Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 10:11   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Finnes det? Sånn at hvis én piper, så piper alle? Og er det veldig dyrt? Og hvor får jeg tak i det?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:12   #2
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Ja, det heter seriekoblede røykvarslere. De har det på de fleste byggvarehus o.l.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:13   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

http://www.tryggogsikker.no/html/240.html
Her f.eks?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:16   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Seriekoblede ja! Takk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:16   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Hvor mange røykvarslere har man vanligvis? Holder det med én i hver etasje, eller bør man ha én i hvert soverom i tillegg?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:22   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Én i hver etasje er minimum. I tillegg ville jeg hatt på andre sentrale steder i huset, som i gangen mellom soverommene, i en trapp, i nærheten av kjøkkenet o.l.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:41   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har en i hver etasje foreløpig, men skal ha en eller to til. Ikke fordi vi ikke hører dem, men for å være sikker på at de fanger opp røyk tidlig der det er størst fare. I gang ved sikringsskap, ved tv, soverom osv.

Vet ikke hvordan det er med de seriekoblede alarmene, men på alarmer genrelt er det store kvalitetsforskjeller. Ville kjøpt på et sted som var spesialisert for denne type varer.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:43   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi har en i hver etasje foreløpig, men skal ha en eller to til. Ikke fordi vi ikke hører dem, men for å være sikker på at de fanger opp røyk tidlig der det er størst fare. I gang ved sikringsskap, ved tv, soverom osv.

Vet ikke hvordan det er med de seriekoblede alarmene, men på alarmer genrelt er det store kvalitetsforskjeller. Ville kjøpt på et sted som var spesialisert for denne type varer.


Ja, det var det med kvalitetsforskjeller jeg tenkte på. Hmm, får vel lese litt mer om det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:06   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har seriekoblede røykvarslere via Securitas. De som har montert. De er i tillegg tilknyttet Securitas og brannvesenet.
Og at det kom folk uhyggelig raskt en gang jeg ved et uhell klarte å utløse de har jeg fått tastet ...
Plutselig hadde jeg stuen full av brannmenn gitt.

I tillegg har vi gode gamledagse utenfor soverom. Som ikke er seriekoblet.

De seriekoblede fungerer også som tyverialarm.
Dersom dere har tenkt på boligalarm, så burde dere sjekke det før du hanlder inn røykvarslere.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:08   #10
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har seriekoblede røykvarslere. 3 stk nede, fire på loftet, en i garasjen. Ha gjerne en ekstra der du har fryserne f.eks. Anbefaler det, samt å ha brannøvelse med barna hvert år.

Kan kjøpes gjennom enkelte forsikringsselskaper bl.a, men der vi sjekket var det dyrt. Fikk kjøpt akkurat samme varslere billigere et annet sted, og fikk rabatt når vi kjøpte flere.


Sist redigert av linne@ : 14-07-10 kl 13:59.
linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:12   #11
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Ja vi har sånn, men husker ikke hvor mye det kostet, mannen ordnet med det.
Men vi har en i gangen nede og en på kjøkkenet (tror jeg) og oppe har vi på ungenes soverom, vårt soverom og gangen.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:59   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Takk for mange gode tips! Tror vi skal høre med noen alarmselskaper før vi bestemmer oss. Vi hadde jo tenkt til å ha alarm uansett.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:05   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har det.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:07   #14
Lillebill
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 105
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har gjennom alarmselskapet vi bruker. Veldig greit

__________________
Lillebill og gutta-02 og -06
Lillebill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:09   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Vi har dobbelt opp med røykvarslere; ordinære og via boligalarmen.

Den på boligalarmen har vi to sensorer på. En på hovedetg og en i andreetg. De ordinære har vi flere av. I hovedetg: en som dekker stue og kjøkken (den står på stua), og en på soverom. Gangene er dekket av boligalarmen.

Oppe har vi en på hvert soverom og en som dekker gang og loftstue. (åpen løsning)

Disse er seriekoplet. Vi vurderer også å få varslerne nede i sokkelen med i seriekoplingen.

