Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-18, 10:57   #61
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen de som skal begynne å lærekjøre nå, 16-åringer, er vel ikke i jobb på de neste 5-10 årene.

Om fem -ti år er de 21-26 år, så jeg håper jo noen av dem prøver seg i arbeidslivet i løpet av den tiden. Og da kan det fort være at noen trenger å kjøre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 11:16   #62
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen de som skal begynne å lærekjøre nå, 16-åringer, er vel ikke i jobb på de neste 5-10 årene.

Tja, de som f.eks tar fagbrev, kan fort ha behov for sertifikat om 2-3 år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 11:36   #63
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Har også hørt at det går mer og mer mot automatgir.
Her har vi gir og og har fremdeles ikke vurdert elbil. Må kanskje vurdere det for neste bilbytte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 13:03   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Eh, at det var?? Forstå trafikkbildet og se reglene fungere i trafikken SAMTIDIG som 2 føtter og 2 armer skal operere synkronisert men uavhengig av hverandre? Gjerne i en oppoverbakke, med stor dyr bil rett bak? Gripepunkt, svidd gearkasse, hylende motor - hvis du da ikke endte opp med å kvele den? Snakk for deg selv.

Ikke sant. Jeg tok lappen på manuell giring (hvis ikke hadde det stått i sertifikatet mitt at jeg ikke fikk kjøre annet), men hatet hvert sekund av giringen. Bilen var da hadde automat, så jeg har ikke giret siden (jeg tok lappen da jeg var 35). Men nå har vi fått girbil, og jeg har ikke kjørt den ennå. Jeg syns giringen er noe skikkelig hassle, som jeg virkelig, virkelig skulle vært foruten. I Oslo blir det jo så himla MYE giring også, siden man ALLTID ligger mellom to gir i fart.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Veldig mange unge nå (planlegger å) velge(r) bort manuelt gir helt, sier min 17-åring. Fordi de fleste nye biler nå har automatikk, elbiler feks har automatgir og etterhvert mange bruktbiler. De ser ikke behovet og synes kost/nytte er for lav.

Her i Oslo er det overraskende mange av de unge, også på «rike» Oslo Vest, som velger bort sertifikat. Veldig snålt for vår generasjon som jo synes det var STAS og nærmest selvfølge.

Tror det er mer en bosteds-ting enn en generasjonsting. Da jeg var ung valgte heller ikke de rike barna på Vestkanten lappen i særlig stor grad, i Oslo er lappen temmelig overflødig i ungdomsårene. Jeg, og så godt som alle jeg kjenner, både fra øst og vest, valgte bort lappen, og jeg er jo samme generasjon som deg.

Jeg ville ikke valgt bort å ta lappen på manuell, fordi veldig mange bruktbiler, som jo er det man som ung oftest er det man har råd til, om man ikke er fra rike vest, da) fremdeles har manuell giring. Men å øvelseskjøre med automat med foreldre, og med gir med kjørelærer ser jeg ikke noe problem i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 13:15   #65
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen de som skal begynne å lærekjøre nå, 16-åringer, er vel ikke i jobb på de neste 5-10 årene.

Det finnes folk med fagutdannelse. Og folk uten utdannelse, for den del. Som både jobber og kjører bil.

HI: Jeg vil tro de fleste klarer overgangen mellom manuelt gir og automat greit, når de først har litt kjøreerfaring innabords.


Sist redigert av Cuyahoga : 07-01-18 kl 13:43.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 13:34   #66
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen de som skal begynne å lærekjøre nå, 16-åringer, er vel ikke i jobb på de neste 5-10 årene.

Det håper jeg da inderlig de er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 13:56   #67
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg husker mange lærlinger i andre yrker fra min ungdom der de jobbet iherdig for å ha lappen så fort som mulig, da det gav et fortrinn for å fålæreplass.
Feks rørleggere og elektriker, der det å kunne stikke og hente deler som trengtes mens de andre fortsatte på jobben. Tror vel ikke det er så uvanlig i dag heller.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 14:37   #68
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen de som skal begynne å lærekjøre nå, 16-åringer, er vel ikke i jobb på de neste 5-10 årene.

Pizzabud er jo en av de få jobbene som ungdom kan ha, så der er det mange 18 åringer.

