Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden # 4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-19, 14:34   #61
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Men greit med en som er brei nok til unga, liksom.

Blir ikke stor bil om dere skal ha den inn i den garasjen der. Mini morris, kanskje?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 16:13   #62
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Jeg må lage middag og det er så kjedelig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 01-08-19, 17:07   #63
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Det var veldig varmt å gå opp fra stranden i dag og til hotellet igjen.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 17:18   #64
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Vond hals, snørr og tett hode.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 18:19   #65
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Mannen, som oppfører seg helt sånn 50-talls i dag. Han har begynt på jobb igjen, mens jeg og ungene fortsatt har fri. Her har jeg brukt hele dagen på å støvsuge (vanligvis mannens jobb), rydde kjøkken, vaske hundre maskiner med ulltøy som har ligget siden mai, rydda, satt ungene i sving med rydding, gått tur med ungene og fanga Pokémons og ellers servert dem frokost og lunsj og så gått i gang med middagen litt før mannen kom hjem, og så kommer han valsende inn og søpler til, med telefonmøte på øret og sier han skal jobbe til 20.00, uten å ha gitt meg beskjed før nå. Og så blir han snurt fordi jeg sier han kan spise et annet sted enn ved kjøkkenbordet, om han skal sitte med skjerm og øreklokker!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 01-08-19, 18:24   #66
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Ok. Enten sniker han her inne og har varsel på innleggene mine, eller også skjønte han tegninga helt av seg sjøl, for nå tok han faktisk med seg støvsuger og satte telefonmøtet på mute, og gikk i gang med de rommene jeg ikke rakk i stad.


(Stort hus. Ingen har støvsugd her på fem uker. Tenk dere sjøl.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 01-08-19, 18:43   #67
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det var veldig varmt å gå opp fra stranden i dag og til hotellet igjen.

Dakars :stakkars:

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 18:45   #68
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Snuble i trappa på hotellet i Hellas, med påfølgende skrubbsår, betennelse i såret og null bading.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 18:48   #69
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Jeg ble nesten påkjørt i dag. Prøvde elektrisk sparkesykkel for første gang. Kjørte pent og pyntelig på fortauet. Bremset opp ved fotgjengere og tok hensyn. Plutselig kom det en bil bakfra og vrengte opp på fortauet rett foran meg (han må ha krysset motgående trafikk før han kom opp på fortauet). Og så ser han surt/sint på meg??? Det gikk bra, og sparkesykkel ga mersmak. Men pysa kommer uansett til å ta det pent og rolig.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 19:15   #70
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Snuble i trappa på hotellet i Hellas, med påfølgende skrubbsår, betennelse i såret og null bading.

Så kjipt. God bedring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 01-08-19, 19:17   #71
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Snuble i trappa på hotellet i Hellas, med påfølgende skrubbsår, betennelse i såret og null bading.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 20:34   #72
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Jeg hadde gleda meg til varm sjokolade på ferga. Men denne nymotens båten har jo ikke det. Hvert fall ikke den varianten jeg vil ha.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 02-08-19 kl 11:12.
star er aktiv nå  
Gammel 02-08-19, 09:39   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror dere ender opp med å rive og bygge nytt, og da må det nok søkes og bes om dispensasjon (og det er ikke sikkert dere får...). :unnskyld:

Eller tenker dere å rive tak og en vegg, og dermed komme utenom søknad?

Jeg er så heldig å kjenne en flink arkitekt som har gjort en KANONjobb med søknader til alle mulige instanser i forbindelse med ombyggingen av skolen (vernet bygg), og har avtalt å investere et par timer med henne, for å både se på mulige løsninger (det blir enten å gjøre det som "tilbygg" av eksisterende eller å grave den helt ned og trekke den langt fra veien, tror jeg) og å nøste opp i søknadsfloka. Jeg tror ikke det er vanskelig å få dispensasjon i og for seg ("denne får alle dispensasjon for, for det er jo ingen som har plass til å ha 15 meter fra vei til garasje", som damen på plan og bygg sa. Ja, det er jo en finflott og ikke-byråkratisk regel. ), men mer at det er flokete og jeg er redd for ørten ekstraomganger. Blant annet om vi utløser "nye krav gjelder" på parkeringsplasser og plutselig må ha fire plasser på egen tomt. (Boligen er registrert som tomannsbolig. Det kan også gjøres om, men er en egen sløyfe med sine egne greier. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 10:08   #74
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(...) Blant annet om vi utløser "nye krav gjelder" på parkeringsplasser og plutselig må ha fire plasser på egen tomt. (Boligen er registrert som tomannsbolig. Det kan også gjøres om, men er en egen sløyfe med sine egne greier. )

Virkelig? Men i dag trodde jeg det var flere kommuner enn min som krever mindre areale til parkeringsplass enn før. Typisk nybygg her er 0,6 parkeringsplass per enhet og ingen krav om gjesteplass, i hvert fall der det er nært til kollektivtransport. Mener nært her betyr 600 meter eller kortere til holdeplassen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 10:45   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Jepp, to plasser per boenhet. De har redusert litt i indre by, for små leiligheter. Men vi er uti periferien. Skjønner jo hvorfor, det blir helt ufremkommelig om alle skal parkere i gata, og veldig mange HAR jo mange biler. Og siden det er mye som er bygget før bestemmelsene, så er det masse biler i veien allerede. Naboen har for mange år siden bygget en fløy på huset, i tillegg til at de har beholdt hovedhuset som tomannsbolig, har ingen garasje- eller parkeringsplasser på egen tomt, og hadde dermed en periode FEM biler som stod i gata, mye mer enn de har plass til bare utenfor eget gjerde. Men vi har jo EN.

(EDIT: Bedre nå, som to av det husets innbyggere har mistet lappen. En pga meget høyt fremskreden alder, en pga fyllekjøring i nabolaget. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 02-08-19 kl 13:13.
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 15:18   #76
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Kjeder meg i Syden. Uke 2 har nettopp begynt. Kommer ikke til å skje annet enn restauranter og pool. Boooooring. Vet ikke hva jeg kan finne på av utflukter, leiebil er utelukket.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 15:21   #77
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Ble svindla for 700 på et nettkjøp, og gidder ikke dra til politiet for å anmelde - så da sitter jeg og er sur for det i stedet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 15:32   #78
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kjeder meg i Syden. Uke 2 har nettopp begynt. Kommer ikke til å skje annet enn restauranter og pool. Boooooring. Vet ikke hva jeg kan finne på av utflukter, leiebil er utelukket.

Er det bedre å dra på stranda? Skjer mer der enn ved poolen syntes jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 02-08-19, 19:07   #79
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Illsint og uhøflig fyr som kjefter meg ned for ting jeg ikke har noe med. Jeg har til nå vært høflig og henvist til rette vedkommende, men nå holder det hardt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 19:37   #80
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ble svindla for 700 på et nettkjøp, og gidder ikke dra til politiet for å anmelde - så da sitter jeg og er sur for det i stedet.

Jeg ble svindla på eBay jeg. Uten å skjønne det før det var for sent. Første og siste hang jeg handler der.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no