Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-18, 19:44   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi må kjøpe ny "nummer-to-bil". Dette blir evt. den eneste med manuelt gir. Hvor viktig er det egentlig at 16-åringer som skal øvelseskjøre (når ble han så stor??? ) har en manuelt giret bil tilgjengelig? Er det et "must"? Jeg ser for meg at automat er greit for å lære å lese trafikkbildet, og at manuell giring kan læres på kjøretimer og er easy peasy for en logisk tenkende ung mann (og hans logisk tenkende 4 år yngre lillesøster med tiden). Er jeg helt på jordet?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 21:29   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg tenker at det er ganske stor forskjell i kjørestil, f.eks om man bremser ved å gire ned, fartsavpasning inn mot kryss osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 21:38   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vet ikke, men jeg tenker at jeg skal slippe unna øvelseskjøring siden jeg har automatgir (og pappan har manuell).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 21:59   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Veldig mange unge nå (planlegger å) velge(r) bort manuelt gir helt, sier min 17-åring. Fordi de fleste nye biler nå har automatikk, elbiler feks har automatgir og etterhvert mange bruktbiler. De ser ikke behovet og synes kost/nytte er for lav.

Her i Oslo er det overraskende mange av de unge, også på «rike» Oslo Vest, som velger bort sertifikat. Veldig snålt for vår generasjon som jo synes det var STAS og nærmest selvfølge.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:06   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Giring var da ingen stor del av kjøreundervisning? Å forstå trafikkbildet og se reglene fungere i trafikken var det som krevde noe, og så var giringen gjort på 4 sekunder?

Vi har bare automatgir, og ser ikke helt problemet. Hvis ungene skal lære å kjøre bil, så skal vi kunne bidra til det. Jeg kjenner veldig mange som ikke kjører bil, så jeg overraskes ikke om ungene mine velger det bort.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:09   #6
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi vurderte det dithen av det var lurt å øverlseskjøre med manuell gir, siden vi tror (og kjørelærer mente) at det er lettere å gå fra manuell over på automat, enn andre veien. Slik at øvelseskjøring med manuell gir den fordelen at de står sterkere ved et eventuelt bytte senere.

Om det er et riktig valg, vet jeg ikke, men oppi våre hoder hørtes det veldig fornuftig ut.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:18   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi har manuelt på begge bilene våre, så her må han klare seg med det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:22   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi har en 16-åring som ikke har nevnt kjøring ennå, men vi har en bil av hver. Jeg må innrømme at jeg håper hun velger elbilen, den er liten og lett å manøvrere. Den manuelle bilen er diger. Jeg håper ikke hun vil kjøre den. Tror ikke manuelt gir er framtiden heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:24   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:25   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Det var veldig hyggelig lesning.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:30   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Har dere begynt å lære tenåringene deres opp i bil og trafikk da? Følger de med når dere er ute på kjøretur? Får de starte bilen? Fylle bensin? Fylle spylervæske? osv

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:48   #12
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vår 16-åring kjører automat. Hun var ute på langtur på 16-års dagen. Satte seg i bilen og startet rett i trafikken. Hun har mopedlappen så hun hadde kjørt litt i trafikk der. Hun kjører ofte når hele familien skal på tur og er allerede en trygg sjåfør. Plasserer seg fint i trafikken, avpasser fart og er generelt flink synes jeg. Å gire skal hun få lære av onkelen som har girbil

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:49   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg klarer ikke å se for meg at svimehuet vi har av en 15 åring skal sette seg inn i en bil og kjøre om under ett år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:53   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Så fint å lese dette.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:55   #15
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Jepp - Denne teorien tror jeg på. Og sånn må det bli for vår unge dame, som faktisk fullførte trafikalt grunnkurs idag. Vi har ikke tilgang til bil med manuelt gir. Jeg tror ikke det blir noe problem.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:56   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Akkurat sånn tenker vi og, kjekt at en sjåførlærer mener det samme.
Nå skal ille vi begynne med det før om 3 år da.... men begge bilene våre er med automat.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:02   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg hadde mine første kjøreturer i automatbil. Når jeg var trygg på stopping og kjøring gikk vi over til manuell, men kjørte mye forskjellig.
Jeg var heldig innser jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:05   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Det eneste problemet jeg kan se, er at de får en jobb som krever sertifikat og hvor det kun er tilgang på manuelt gir. Jeg tror imidlertid de fleste biler om 5-10 år er med automatgir, også, eller kanskje særlig(?) i det offentlige. Eks hjelpepleier etc.

Har man kun lappen på automat, får man kjøpe seg automat. Mye lettere nå enn da vi var unge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:15   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Det er ikke rocket science å lære seg manuelt gir selv om man har øvelseskjørt med automat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:16   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Sier de ikke at den siste personen som tar sertifikat i Norge allerede er født?

Jeg tror man kommer langt med å kunne kjøre automat og elbil, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no