Nå husker jeg ikke helt hva som ble sagt, for jeg stilte spørsmål ved om det virkelig var nødvendig med dobbelt system da vi fikk inn alarmen. Men jeg mener å huske at securitas også anbefalte dette, da sensorene på alarmen og på de ordinære reagerte på forskjellige branngasser, og at man da ved å ha dobbelt opp ville fange opp en evt brann i en tidlig fase.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:12   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Takk for tips, Carrera, jeg ser for meg noe sånt jeg også. Tenkte å ha to fra alarmselskapet (en i hovedetasjen og en i soveromsgangen nede) og så ha seriekoblede på hvert soverom og i loftsstua.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:22   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

For en tid siden så opplevde vi forresten at det er _veldig_ lurt å være godt sikret med brannvarslere.

Vi har som sagt en ordinær varsler på hvert av soverommene oppe, og den på boligalarmen står ute i gangen ved soverommene.

Så var det en kveld at ungene akkurat var kommet i seng, og jeg holder på her nede. Og plutselig setter de ordinære røykvarslerne i gang. Jeg løper opp til ungene og får ut batteriet i den på rommet deres. Jeg trodde jo det var en feil, for ikke hverken så jeg eller kjente jeg røyk. Alarmen utløste forresten oppe.

Det ble stille, og jeg gjorde mitt for å roe ned to oppskremte unger. Og mens jeg står der så blir jeg med ett obs på en meget ekkel og intens brentlukt inne på rommet der de lå. Da fikk mor også litt panikk må jeg innrømme.

Det viste seg at det var noe feil med lyset i taket der oppe, og at det hadde begynt å avgi røyk og sikkert varme, men takket være røykvarsleren der inne så fanget den opp disse gassene før ting fikk utviklet seg. Hadde det ikke vært varsler der inne så ville det tatt tid før den ute i gangen reagerte, og jeg tør ikke tenke på hvilket utfall det ville gitt...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:44   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for tips, Carrera, jeg ser for meg noe sånt jeg også. Tenkte å ha to fra alarmselskapet (en i hovedetasjen og en i soveromsgangen nede) og så ha seriekoblede på hvert soverom og i loftsstua.

Vi har noe sånt som dette. Dvs både seriekoblede, inkl på hvert soverom, og 2 koblet til alarmen, 1 i kjeller og 1 i 2.etasje (vi har et lite hus). Det er anbefalt varslere mye mer enn i hver etasje, jeg husker ikke konkret anbefaling, men i alle fall inkluderer den hvert soverom.
Man betaler jo månedspris per stk for dem som er koblet til alarmen, så jeg synes ikke vi trenger 8 stk koblet til. Ift varslerne på soverom, er jeg mer opptatt av at de slår inn så vi kommer oss ut enn at de går direkte til alarmen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 13:09   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Husk at det er forskjell på brannvarslere også; man har optiske og ioniske og de er til hvert sitt bruk.

Optiske røykvarslere arbeider etter lysrefleksjonsprinsippet, og reagerer raskt på røyk med store partikler. Disse utvikles under en ulmebrann, ikke minst ved brann i kabelisolering, kunststoff (PVC), olje, fett og oljeholdig støv. Dagens optiske røykvarslere er også i stand til å reagere raskt på svart røyk, som ved brann i f.eks. gummi. En optisk røykvarsler tar også åpen flammebrann.


Ut ifra sitt funksjonsprinsipp er ioniske røykvarslere spesielt egnet til å reagere på små røykpartikler, slike som oppstår når stoffer som f.eks. tre og papir brenner, men derimot ikke på den røyk som oppstår i den første ulmefasen av en brann Ved ulmebranner som er den vanligst forekommende brannstart i en bolig kan man risikere at en ionisk røykvarsler ikke reagerer i det hele tatt.


Vi har røykvarslere overalt, føles det som ... Oppe har vi i gangen (rett utenfor dørene inn til stue og kjøkken) og på hvert soverom. Den i gangen går av i et kjør om det kommer røykos fra kjøkkenet, så den tror jeg vi bytter ut.

Nede har vi i tv-stuen (hvilket er en selvfølge, tv-brann er skummelt), på syrommet, i gangen utenfor badet/vaskerommet (vi har hatt brann i tørketrommel tidligere ...) og på det som skal bli Knottens soverom.

I tillegg har vi selvsagt minst et brannslukkingsapparat i hver etasje, og brannteppe på kjøkkenet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 13:12   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere som er koblet sammen trådløst?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvor mange røykvarslere har man vanligvis? Holder det med én i hver etasje, eller bør man ha én i hvert soverom i tillegg?

Vi har en i stua, en i gangen nede (som er direkte tilkoblet brannvesenet og Sector Alarm), to i gangen oppe (en utenfor soverrommet vårt), og en inne på barnerommet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no