Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-22, 22:54   #681
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Virker ganske suspekt, ja.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 26-07-22, 23:23   #682
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg anmeldte Vita Pura for internettsvindel hos politiet i dag. Firmaet påstår fortsatt at de ikke kan slette kravet uten at jeg anmelder ID-tyveri og returnerer pakken på egen regning. Jeg viser til relevante lovparagrafer og nekter å returnere varen før jeg får en lovpålagt og ferdigfrankert returlapp. Jeg har også påpekt at de må kunne godtgjøre at jeg disponerer e-postadressen som er oppgitt i "bestillingen". Jeg skulle kanskje startet en egen tråd, men det er litt seint nå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 26-07-22, 23:37   #683
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Lurer på hvorfor den bikkja står og skjeller kl. 23.40.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 28-07-22, 13:01   #684
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Strå: så bra du anmeldte. Ellers fortsetter de bare

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-08-22, 14:11   #685
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Strå: så bra du anmeldte. Ellers fortsetter de bare

De fortsatte de, med inkassokrav via et annet selskap som heller ikke på noen måte skårer høyt på tillitt (Direct etellerannet). De påsto at pakken ikke var mottatt, så jeg sendte bilde av sporingen av returlappen de selv mailet meg og truet med oppfølging av tidligere anmeldelse. Da først kom bekreftelsen på sletting av kravet.

Jeg lurer på hvor mange som bare gir opp og betaler fordi det tar så mye tid å ordne opp.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 09-09-22, 11:31   #686
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.691
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Vi har fått en forespørsel som har satt oss i et veldig dilemma, og jeg lurer sånn på hva som er lurt å gjøre...

Vi driver altså et B&B, fordi det er tilnærmet umulig å få god overnatting her i bygda. Hotellet er fullt av arbeidere, og folk må til nabobygdene for å få husrom. Etter en litt rolig start har folk begynt å få øynene opp for oss, og vi får stadig nye bestillinger. Og i dag kom altså denne forespørselen fra et av byggefirmaene som har oppdrag her. De vil ha rom til folk som pendler, tre netter i uka, i minst et halvt år. Min første reaksjon var selvsagt HURRA, SIKKER INNTEKT! Men så begynte jeg å tenke. Vi bor jo her selv, og vil da få tre mannfolk boende rundt oss over en lang periode. De kommer garantert til å være dekket av byggestøv og annen dritt, og vi har hvitt satengsengetøy og hvite SPA-håndklær i tyrkisk bomull. De begynner på jobb klokka sju, og vil da ha frokost før det, og det er tiiidlig... Men det verste er at hvis vi gjør denne avtalen så vil det gå utover studenter som kommer på samling og trenger overnatting, og vi er redde for at folk rett og slett skal glemme oss hvis vi må si nei gjentatte ganger. Vi åpnet jo tilbudet nettopp fordi arbeidere har tatt alt annet, og vi vil ikke være en del av det problemet.

Men det er jo helt og fullstendig sprøtt å si nei til garantert inntekt det neste halve året, er det ikke?

HJELP....

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 09-09-22, 11:35   #687
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Ser dilemmaet, Albertine. Vil den stabile inntekten gi dere pusterom og ro mens dere ferdigstiller 1. etg kanskje?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 09-09-22, 11:35   #688
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Albertine, dere kan jo forhandle om vilkårene i en slik avtale, det blir jo ikke den vanlige B&B'n. Eksempelvis ville jeg ikke stått og laget frokost til dem før klokka 7, men sagt at det var selvbetjening av brød, pålegg og kaffe. (Og helt ærlig, i en sånn setting som fast gjest ville jeg foretrukket det, framfor at noen sto og laget frokosten min.)

Sengetøy og håndklær: Her hadde jeg rett og slett kjøpt noe billigere og brukt denne perioden. Disse folka er byggefolk på jobb, jeg tror kanskje ikke satengsengetøyet blir tilstrekkelig satt pris på til at jeg hadde ofret det.

Og kanskje også satt noen begrensninger i hvor stor del av huset disse mennene fikk bruke? Dette er jo noe helt annet enn det vertshuset dere har åpnet.


