Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-20, 18:33   #321
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg leste om programmet og lurte på hva i alle dager det skulle tjene til. Luksusfellen kan jeg forstå, der gis det råd om sparing og kutting av utgifter på et nivå som folk flest kan ha nytte av. Det der hørtes bare ut som sensasjonsoppslag, og jeg ble kvalm bare av å lese det. Jeg bryr meg ikke det aller minste om hva Riise bruker pengene sine på, og slipper heldigvis å se programmet.

De andre episoden i den serien (forrige sesong i hvert fall) har vært ganske bra og informative, synes jeg. Med folk som tjener OK eller OK pluss, og allikevel sliter en del med økonomien. Er jo ganske mange av de i Norge, og sånn sett er det god folkeopplysning. Luksusfellen er vanskeligere, der er det både en del sterke og triste skjebner, og noen som burde vært skjermet fra å eksponere seg selv. I lomma på Silje er det ellers ressurssterke folk, som fint klarer å vurdere om det er en lur ting å stå frem med dette. Og så er jeg enig i at episoden i går var ganske sjokkerende.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 30-01-20, 08:45   #322
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tydeligvis er ikke dette heller greit, og selv om jeg skulle ønske det motsatte, er jeg enig med Peder Jensen. Når man skal så tydelig portretteres i en serie, bør man virkelig få uttale seg.

NRK svarer. https://www.aftenposten.no/meninger/...man-ivar-koehn

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-01-20, 09:12   #323
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Eg er ferdig med tredje sesong av Atypical. For ein skjønn serie!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 30-01-20, 09:30   #324
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Begynte å se Sånn er Norge med Harald Eia i går. Litt TED-talk-aktig, men mange interessante poeng og sammenligninger. Anbefales! (Skulle ønske alle episodene kom ut samtidig! Bare to tilgjengelige pr. nå.)

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv  
Gammel 30-01-20, 13:28   #325
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Jeg stusset også over Fjordmann. De andre karakterene er mer åpenbart satt sammen av flere, Fjordmann er bare han ene. Men jommen ikke lett å finne riktig vinkling heller. :grubler:

Men jeg syns ikke det dekker over alvorligheten i det at ABB oppstod i en kontekst, et miljø der flere mente det samme og skapte en stemning der ABB kunne "vokse frem". Tvert i mot, hadde de valgt å droppe Fjormannkarakteren fordi det ble for trøblete, så hadde det vært verre.

Kanskje det kunne vært løst om Fjordmann var erstattet av en hpndfull karakterer i stedet, jeg vet ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-01-20, 13:30   #326
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Begynte å se Sånn er Norge med Harald Eia i går. Litt TED-talk-aktig, men mange interessante poeng og sammenligninger. Anbefales! (Skulle ønske alle episodene kom ut samtidig! Bare to tilgjengelige pr. nå.)

Å, den gleder jeg meg til!

Jeg har sett en versjon av dette foredraget "live", tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 31-01-20, 16:54   #327
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Har sett ferdig Anne med 15-åringen. Herregud som vi elsker den serien! Minst 2-3 ganger i hver episode at øynene flommer over.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 31-01-20, 17:23   #328
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

OMG, jeg ser Surviving R.Kelly!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 31-01-20, 22:43   #329
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Ang presten i 22. juli, så viser dei jo berre ein prest og det han driv med, ikkje alle deo prestene som vart kalla ut til eller reiste frivillig til Sundvollen, til hotellet der mange av dei pårørande var. Dei viser jo ingenting fra hotellet der. Einaste presten me ser, er jo han eine stakkaren på sykehuset. Det var nok mange fleire der også dei dagane dette skjedde.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 31-01-20, 23:42   #330
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Har begynt å se "Ramy" Artig til nå, lett underholdning

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 00:51   #331
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Sanditon på NRK

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 01:03   #332
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ang presten i 22. juli, så viser dei jo berre ein prest og det han driv med, ikkje alle deo prestene som vart kalla ut til eller reiste frivillig til Sundvollen, til hotellet der mange av dei pårørande var. Dei viser jo ingenting fra hotellet der. Einaste presten me ser, er jo han eine stakkaren på sykehuset. Det var nok mange fleire der også dei dagane dette skjedde.

Må gjenta at det er ikke en dokumentar, eller serie som viser alt som skjedde. Vi skjønner at det var flere prester og andre yrkesgrupper og lokasjoner i sving, som ikke vises i serien. Var ikke noe fra sykehuset på Hønefoss, de viste ikke at Kongen var på Sundvolden, eller at de ansatte på hotellet der jobbet som helter, eller at det reiste journalister fra hele landet til Sundvolden, for å ta noen eksempler på hva jeg som helt utenforstående har fått med meg. Dere som har vært mere involvert og bor nærmere eller kjenner noen som mistet sine eller kanskje mistet noen av deres nære, vet selvsagt enda mer og enda mer detaljert enn vi som har mer distanse til det.
Jeg syns serien er god som den er. Veldig god.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 11:01   #333
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Det eg skreiv var ikkje meint som kritikk, og eg veit at det ikkje er ein dokumentar. Men når dei skal samle ei heil yrkesgruppe i ein rollefigur, som like mye er ein rolle kobla til ho læraren, så blir det fortetta. Ein kunne ikkje gjort det på så mange andre måter, då hadde jo alt flytt i alle retningar. Det er det eg prøver å seie her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 11:30   #334
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Er begynt på sesong 9 av Dr Who

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 16:30   #335
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Top boy! Hvis dere er like late som meg, se den, se den!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 20:19   #336
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Ragnarok på Netflix.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 20:36   #337
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Ragnarok på Netflix.

Hva synes du?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 21:53   #338
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva synes du?

Tja. Helt ok. Noen morsomme karakterer, men et litt merkelig plott.
Har sett to episoder og kommer til å se flere.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 22:25   #339
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Ferdig med the morning show. Det blir vel fleire sesonger?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 01-02-20, 22:31   #340
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Ragnarok på Netflix.

Den har jeg akkurat sett.
Litt merkelig plott ja.

Nå ser jeg the Blacklist sesong 6.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no