Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 12:16   #101
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes det er _like skummelt_ at motparten, i dette tilfellet Tshawe, kan komme med nedsettende kommentarer om kvinner uten at noen reagerer.

Men gjør han det, da?

Jeg er glad for at det kommer reaksjoner, både på den ene og den andre.
Her jeg bor er Plumbo den ultimate festmusikken, og jeg holder meg langt unna bygdefestene. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg kommenterer lignende utsagn, både mokkamann og fittehøl, og får blikk og kommentarer tilbake om som mener jeg er altfor sensitiv, og at jeg må da tåle en uskyldig spøk.

Det er skremmende hvordan hverdagsrasismen blir sett på som uskyldig moro av "folk flest", og at de faktisk ikke ser hvor nedtrykkende og ødeleggende den er.


Har i dag slettet en barndomskamerat som venn på FB. Han jubler over gårsdagens vits, og mener Terje skulle fått seg en hard høyre. Han mener at utsagnet om "fittehøl" var mye verre, og etterlyser Ottar og andre rødstrømpeinstanser. Samtidig er dette mannen som legger ut bilder av nakne kvinner, store bryster og legger ut de mest nedrige kvinneharseleringene som jeg har sett. Har vurdert å slette ham tidligere, men har håpet i det lengste at noe av mitt og andres syn skulle smitte over. Nå orker jeg ikke mer fra den kanten. Det er faktisk trist.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:16   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Helt enig. Dette går på prinsipp, like mye som på den direkte formærmelsen mot Madcon. Da spiller det egentlig ingen rolle om de mente det godt eller ei. Utfra konteksten så det faktisk ut som at han mente det nesten som et kompliment , så stolt han proklamerte "vitsen" sin. Klart at han dummet seg ut. Men jeg mener at noe som er åpenbart rasistisk ikke er avhengig av om intensjonen er å skade eller ei.

Jeg tror faktisk ikke at han mente det som en fornærmelse. Jeg jobber sammen med folk som jeg jevnlig må fortelle at man ikke kaller folk med afrikansk opprinnelse for neger. De samme folka mener det slett ikke vondt, og jeg tror ikke at de på generell basis har noe i mot folk med en annen hudfarge heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:20   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes det er _like skummelt_ at motparten, i dette tilfellet Tshawe, kan komme med nedsettende kommentarer om kvinner uten at noen reagerer.

Men det gjør han jo heller ikke.

Nå får dere heller ikke glemme at Madcon består av fler enn Tshawe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:25   #104
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg skulle bare så inderlig ønske at han ikke hadde sagt den vitsen på TV i beste sendetid. Det er uten tvil synd på mannen som får all verdens medier midt i hodet og en kritikk som er så massiv fordi internett når ut til så mange, men likevel syns jeg det er ille at alle Gode Nordmenn nå kan ta ut sin indre hverdags(skap)rasist og si at "såååå ille er det da ikke, kan man ikke si noen ting lenger nå uten at det er rasistisk?".

Dustemann, dusteband og dusteland.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:28   #105
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Vokalisten fra Plumbo våkner vel til tidenes bakrus i dag, vel fortjent. Men jeg ser ikke hva mannen fra Kaisers har med dette å gjøre, den oppdragende effekten i å helle øl på en som er i ferd med å beklage seg, kan godt diskuteres. Jeg synes ølhellingen, og Tshawes uttalelser på Dagbladets nettside, er helt bak mål, og kun bidrar til at de holder seg på samme lave nivå.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 15-01-12 kl 12:35.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:29   #106
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Nå får dere heller ikke glemme at Madcon består av fler enn Tshawe.


Og Plumbo består av flere enn han som sa dette.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:30   #107
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

"Fittehøl" kan definitivt oppfattes som diskriminerende mot kvinner all den tid han bruker det som et skjellsord og det er negativt ment. Kvinner blir undertrykt pga kjønn i dagens samfunn, og det er minst like viktig å reagere på utsagn av den typen, som det er å reagere på det noen oppfatter som hverdagsrasisme.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:31   #108
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Mokkamann»

Gerbera: Jeg får ikke opp linken din.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:35   #109
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Gerbera: Jeg får ikke opp linken din.

