Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem er dagens "rødstrømper"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 21:29   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dagens "rødstrømper"

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Man må da vel ikke være for kjønnskvotering selv om man er feminist og/eller rødstrømpe. Jeg mener jo kjønnskvotering er et tilbakeslag for kvinner. Vi er liksom så "svake" at vi trenger hjelp til å få en jobb.

Pffft. Når det kommer til styrer så er vi så svake at vi ikke får det til. Ikke by birth, men gjennom kultur. Vi kommer ikke gjennom, vi er ikke med i gjengen. Jeg er sjeleglad for styrekvotering. Det hjelper meg til at jeg i fremtiden kan ha sjans til å få styreverv. Jeg er flinkere enn mange menn som ville blitt spurt før meg. Tro ikke at styremedlemmer velges kun basert på ferdigheter. De velges etter hvem som vil støtte opp om kulturen som allerede eksisterer, som de kjenner gjennom andre styrer etc. Jeg har jobbet sammen med mange styregrossister - det er en gruppe man ikke kommer inn i helt uten videre. Gutteklubben Grei er ingen myte. Kvinner trenger all hjelp de kan for å bli likestilt i næringslivet. Det vil komme neste generasjon til gode, da kan vi snakke om kvinner som blir valgt inn uten kvoteringshjelp, kun fordi de er gode styremedlemmer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
feminisme, moderne feminisme, rødstrømper


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no