Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! Langt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 22:19   #21
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! Langt

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det høres ille ut at det er sånn. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien. Jeg har jobbet i hj.spl i 2 kommuner. I den første var det et bestillerkontor som avgjorde hva slags hjelp og hvor mye hjelp man fikk. Vi som jobbet med brukerne til daglig var ofte uenige i vedtaket. Det var som regel behov for mer hjelp enn vedtaket tilsa. Der jeg jobber nå kan lege, pårørende, naboer osv. kontakte oss. Vi tar da kontakt med pasienten og avtaler et hjemmebesøk. Vi er der i løpet av samme dagen hvis nødvendig. Min opplevelse er at det er lettere å avslag/man får et dårligere vedtak der hvor bestillerkontor skal avgjøre ting.

Å få hjelp til å ta på støttestrømper kan de ikke nekte. De kan heller ikke nekte å hjelpe til med medisiner. Dere må helt klart klage å vedtaket. Få fastlegen til å begrunne hvorfor hun skal ha hjelp til medisiner, støttestrømper, hjelp opp av seng osv.

Lykke til.

Enig.

Hos oss kan vi få telefoner av pårørende med ønske om hjelp og vi drar da hjem til dem for å observere.
Noen ganger har de vært hos lege først med henvisning til oss.

Selv om vedtaket er på en ting, så vurderer vi fortløpende om det er behov for mer og vi drar da oftere.
Ser jeg på dagvakt at nå trenger Ulf hjelp til legging og kveldstell også, da gir jeg beskjed til sykepleier og begrunner mitt syn. Samme kvelden så drar sykepleier på kveldsvakt til denne pasienten å hjelper Ulf og vurderer om min vurdering stemmer.
Stemmer det så får han dette fremover til han eventuellt klarer det selv igjen.

Det går opp og ned med de eldre og må jo vurdere deretter.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no