Linken er ment til ipad. Fjern "ipad" før kjendis.no så bør det fungere. (Har ikke testet)

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:36   #110
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

"Fittehøl" kan definitivt oppfattes som diskriminerende mot kvinner all den tid han bruker det som et skjellsord og det er negativt ment. Kvinner blir undertrykt pga kjønn i dagens samfunn, og det er minst like viktig å reagere på utsagn av den typen, som det er å reagere på det noen oppfatter som hverdagsrasisme.

Greit nok det, men rettferdiggjør bruken av et skjellsord det at man står på direktesendt TV i beste sendetid og vitser om andres hudfarge? Er ikke dette to helt forskjellige diskusjoner?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:39   #111
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Greit nok det, men rettferdiggjør bruken av et skjellsord det at man står på direktesendt TV i beste sendetid og vitser om andres hudfarge? Er ikke dette to helt forskjellige diskusjoner?

Nei - for meg er det samme diskusjon. For Tchawe er det åpenbart viktig at ingen viser nedlatende holdninger mot han, mens han selv (fordi han er brun?) er fri til å være nedlatende mot hvem det skal være.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:39   #112
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Gerbera: Jeg får ikke opp linken din.

Ikke jeg heller, så jeg ble litt usikker på om jeg klarte å linke til riktig video. Prøver igjen! :sliter med å lære seg ny iPad:

http://kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/"

Funker det nå?

Jeg synes ikke det er greit å si mokkamann, og etterpå si det var en fleip, og jeg synes ikke det er greit å kalle noen et fittehøl, og understreke at han mener alvor. Han kan prate dritt om sitt eget kjønnsorgan om han mangler ord.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 15-01-12 kl 12:45.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:42   #113
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror faktisk ikke at han mente det som en fornærmelse. Jeg jobber sammen med folk som jeg jevnlig må fortelle at man ikke kaller folk med afrikansk opprinnelse for neger. De samme folka mener det slett ikke vondt, og jeg tror ikke at de på generell basis har noe i mot folk med en annen hudfarge heller.

Jeg er helt enig med det du skriver her. Jeg tror heller ikke at de mente det som en fornærmelse, men som en spøk. Jeg tror også de har lært at sånne spøker er ikke så lure og kommer nok neppe til å gjøre det igjen. Jeg har i grunn større tro på at Plumbo-vokalisten lærer noe av dette enn at Tchawe gjør det, for han har jo sagt veldig(!) mye rart opp gjennom årene etter at han ble kjendis.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:43   #114
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

"Fittehøl" kan definitivt oppfattes som diskriminerende mot kvinner all den tid han bruker det som et skjellsord og det er negativt ment. Kvinner blir undertrykt pga kjønn i dagens samfunn, og det er minst like viktig å reagere på utsagn av den typen, som det er å reagere på det noen oppfatter som hverdagsrasisme.

Selvfølgelig er fittehøl ille, akkurat som teksten til Plumbo representerer et gitt kvinnesyn som er ganske så tragisk. Både diskriminering på grunnlag av etnisitet og kjønn er ille. Forskjellen er at i samfunnet Norge så er det, takk og pris, ikke så ok å diskriminere på grunnlag av kjønn lenger sånn i all offentlighet, mens hverdagsrasismen er der hver eneste dag for tusenvis av mennesker. Derfor er den, per dags dato så veldig mye verre. Det er ikke mange barn på skolen i Norge i dag som mobbes pga at de er jenter, mens mange barn, daglig, får dritt slengt til seg pga av hudfargen sin. :enkelt eksempel siden jeg ikke får til å se det jeg vil i dag:

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:46   #115
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg er ikke så sikkert på om dette var helt spontant. Nå får de masse nye fans og sympati fra disse og flere kjøper musikken deres.

