Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Loer all klær i ullblanding?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-21, 14:15   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Loer all klær i ullblanding?

Har de siste månedene kjøpt noen gensere i ullblandinger på Match, fra 700-1200 kr. En med 60% mohair, de andre i ull, akryl, nylon og alpaca. Felles er at de ganske raskt blir nuppete mellom ermene og sidene på genseren relativt fort.

Gjør de fleste ullblandinger det etter litt bruk, eller er det sannsynlig at gensere med ull, litt opp i pris holder kvaliteten bedre?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 14:21   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Etter min erfaring nupper alt som inneholder acryl Så det unngår jeg. Ren ull (ihvertfall i god kvalitet) nupper lite og ingenting.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 14:23   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Jeg har en genser i ren ull som nupper endel. Erfaringene fra diverse strikkegrupper på nett er at det er noe grunnet garnet og noe grunnet brukeren. Noen mennesker får rett og slett mer nupper på klærne enn andre, det har kanskje med bevegelsesmønsteret å gjøre?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 14:32   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Min erfaring er at alt ( ) nupper. Ren, finstrikket merinoull nupper minst, men alt nupper. Dyr kasjmir også. Eller kanskje SÆRLIG dyr kasjmir.

jeg har resignert, tenkt at jeg er en nupper og kjøpt nuppefjerner. På noen plagg kan man også bruke barberhøvel og barbere av nuppene med nennsom hånd.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 14:44   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Jeg mener å ha lest at når man blander fibre med ulik lengde så nupper det mer. De plaggene jeg har som er i ren ull nupper ikke noe særlig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 14:51   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Ull kan ha korte eller lange fibre, de lange er dyre og nupper mindre. Det jeg har fra Aiayu og Cathrine Hammel er helt pent, men prisene er deretter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 15:18   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Jeg har noen gensere i ren, glatt ull. De nupper ikke. Jeg foretrekker den type ull nettopp fordi de ikke nupper. Jeg en som svetter og blir klam ganske fort, derfor unngår jeg syntetiske materialer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 23:37   #8
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Acryl er PLAST! Helt grusomt materiale.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-21, 03:46   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Jeg har både billig og dyr ull som ikke nupper.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:54   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Min erfaring er at alt ( ) nupper. Ren, finstrikket merinoull nupper minst, men alt nupper. Dyr kasjmir også. Eller kanskje SÆRLIG dyr kasjmir.

jeg har resignert, tenkt at jeg er en nupper og kjøpt nuppefjerner. På noen plagg kan man også bruke barberhøvel og barbere av nuppene med nennsom hånd.

Jeg kjøpte for første gang noe i kasjmir, en todelt kosedress fra HM. Den loer ikke i det hele tatt. Første gangen jeg har opplevd et plagg i ul-lignende materialer som ikke loer. Jeg har brukt den masse (korona, ja), både rundt i huset, under et teppe i sofaen og ute på tur. Vasket tre ganger på ullprogram med Milo og tøymykner. Tørket flatt på gulvet på badet.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 18:21   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Blandingsgarn loer mer enn garn av ett fiber. Men det er vel fastslått også at noen personer får nupper mer enn andre. Det har vel med bl.a. bevegelsesmønster å gjøre, tror jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 19:34   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loer all klær i ullblanding?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kjøpte for første gang noe i kasjmir, en todelt kosedress fra HM. Den loer ikke i det hele tatt. Første gangen jeg har opplevd et plagg i ul-lignende materialer som ikke loer. Jeg har brukt den masse (korona, ja), både rundt i huset, under et teppe i sofaen og ute på tur. Vasket tre ganger på ullprogram med Milo og tøymykner. Tørket flatt på gulvet på badet.

Jeg har også kjøpt en sånn helt nydelig kosedress i kasjmir fra hm. Jeg elsker den, men den nupper på meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no