Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilverksted i Oslo

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 14:54   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Bilverksted i Oslo

Noen som kan anbefale verksted i Oslo og som det ikke koster skjorta å få reparert noe?
Bildeler er det det koster, men jeg tenker på arbeidsprisen.
Behøver absolutt ikke være noe merkeverksted, men bør helst kunne ta EU-kontroll.

Astri ( bilen) vet nemlig å gjøre det skikkelig når det først skal være noe galt
Og nei, hun ble ikke EU-godkjent.

Og lønner det eg å fikse det som må fikses før vi evt. selger/bytter inn?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 15:30   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Vi bruker Rustad Service, han fyren er av de billigere jeg har vært borti i hvertfall. Du kan jo ringe og høre med han om priser og se hva du synes.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 15:32   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vi bruker Rustad Service, han fyren er av de billigere jeg har vært borti i hvertfall. Du kan jo ringe og høre med han om priser og se hva du synes.

Han har jeg snakket med, men kunne ikke gi meg prisoverslag uten å se på bilen først.
Han er forøvrig veldig grei å ha med å gjøre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:33   #4
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Vi bruker Snapdrive på Sandaker. Mannen mener de er rimelige og dyktige (effektive), selv har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag (innrømmer at biler er min bedre halvdels ansvar).

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:27   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Jeg brukte Quikstopp som ligger ved Shell stasjon ved Strømmen storsenter da jeg hadde service på bilen i høst. De tar også EU kontroll. Det var ikke gal pris heller synes jeg.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:04   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Noen som kan anbefale verksted i Oslo og som det ikke koster skjorta å få reparert noe?
Bildeler er det det koster, men jeg tenker på arbeidsprisen.
Behøver absolutt ikke være noe merkeverksted, men bør helst kunne ta EU-kontroll.

Astri ( bilen) vet nemlig å gjøre det skikkelig når det først skal være noe galt
Og nei, hun ble ikke EU-godkjent.

Og lønner det eg å fikse det som må fikses før vi evt. selger/bytter inn?

Hvilken bil er det snakk om?

Ellers om det lønner seg å fikse... tja.. kommer litt an på hva tingene er. Er det dyre reperasjoner trenger det ikke å lønne seg - det kommer også an på hvor man bytter den inn.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:07   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Jeg ville valgt et merkeverksted hvis det er store greier du skal ha gjort. Jeg har en bekjent som er bilmekaniker, og han sier han får inn tre biler i uken som har vært på Snap Drive. Ja, han jobber for et merkeverksted.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:30   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvilken bil er det snakk om?

Ellers om det lønner seg å fikse... tja.. kommer litt an på hva tingene er. Er det dyre reperasjoner trenger det ikke å lønne seg - det kommer også an på hvor man bytter den inn.


Det er bremseskiver, bremserør, parkbrems ( usikkert om må bytte hele), bærekule, litt eksoslekkasje og litt andre justeringer.
Tilsammen blir det mellom 10 og 15 lapper litt avhengig av parkbremsen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 17:58   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er bremseskiver, bremserør, parkbrems ( usikkert om må bytte hele), bærekule, litt eksoslekkasje og litt andre justeringer.
Tilsammen blir det mellom 10 og 15 lapper litt avhengig av parkbremsen.

På hvilken bil (merke, modell, årsmodell?)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 18:51   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opel Astra, stasjonsvogn, 2000 modell.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:33   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Opel Astra, stasjonsvogn, 2000 modell.

Hvis man skal bytte den inn hos en forhandler som har verksted, vet jeg ikke helt om det vil lønne seg. Jeg har ikke sjekket hva 2000-modeller av Astra ligger på i pris - det vil såklart også være avhengig av motor, utstyr, karosserimodell, kjørelengde og generell tilstand også med tanke på det visuelle. Jeg vil vel imidlertid tippe at man kanskje snakker om rundt 75 000 - 100 000 for en Astra som er i god stand fra den perioden? Opp mot 100 000 blir da avhengig av velutstyrt modell som ikke har liten motor. Skal man ta tenkte på innbytte kontra å selge selv blir det raskt en forskjell - en bil som det skal gjøres mye med kan være mer vanskelig å få solgt til en ok pris. Innbytteprisen blir en del lavere enn hva man kan selge den for selv normalt, og så kommer i tillegg fratrekket for reperasjoner de må gjøre...

Ikke helt godt å si hva som vil lønne seg :\

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:39   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilverksted i Oslo

Jeg tror neppe vi får opp mot 75 lapper for den.
Litt småbulker her og der, og sikkert normal slitasje.

Jeg orker rett og slett ikke tanken på å selge den privat. Derfor innbytte.
Vi skal nå reparere den og kjøre litt til.

Ellers er det en god bil det ikke har vært noe kluss med. Bare normale ting som man må regne med.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no