"All pr er god pr."

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:47   #116
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg syntes ikke det er noe rasistisk over at Madcon kaller Senkveldgutta bleikfiser. Jeg syntes heller ikke det er noe rasistisk over å kalle noen Mokkamann. Men settingen ble HELT, HELT, HELT feil.

Jeg kjenner gutta personlig og er 100 % sikker på at dette ikke var rasistisk ment. Men jeg syntes oppriktig synd på LEB som driter seg ut på denne måten, spesielt når det blir lynsjesteming av det. Jeg tror dette heller bunner i LEBs naivitet. Han har et avslappet forhold til folk med annen etnisitet selv, og jeg tror ikke han ante konsekvensen av kommentaren.

Jeg har sett klippet og det var virkelig å bæsje på leggen. Men rasist? Nei det er han ikke.
Syntes folk får roe ned litt. Han har lagt seg flat, og mer enn det kan han ikke gjøre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:50   #117
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg blir litt svett av all dissingen av "folk flest" i denne tråden. "Folk flest" er hyggelige, oppegående og reflekterte mennesker, helt uavhengig av om de henger på FP heller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:55   #118
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Selvfølgelig er fittehøl ille, akkurat som teksten til Plumbo representerer et gitt kvinnesyn som er ganske så tragisk. Både diskriminering på grunnlag av etnisitet og kjønn er ille. Forskjellen er at i samfunnet Norge så er det, takk og pris, ikke så ok å diskriminere på grunnlag av kjønn lenger sånn i all offentlighet, mens hverdagsrasismen er der hver eneste dag for tusenvis av mennesker. Derfor er den, per dags dato så veldig mye verre. Det er ikke mange barn på skolen i Norge i dag som mobbes pga at de er jenter, mens mange barn, daglig, får dritt slengt til seg pga av hudfargen sin. :enkelt eksempel siden jeg ikke får til å se det jeg vil i dag:


Plumbo har spilt landet rundt i 15 år ca. De har aldri sett på seg selv som moralske forbilder, men heller et småvulgært partyband som lager fest og morro. Og dette gjør de bra, de er enormt populære.

Hva teksten angår, så er den også ikke alvorlig ment den heller og den var heller aldri ment som noe annet enn en fleip. Men når de nå havner under lupen, så blir jo absolutt alt feil.

Men jeg syntes man skal være forsiktige med å tilegne de en masse på grunn av en utrolig dum kommentar. LEB er tankeløs, han kan si mye rart. Sånn er han. Men han er ikke en fæl fyr, verken mot kvinner eller mot mørkhudede.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 13:02   #119
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men jeg syntes man skal være forsiktige med å tilegne de en masse på grunn av en utrolig dum kommentar. LEB er tankeløs, han kan si mye rart. Sånn er han. Men han er ikke en fæl fyr, verken mot kvinner eller mot mørkhudede.

I blogginnlegget som Tallulah lenket til tidligere i tråden ligger det en videosnutt med råd om hvordan man skal diskutere med folk som kommer med rasistiske ytringer. Det aller viktigste er å holde skillet mellom det folk sier/gjør og det folk er klart. Det blir umulig å diskutere rasistiske ytringer hvis man trekker det dit hen at ytringen sier noe om hva folk er, og det gjelder begge parter - både de som kritiserer ytringen og de som forsvarer de som har kommet med rasistiske ytringer. Viktig å huske på!

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 13:05   #120
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

bruker du spørsmålstegn bak navnet hans fordi du betviler at han heter Terje, eller for å markere din avstand fra kultureliten som vet slikt?

Det kan også være at man lurer på hvem han Terje er? Det er ikke alle som er på fornavn med alle her i verden. Så hvis det hadde vært meg som hadde skrevet det innlegget du siterer så hadde spørsmålstegnene betydd Terje hvem?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no