Tror ikke det er så viktig med manuelt gir, men hvis man har anledning så tenker jeg at man øvelseskjører med det. Jeg ville dog ikke tatt det med i vurderingen hvis vi skulle kjøpt oss ny bil. Bilen skal nok vare lengre enn sjåføropplæringen for å si det slik. (Lett for meg å si, vi har manuelt gir, skal ikke ha ny bil og starter sikkert med øvelseskjøring nå på sommeren 2018)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 14:44   #69
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Venninnen til eldste fikk nettopp avslag på jobb som pizzabud for hun hadde lappen på kun automat.
Ellers fikk mannen også tips, da han var på foreldrekurs på kjøreskolen nå i høst, at det var lurt å bli trygg i trafikken med automat først, og så gå over på manuelt.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 15:09   #70
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Tydelig at enkelte ikke engang har vurdert muligheten av at barn av høyt utdannede kan finne på å ta et fagbrev, en kortere utdanning eller faktisk droppe ut av skolen. Stakkars dem som er praktisk anlagt, har lese- og skrivevansker, trives med å lage ting, løse ting, jobbe med hendene, er kreative eller helst vil være ute, ikke har ro i ræva til et liv på lesesalen og vokser opp i høyakademiske bur.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 15:25   #71
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Tydelig at enkelte ikke engang har vurdert muligheten av at barn av høyt utdannede kan finne på å ta et fagbrev, en kortere utdanning eller faktisk droppe ut av skolen. Stakkars dem som er praktisk anlagt, har lese- og skrivevansker, trives med å lage ting, løse ting, jobbe med hendene, er kreative eller helst vil være ute, ikke har ro i ræva til et liv på lesesalen og vokser opp i høyakademiske bur.

Og om de velger langvarig utdannelse så er det vel også vanlig å ha ekstrajobb ved siden av studiene hvor det kanskje er behov for å kunne kjøre manuell girt bil.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:23   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

For meg er det veldig, veldig rart at ikke dagens ungdom ivrer etter å få lappen. Min største sorg var at jeg hadde 18-årsdagen på en søndag, sånn at jeg måtte kjøre opp DAGEN ETTER.

#landsensjente

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:26   #73
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Den eneste erfaringen jeg har på området er at venninnen min, som tok førerkort i USA, mange år etterpå syntes giring var skummelt og vanskelig. På kjøreskolen jeg (og de fleste andre 17-18åringene gikk på) var det en selvfølge å kjøre med manuelt gir, og veldig vanskelig var/er det jo ikke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:30   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg som ikke er vant med automatgir hater det skikkelig. Jeg liker ikke at "bilen bestemmer over meg" som jeg føler med automatgir.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:48   #75
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg som ikke er vant med automatgir hater det skikkelig. Jeg liker ikke at "bilen bestemmer over meg" som jeg føler med automatgir.

Jeg har alltid hatt bil med vanlig gir, men den jeg har nå har automatgir, en dag så var jeg vant til det, og nå syns jeg det er litt pesete med vanlig gir

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:58   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg som ikke er vant med automatgir hater det skikkelig. Jeg liker ikke at "bilen bestemmer over meg" som jeg føler med automatgir.

Jeg har aldri prøvd automat, men jeg har elbil. Praktisk med kun gass og brems, føler ikke at bilen bestemmer over meg. Og det er deilig at bilen ikke kan renne bakover i bakker. Men jeg liker å godt å gire også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 23:17   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har alltid hatt bil med vanlig gir, men den jeg har nå har automatgir, en dag så var jeg vant til det, og nå syns jeg det er litt pesete med vanlig gir

Enig! Er på tredje bil med automat nå. Det rare er at da jeg bodde i USA kjørte jeg med gir.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 23:55   #78
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vanlig gir er en kjempefordel å beherske godt tenker jeg.

Det er ikke et must å øvekjøre med selvom man tar førerkort med mulighet for å kjøre med manuelle gir, men det er en fordel.

Sommerjobbmulighetene er dårligere om man bare har lappen for automat. Det tar nok ganske mange år før alle firmabiler har automatgir.

Det er ikke få jobber man trenger lappen i.

En annen ting er det å ikke ha foreldre som kjøper ny bil med automatgir om man trenger bil i 18-19 årsalderen. Utvalget biler med manuelle gir er mye større i den prisklassen en 19 årig lærling har råd til.
Det er også en stor fordel å kunne låne biler av andre. Her vi bor er det fremdeles mange som har biler med manuelle gir.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 01:09   #79
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri prøvd automat, men jeg har elbil. Praktisk med kun gass og brems, føler ikke at bilen bestemmer over meg. Og det er deilig at bilen ikke kan renne bakover i bakker. Men jeg liker å godt å gire også.

Det du beskriver om el-bilen er vel det samme som automatgir
Forøvrig enig med de som sier at firmabiler ofte er manuelt giret og at dette bør tas med i betraktning. Har ikke vært borti firmabiler med automatgir så langt i mitt yrkeliv, bortsett fra sjefens bil.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:04   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri prøvd automat, men jeg har elbil. Praktisk med kun gass og brems, føler ikke at bilen bestemmer over meg. Og det er deilig at bilen ikke kan renne bakover i bakker. Men jeg liker å godt å gire også.

Et du beskriver er jo automatgir.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no