Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

*Ny* Poll om amming

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ble du ammet? Har du astma/allergi?
Ja, ble ammet, har astma/allergi. 23 23,23%
Ja, ble ammet, har ikke astma/allergi. 40 40,40%
Nei, ble ikke ammet, har astma/allergi. 15 15,15%
Nei, ble ikke ammet, har ikke astma/allergi. 21 21,21%
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 11:54   #41
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet og har allergi og mild atopisk eksem.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:24   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet i en 2-3 mnd. Jeg har ingen allergier og er aldri syk. Mora mi røyka noe helt sinnsykt mye både under svangerskapet og etter at jeg ble født. Hun burde skamme seg.

Mannen ble ammet fram til han var litt over året, og han ble nærmest fullammet fram til han var 9 mnd på grunn av at han var så allergisk og tålte så lite. I voksen alder har han ingen allergier, og jeg tror han kan takke sin mor for det.

Prinsen ble ammet i nesten 3 mnd før jeg kastet inn håndkleet. Han har ingen allergier og er generelt en svært frisk tass.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:43   #43
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.556
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ikke ammet, og den eneste allergien jeg har, har jeg gitt meg selv: klorallergi som følge av timesvis i klorvann hver eneste dag i årevis.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:44   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet en stund, hadde astma som liten, men ikke nå lengre. Litt allergier for diverse mat, men ingenting som plager meg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:45   #45
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet lenge og var astma/allergi fri helt til ungdomsskolen elns.
Så hadde jeg litt gress/pollen allergi som forsvant når jeg ble gravid første gang.
Nå har jeg begynnt å reagere litt på (høyst sannsynlig) nøtter.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:48   #46
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

JA ble ammet og har astma/allergi

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 13:01   #47
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er det vanlig å vite om man ble ammet eller ikke :usikker:. Jeg vet ikke om jeg ble ammet eller ikke.

Jeg har spurt om det.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 13:03   #48
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Når man ble ammet til man var tre, så husker man det selv.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 13:40   #49
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Vart ikkje amma, har ikkje astma, men lett allergi og eit uhorveleg dårlig og ustabilt immunforsvar som til tider går til angrep på seg sjølv


Men Knirkaren vart fullamma første 5-6 mnd, og ho var ein god del sjuk i denne perioden, i allefall til å vere så liten. Etter det første året har ho *bank-i-bordet* vore forbausande frisk og fin.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 18:38   #50
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nix. To av brødrene mine ble ammet til de var over 3 og ingen av dem husker det. De bare vet det, fordi det er blitt fortalt.

Det er mulig jeg husker det så godt på grunn av at mamma ble så flau når andre reagerte på at jeg ble ammet. Husker jeg syntes det smakte som druer... (Beklager avsporingen).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:14   #51
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Mamma ammet meg i 9 måneder (en heltemodig innsats på 70-tallet, særlig siden jeg var verdens aller verste spebarn og nokså ille som større baby, noe jeg har fått innprentet så mange ganger at jeg lider av kronisk dårlig samvittighet den dag i dag). Jeg har ikke astma, og ingen allergier jeg vet om. Men jeg har begynt å få mistanker om at jeg kan ha enktelte matvareintoleranser og muligens noe pollenallergi. Pappa er veldig allergisk (jeg tror han ble ammet også).

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:18   #52
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Mamma har aldri røykt, men hun tok seg visst et glass vin i ny og ne enda hun er lege. Gærne dama. Men det var jo før det ble farlig, sier hun selv

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:18   #53
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet i tre måneder av en røykende mor, fikk deretter H-melk med sukker i. Har ingen intoleranse, ikke astma, men er allergisk mot rotter.

  Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 01:28   #54
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet i et år, og har pollenallergi. Men så har jeg vokst opp i Groruddalen i Oslo, og har vel blitt utsatt for såpass mye eksos og dritt at det skal godt la seg gjøre å slippe unna hvis man er disponert for det.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:29   #55
Tevanga
Moden mamma
 
Tevanga sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 30
Tevanga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ikke ammet og har ikke astma eller allergier. Mine barn ble ammet til de var 14 og 18 måneder. En av de har astma, egg og middallergi, og en av de har pollenallergi. Arvelig belastet.
Utfra egen erfaring ser det ut til at arv har større betydning enn amming når det gjeldr utvikling av astma og allergier.

__________________
Tevanga m/2 rakkerunger
Tevanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:55   #56
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Ja, ble ammet, har astma/allergi.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 17:16   #57
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ble ammet i tre måneder av en røykende mor, fikk deretter H-melk med sukker i. Har ingen intoleranse, ikke astma, men er allergisk mot rotter.

Høres skikkelig upraktisk ut, assa!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 22:12   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Jeg ble ammet til jeg var 18 mnd og jeg har bare pollenplager.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 23:12   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Nei jeg ble ikke ammet og har ikke snev av allergi på noen som helst måte. Søsteren min ble ammet og er hyperallergier. Men, det er jo bare tilfeldighet er og unntakene som bekrefter regelen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 12:25   #60
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *Ny* Poll om amming

Ble ammet lenge (er ikke sikker på hvor lenge, men mor er veldig stolt av det (og hun hverken røyket eller drakk)), hadde astma som barn, har alskens allergier og atopisk eksem. Desverre.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no