Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-22, 16:38   #621
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på når jeg skal slutte å plutselig svimle. Det kan bli vanskelig, den kilometeren i snyen opp til hytta i morgen. Med oppakning.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-04-22, 19:49   #622
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer litt på hva som er lønnsnivået til en barnefaglig ansvarlig på et akuttmottak for flyktninger.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 06-04-22, 19:59   #623
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.727
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på om jeg får sove inatt. :trøtt:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 15-04-22, 10:16   #624
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Hvorfor i alle dager er det plutselig svart bakgrunn på brukerinformasjonrn på venstre side i tråde e her inne? Er det en forveksling av langfredag vs black friday? Eller har jeg gjort noe jeg ikke vet med innstillingene her inne?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-04-22, 10:23   #625
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Og hvorfor er det nå, like plutselig, vanlig bakgrunn igjen?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-04-22, 11:23   #626
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Har sikkert noe med cookies å gjøre.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 15-04-22, 20:51   #627
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Hvordan blir man fortest mulig kvitt hekseskudd i ryggen? Klarer ikke å gå over gulvet en gang

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå  
Gammel 15-04-22, 21:09   #628
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvordan blir man fortest mulig kvitt hekseskudd i ryggen? Klarer ikke å gå over gulvet en gang

Drugs. Masse. Varier mellom å gå rolig inne (gjerne med gode joggesko), og liggende hvile. Mer drugs i morgen, og prøve rolig gange gjerne utendørs, liggende hvile. Rince and repeat. Noe dritt. God bedring!! Jeg har vanligvis vært mye bedre etter noen dager, og helt bra etter 1-2 uker.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 15-04-22, 23:39   #629
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvordan blir man fortest mulig kvitt hekseskudd i ryggen? Klarer ikke å gå over gulvet en gang

Diagonalløft/-strekk. Eventuelt naprapat.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 09:18   #630
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvordan blir man fortest mulig kvitt hekseskudd i ryggen? Klarer ikke å gå over gulvet en gang

Ising, bevegelse, eventuelt strekke/yogaøvelser. Smertestillende for å klare å sove dersom det er vondt når du ligger.

Prøv McKenzie Altså alternere mellom isining, gåing og McKenzie. https://no.approby.com/mckenzie-oeve...-nedre-ryggen/

Og ja, naprapat/kiropraktor på tirsdag om det ikke har blitt bedre.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 17:47   #631
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Hva er gyldig id?
Norwegian ber meg ha med gyldig id, men de sier ikke hva som er gyldig id

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 17:50   #632
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva er gyldig id?
Norwegian ber meg ha med gyldig id, men de sier ikke hva som er gyldig id

Pass, ID-kort, bankkort med bilde eller førerkort.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 17:53   #633
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Pass, ID-kort, bankkort med bilde eller førerkort.

Takk. Tenk om Norwegian kunne skrevet det på hjemmesiden sin….,
Mulig det fantes en link jeg kunne trykke på for så å betale 29kr for å få vite hva som var godkjent……

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 18:16   #634
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det kommer vel an på hvor du skal? Utenlands er ikke bankkort med bilde eller førerkort gyldig ID, sånn egentlig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 18:24   #635
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det kommer vel an på hvor du skal? Utenlands er ikke bankkort med bilde eller førerkort gyldig ID, sånn egentlig.

I følge en bekjent av meg, heller ikke innenlands, men sikker er jeg ikke, så jeg har tenkt å ta med pass når vi skal reise i sommer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 22-04-22, 08:52   #636
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Den eneste "juridisk" gyldige id-en i Norge er pass, men de fleste godtar også førerkort, og en god del godtar bankkort med bilde.

Det skulle vel komme noen nasjonale ID-kort, men de har vært forsinka i årevis.

edit: Ser ut til at ID-kortet er kommet nå. Men hvorfor noen skulle velge å få seg et slikt når de kan få seg pass istedenfor, det skjønner jeg ikke. Det koster like mye som et pass, og varer halvparten så lenge. Og så er det bare gyldig innen EU/EØS. Praktisk at det passer i lommeboka, men utenom det?
https://www.thetravelinspector.no/ne...jonalt-id-kort

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 22-04-22, 09:04   #637
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Den eneste "juridisk" gyldige id-en i Norge er pass, men de fleste godtar også førerkort, og en god del godtar bankkort med bilde.

