Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kjøper julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem kjøper julegavene fra dere?
Mannen kjøper alle 0 0%
Kvinnen kjøper alle 77 52,38%
Mannen kjøper til sin familie, kvinnen til sin 38 25,85%
Andre løsninger 32 21,77%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-06, 14:48   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem kjøper julegavene?

Jeg stilte dette spørsmålet i en annen tråd. Nå har jeg laget undersøkelse.

Kvinne møter mann. Kvinne overtar mannens julegaveinnkjøp, enda mannen har sannsynligvis pleid å ordne julegavene sine sjøl før.
Why?


Sist redigert av -ea- : 09-12-06 kl 14:54.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:52   #2
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Det er mitt bord.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:53   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper til min. Han kjøper til sin. Det betyr i praksis at jeg kjøper 40 gaver, mens han kjøper 10

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:54   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg har svangerskapspermisjon, så dette året er det bare jeg som har handlet. I fjor handlet han et par-tre og jeg hundreogørten.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:55   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Her kjøper jeg til begge familier og han tar seg av presanger til sønnen og meg.

Men det fungerer godt for oss.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:59   #6
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Hos oss er det jeg som står for alle julegavene og slik har det vært siden dag 1.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:08   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper de fleste julegavene, men vi pleier å ta oss et par timer en av dagene før jul, for i fellesskap å ta unna de gavene vi synes er vanskeligst.

Det går som regel MYE mer penger når Mannen handler gaver alene, derfor er jeg som oftest med. *kjerring*

  Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:17   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alt, også alt fra min mor til oss osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:19   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Akkurat den har jeg heller aldri skjønt. Her har jeg ansvar for min familie og mannen for sin familie - det inkluderer både jule- og bursdagspresanger - inkludert kontrollen på når de enkelte faktisk har bursdag.

Det betyr ikke at vi ikke handler presangene sammen - men det betyr at initiativ og muligens også presangidé er ansvarsfordelt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:33   #10
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Her må mannen bidra og kjøpe/ta iniativ til gaver til sin "egen" familie. Vi komme ofte med tips til hva vi kan kjøpe til den enkelte, men har delt ansvar med å få alt gjort. Det inkluderer seff baking og vasking til jul også.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:34   #11
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle bortsett fra den til meg selv. Den må gubben kjøpe.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:35   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle gaver med unntak av gaver fra mannen min til meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:39   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Her er det jeg som handler alt.
Han kan til nød assistere ... Jeg tok det forresten opp med ham nå i lunsjen, og da ble han jammen fornærmet. Vet ikke helt når det ble sånn at jeg ble ansvarlig for alle gavene, planlegging og innkjøp av all mat, ja i det hele tatt ansvar for at jula kommer og går uten at han må slite seg så veldig ut.

Nå kjenner jeg at jeg blir irritert.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:59   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg stilte dette spørsmålet i en annen tråd. Nå har jeg laget undersøkelse.

Kvinne møter mann. Kvinne overtar mannens julegaveinnkjøp, enda mannen har sannsynligvis pleid å ordne julegavene sine sjøl før.
Why?

Svarte i den andre jeg.

Det er ganske enkelt slik at mannen om han i det hele tatt kommer rundt til å kjøpe gaver gjør det lillejulaften og da trenger jeg hjelp til andre ting.

Gaven skal være fra oss begge i de fleste tilfellene og jeg synes det ble litt flaut. Så lenge han ikke ser på det som en selvfølge og er veldig takknemmlig passer det meg godt med denne arbeidsfordelingen.

Jeg synes ikke det er mye merarbeid å kjøpe flere gaver. Det er til tider samme greiene også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 16:10   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg har stort sett ansvaret og oversikten, men mannen er med på div. avgjørelser når jeg spør han og kan være med ut og handle noe. Veldig greit å bare gå å peke på ting for meg og han kjøper det. Det eneste mannen har ansvaret for alene er å handle julegave til meg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:34   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Vi bestemmer de fleste i fellesskap, men slik at han vanligvis avgjør hva hans familie skal få, og jeg hva min skal få. Hvem som faktisk kjøper, varierer litt; er det bøker, kjøper jeg dem (siden jeg får rabatt), er det film eller musikk, er det vanligvis han som gjør det. Vi kjøper til hver våre venner, eller sammen til felles venner. Jeg krysset av på det tredje alternativet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:46   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Akkurat den har jeg heller aldri skjønt. Her har jeg ansvar for min familie og mannen for sin familie - det inkluderer både jule- og bursdagspresanger - inkludert kontrollen på når de enkelte faktisk har bursdag.

Det betyr ikke at vi ikke handler presangene sammen - men det betyr at initiativ og muligens også presangidé er ansvarsfordelt.

Sånn er det her også! Mannen kjøper julegave til meg - resten ordner jeg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:46   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Sånn er det her også! Mannen kjøper julegave til meg - resten ordner jeg

Men det var jo ikke det Veronal sa.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:49   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det var jo ikke det Veronal sa.

Ikke heeeeelt hva jeg sa, nei. Da ville forøvrig mannen blitt fullstendig arbeidsløs ettersom vi ikke gir presanger til hverandre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:27   #20
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.


Det går som regel MYE mer penger når Mannen handler gaver alene, derfor er jeg som oftest med. *kjerring*

Sånn er det her også. han planlegger sjelden hva han skal kjøpe, og da blir det ofte ganske dyre presanger. Noen av de dyreste han har kjøpt til både mine og sine egne foreldre (type espressomaskin o.l.) har samlet støv i skapet.

Jeg synes ikke at det er *kjerring*, jeg synes det er fornuftig, jeg.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no