OG: Vær kynisk! Dette er et firma som er i skvis på å få innlosjert arbeidskraft de antagelig er avhengig av for å få levert det de har lovet. Hvis dere ser for dere ulemper, feks med redusert etterspørsel framover pga tilgjengeligheten nå er lavere, så må dere prise dette inn i avtalen. Disse folka er antagelig leid inn for mange tusen kroner om dagen, noen hundrelapper til eller fra for overnatting velter ikke lasset for dem.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-09-22, 11:36   #689
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Helt enig med Timar, Albertine. Dette går det an å løse til det beste for begge parter.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 09-09-22, 11:56   #690
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det Timar sa, Albertine.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 09-09-22, 12:58   #691
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det Timar sa ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 09-09-22, 15:36   #692
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Sett krav, ja, Albertine.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 08:07   #693
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Da får jeg være motstemmen.
Jeg synes det er galskap å si nei til en stabil inntekt over så lang tid. Dette forutsatt at det er en bedrift dere har, og ikke noe på gøy på si, liksom, og at dere uten problem kan hoppe over denne inntekten.
Ang. sengetøy og håndklær, de sliter vel ikke noe mer på det enn 3 nye personer hver dag ville gjort, og slitasje og utbytting av slikt bør jo være kalkulert inn i budsjett.
Kan de eventuelt ha selvbetjent frokost?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 10:02   #694
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Da får jeg være motstemmen.
Jeg synes det er galskap å si nei til en stabil inntekt over så lang tid.

Særlig i den situasjonen dere er i, Albertine.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 10:11   #695
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Si ja til arbeidsfolkene, sett opp prisen litt og la de få ordne seg frokost selv, dvs brød, pålegg og kaffe. Kjøp en ok kapselmaskin så trenger dere ikke tenke på at den må slås av osv.

Kanskje de har dusj på arbeidsplassen og dusjer der etter arbeid? Ikke gitt at de er skitne når de kommer til dere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 10:23   #696
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Spørsmålet må jo være om de skal betale full pris, eller om det er snakk om forhandlinger.

Hvis det er full pris, så syns jeg dere må regne med å stille med både frokost, dyrt sengetøy og alt annet. Hvorfor skulle disse folkene være annerledes enn for eksempel studenter? Hvem sier at ikke "arbeidsfolk" kan like å sove i deilig sengetøy og få god oppvartning? Kunder må regne med at det innimellom er utsolgte rom. Da får de bestille tidligere.

Jeg ville også tenkt nøye gjennom hvordan dere tenker å håndtere eventuell avbestilling.

Hvis det blir snakk om forhandlinger om pris, derimot, så blir det annerledes.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 11:54   #697
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Lille meg, jeg er ikke enig i at dette ikke er annerledes enn andre gjester. Vanlige gjester kommer i noen dager og har kanskje valgt dette vertshuset fordi det er akkurat her de har lyst til å bo, eller her det passer å bo. De har sett på bilder av rommene og lest om frokosten, og får lyst til å komme.

Arbeidsfolk setter selvfølgelig også pris på å ha det pent og fint rundt seg, men de er der på jobb, på fast basis, og har ikke håndplukket akkurat dette vertshuset.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 12:31   #698
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.691
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Lille meg, jeg er ikke enig i at dette ikke er annerledes enn andre gjester. Vanlige gjester kommer i noen dager og har kanskje valgt dette vertshuset fordi det er akkurat her de har lyst til å bo, eller her det passer å bo. De har sett på bilder av rommene og lest om frokosten, og får lyst til å komme.

Arbeidsfolk setter selvfølgelig også pris på å ha det pent og fint rundt seg, men de er der på jobb, på fast basis, og har ikke håndplukket akkurat dette vertshuset.

Det er her jeg er også. vi er opptatt av selve opplevelsen av å være her og tilbyr derfor lille ekstra som folk setter sånn pris på. Jeg vet at det er galskap å si nei, men akkurat dette går på selve livskvaliteten vår, i og med at vi bor her selv. Jeg vil ikke gå på do på natta og risikere å dulte borti mannfolk som har begynt å føle seg hjemme her og driver med gud vet hva, eller få stua vår invadert av dem. Vi starta jo dette fordi arbeidere har overtatt overnattingsmarkedet, og andre sliter med å finne overnatting. Vi vil ikke være en del av problemet, vi vil være en del av løsningen. Vi har jobber utenom og er ikke avhengige av full drift, så enn så lenge satser vi på visjonen vår og jobber for den. Så får vi gå på akkord med oss selv og tenke penger hvis det ikke går.

Takk for innspill, kjekt å høre meningene deres.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 16:23   #699
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg må ærlig talt si at jeg får en creepy følelse av måten du omtaler dine potensielle kunder, Albertine.
Litt sånn selektering av hvem som får være kundene deres.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 17:37   #700
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg vil ikke gå på do på natta og risikere å dulte borti mannfolk som har begynt å føle seg hjemme her og driver med gud vet hva, eller få stua vår invadert av dem.

Da kan du ikke leie ut. Til noen. Med mindre kvinner som driver med gud vet hva er greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no