Det skulle vel komme noen nasjonale ID-kort, men de har vært forsinka i årevis.

edit: Ser ut til at ID-kortet er kommet nå. Men hvorfor noen skulle velge å få seg et slikt når de kan få seg pass istedenfor, det skjønner jeg ikke. Det koster like mye som et pass, og varer halvparten så lenge. Og så er det bare gyldig innen EU/EØS. Praktisk at det passer i lommeboka, men utenom det?
https://www.thetravelinspector.no/ne...jonalt-id-kort

Synes ikke det er så rart. Ikke alle har førerkort, langt ifra alle banker har bankkort med bilde og da er det jo veldig greit å ha et kort som passer i lommeboken som man alltid har med seg i stedet for å måtte huske på passet (og være redd for å miste det) hver gang man trenger legitimasjon. Jeg har bestilt ID kort nettopp av denne grunnen. Å huske passet hver gang jeg må hente en pakke på posten, medisiner på apotek etc. er upraktisk. Sønnen min på snart 19 fikk også ID kort med en gang han ble 18 for å kunne legitimere seg.


Sist redigert av liefje : 22-04-22 kl 11:10.
liefje er ikke aktiv  
Gammel 22-04-22, 09:17   #638
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Synes ikke det er så rart. Ikke alle har førerkort, langt ifra alle banker har bankkort med bilde og da er det jo veldig greit å ha et kort som passer i lommeboken som man alltid har med seg i stedet for å måtte huske på passet (og være redd for å miste det) hver gang man trenger legitimasjon. Jeg har bestilt ID kort nettopp av denne grunnen. Å huske passet hver gang jeg må hente en pakke på posten etc. er upraktisk. Sønnen min på snart 19 fikk også ID kort med en gang han ble 18 for å kunne legitimere seg.

Dette. Min yngste sønn har fått det. Han har ikke bankkort med bilde, og å skulle drasse på passet hver gang han skal noe som kan kreve at han legitimerer seg er tungvint. Han er en høy 14 åring med skjegg, så det kan fort være sånn at han må legitimere seg for å kjøpe barnebillett dersom han skal ta buss.
Siden det er usikkert om flyselskap godkjenner bankkort med bilde, så tenker jeg at snart 17åringen også skal få.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 22-04-22, 10:15   #639
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Synes ikke det er så rart. Ikke alle har førerkort, langt ifra alle banker har bankkort med bilde og da er det jo veldig greit å ha et kort som passer i lommeboken som man alltid har med seg i stedet for å måtte huske på passet (og være redd for å miste det) hver gang man trenger legitimasjon. Jeg har bestilt ID kort nettopp av denne grunnen. Å huske passet hver gang jeg må hente en pakke på posten etc. er upraktisk. Sønnen min på snart 19 fikk også ID kort med en gang han ble 18 for å kunne legitimere seg.

Jepp, det er ikke meninga at man skal dra med seg passet overalt. Det skal ligge på et sikkert sted. Har man ID-kort med reisebevis bør man helst ikke ta med passet til utlandet heller, i land der dette er gyldig, i følge politiet, sist jeg skaffet pass og ID-kort til datteren. Hun fikk ID-kort med reisebevis, og jeg kommenterte til henne at "men det er sikkert lurt å ta med passet likevel, når man reiser utenlands", og betjenten brøt inn og sa "nei, du skal IKKE ta med passet når det ikke er absolutt nødvendig".

ID-kortet fikk hun først og fremst for å kunne legitimere seg på buss, tog o.l., hvor hun fortsatt går som barn, siden hun ser eldre ut enn hun er. Det er den eneste gyldige legitimasjonen hun har, utenom passet. Jeg skal også bestille meg ID-kort.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 22-04-22, 10:25   #640
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Mamma har ventet på det id kortet i årevis. For hun har ikke lappen og for å hente ut medisiner på apoteket (det gjør jevnlig, hun går et stort utvalg medisiner fast) må hun altså da ha med passet etter at bankene gikk bort fra bankkort med bilde. (Hun byttet bank for å få ha det noe enger da første bank gikk bort fra det) Det er og blir upraktisk å måtte ha passet i veska til enhver tid. Så et ID kortet det er ikke dumt det nei. Særlig ettersom hun ikke har vært p åen reise som trenger pass siden..... vel, hun må ha fornyet det minst en gang siden den tid i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no