabbe-Hva var forreten ubehagelig på flyplassen i Tunis ?

Claire- Hva er Hammam ? (uvitende)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:27   #5
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Eid er 20 desember, sånn ca. Men det forundrer meg ikke om de feirer jul mer i Tunis. De skal jo fjerne fredag som helg nå, det skal bli søndag istedet. Idioter...

Jeg hadde litt problem med at jeg har hijab på meg i passet og "det var ikke lov i Tunisia" og så kranglet vi litt, og jeg ble puttet i forvaring, fordi jeg nektet ta av hijaben. Jeg kunne ikke gå rundt på flyplassen i hijab og abaya (sort kåpe) fordi det skulle være så mange turister der akkurat da, og de ville ikke at turistene skulle tro at "Tunisia mishandler sine kvinner med å tvinge dem til å gå med hijab".

Man kaller ikke tollbetjenter idiot, og man kritiserer ikke religionen til "morra hans"...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:49   #6
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Claire- Hva er Hammam ? (uvitende)

Hamam (er visst den korrekte skrivemåten) er tyrkisk bad. Det var en gangske selsom opplevelse. Vi ble tatt imot av noe som må ha vært en hermafroditt, eller en svært mandig kvinne (badene er jo separate for menn og kvinner). Vi ble dusjet, skrubbet, knadd og massert til gagns. Selv om det var litt "invaderende" for en stakkars nordboer, så følte man seg gullende ren og oppfrisket etterpå. Det er jo en del av kulturen der også, som kan være verdt å få med seg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:07   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Jeg har vært i Tunisia, bodde rett utenfor Sousse, men var også på rundtur i hele landet. Veldig flott. Greie folk, god mat. Kunne være litt problemer å ta ut penger. Vi var der under ramadan, det er ikke å anbefale.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:47   #8
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Glad det er "selvbetjening" i hammam i Algerie.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 12:06   #9
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Glad det er "selvbetjening" i hammam i Algerie.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:40   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Glad det er "selvbetjening" i hammam i Algerie.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:40   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Tusen takk for oppklarende og opplysende innlegg alle tre
Blir bare mer og mer fristet, kjenner jeg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:42   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Skal prøve å unngå det

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Man kaller ikke tollbetjenter idiot, og man kritiserer ikke religionen til "morra hans"...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:39   #13
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Jeg jobbet i Tunisia i litt over 2 år! Riktignok er det mange år siden (98 - 00), men som jeg savner dette herlige landet! Etter at jeg flyttet hjem til Norge var jeg der flere ganger på besøk, og siste gangen jeg var der var vel i 2001 tipper jeg. Om det er noe spes du lurer på så må du gjerne spørre. Jeg hadde en svært intenst og heftig kjærlighetsaffære der, så det er mulig minnene er en smule rosenrøde....

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:46   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som har vært i Tunisia? Erfaringer?

Vi har vært der. I dardjerba eller hvordan det skrives vi var det i 6 dager. 2 første dagene fikk jeg diare. Når det ga seg fikk jeg så noe skikkelig magesmerter. Fikk stivsprøyte i rumpa mi som gjorde noe JÆVLIG vondt! Hadde forresten mage vondt i 2 dager nesten. 2 andre dagene var jeg frisk.

Alt i alt er det ikke ett land jeg vil reise igjen..Selvom vi hadde det ganske morsomt innimellom!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no