Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-20, 11:28   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Den er ikke farlig.

Jeg liker slanger så hadde tålt dette. Store edderkopper hadde jeg slitt med med, men ingen går vel å legger seg før dyret hadde blitt fjernet/fanget.

Jeg har edderkopper, dvs de dukker opp i huset hver august/sept. Begynt å bli en vane nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:31   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Ja, jeg mente sånne tarantellaer som folk har i bur, de norske fra naturen hiver jeg ut selv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:32   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, jeg mente sånne tarantellaer som folk har i bur, de norske fra naturen hiver jeg ut selv.

Det verste med slike er at de hopper. UTROLIG høyt, rett til værs, og du aner ikke hvor de lander.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:39   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Definitivt! Er sånne reptiler lov nå? Hvis ikke burde den definitivt vært fjernet av politiet og ikke bare bragt tilbake til riktig leilighet.

Ja, det ble tillatt å ha reptiler som kjæledyr i 2017.

Rettelse: Det er tillatt med enkelte reptiler. Mattilsynet har en liste med de som er lovlige.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 26-08-20 kl 11:50.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:40   #25
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Det hadde ikke skremt meg vekk, men jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan den kom seg inn. Jeg ville ihvertfall ha sørget for at den ikke ville kunne komme inn igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:41   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, jeg mente sånne tarantellaer som folk har i bur, de norske fra naturen hiver jeg ut selv.

Jeg var sammen med en som fikk seg tarantell. Men han var litt pysete og håndterte den aldri, og han fikk litt panikk da jeg plutselig en dag kom inn til ham med tarantellen på hånden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 26-08-20 kl 11:49.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:42   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Jeg la til link til VG også i hovedinnlegget, de hadde bedre (eller verre, alt ettersom) bilder av udyret.

Sitat:

– Hvem er på stedet nå?
– Det er kun eier. Det er ikke «Snakes on a Plane» dette her, det er ikke en slange som angriper. Den finner nok roen der det er varmt og godt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...oslo-leilighet

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:44   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det hadde ikke skremt meg vekk, men jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan den kom seg inn. Jeg ville ihvertfall ha sørget for at den ikke ville kunne komme inn igjen.

Var nesten så jeg tok en runde i leiligheta hjemme igår kveld, da jeg leste dette, enda jeg VET at det ikke er noen hull i noen vegger. Bortsett fra der rørene kommer inn under kjøkkenvasken selvsagt...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 11:54   #29
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Jeg har ingen problemer med slanger. Første gang jeg holdt en slange ble jeg overrasket - de er ikke kalde og slimete som jeg hadde trodd, men varme og tørre.

Edderkopper derimot! Jeg fant et stort beist på vaskerommet for to uker siden. Jeg løp hylende (nesten) til mannen for å be han ta seg av den. Helt uaktuelt å gjøre det selv. Hadde ikke mannen vært hjemme, hadde jeg boltet døren til vaskerommet og aldri gått inn igjen, før mannen var hjemme. Jeg er fremdeles redd for å rote i skittentøyet i tilfelle storebroren plutselig kommer for å ta hevn.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 12:12   #30
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Den er ikke farlig.

Jeg liker slanger så hadde tålt dette. Store edderkopper hadde jeg slitt med med, men ingen går vel å legger seg før dyret hadde blitt fjernet/fanget.

Ikke farlig? Er det ikke en kveleslange, da?

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 12:20   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Ikke farlig? Er det ikke en kveleslange, da?

Den er nok ikke stor nok til å drepe et menneske.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 12:30   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Den er jo ikke farlig. Så når første bestyrtelse hadde lagt seg (vi er jo programmet til å være redd slanger) ville jeg syntes det var moro. Jeg har veldig lyst til å hilse på slanger. Men anledninger har ikke bydd seg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:10   #33
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Den er nok ikke stor nok til å drepe et menneske.

Men den kan sikkert fortsatt være aggressiv.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:17   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men den kan sikkert fortsatt være aggressiv.

Det kan vel alle dyr, hvis de føler seg truet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:38   #35
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Jeg hadde daua. Gått ut og nektet å komme inn igjen før den var borte. Koronaisolasjon eller ei, da tar jeg heller boten.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:48   #36
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Jeg hadde også dødd av skrekk. Hadde aldri rukket å finne ut om den er farlig eller ei. Og det kan jeg heller ikke lære meg, jeg kan knapt se på et bilde av en slange.

Jeg husker med gru denne saken. To uker på rømmen uten at de sa noe?? For en flaks at den ikke fant et barn på sin vei. https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ofaen/66109373

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:52   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Fy flate, Skyfri! Jeg husker også den historien nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:50   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men den kan sikkert fortsatt være aggressiv.

Slanger som blir holdt som kjæledyr er vant til å bli håndtert, og sjelden aggressive har jeg inntrykk av. Men det er klart de kan reagere aggressivt de som alle andre dyr.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:55   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

Ja, nei, altså, det der er jeg ikke så begeistra for kjenner jeg. Min yngste sønn og datter er av oppfatningen at en sånn litta kornsnok hadde vært et perfekt kjæledyr, og kommer stadig og viser meg annonser av slike til salgs. Jeg har satt ned foten der, altså.

Men kontortarantellaen vår kan det jo hende jeg er nødt til å ta med hjem etterhvert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 15:28   #40
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboens "kjæledyr" dukker opp i din leilighet....

På tross av at jeg ikke er glad i hunder tror jeg nok at jeg og mange med meg er bedre til både å lese kroppsspråket og vite hva jeg skal gjøre hvis kjæledyret var en hund (for eksempel). Det er kanskje det som ville være det problematiske - hvordan lese fra kroppsspråket hva slangen har tenkt å gjøre (kommer den til å angripe?) og hvordan oppføre seg for å komme forbi beistet og ut av leiligheten.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no