Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glutenfri middagsgjest?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-13, 22:18   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glutenfri middagsgjest?

Hva kan jeg lage til dette barnet? (og alle oss andre)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 22:22   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hva kan jeg lage til dette barnet? (og alle oss andre)

Kokt salta torsk med poteter, gulrøtter og eggesmør.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:10   #3
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Hva har du lyst å lage? Kom med tips, så kan jeg hjelpe deg å gjøre måltidet glutenfritt... Det meste er enkelt-penkelt

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:11   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Du kan lage omtrent alt. Enkelte rettar krev littegranne tilpassing, f.eks glutenfri pasta i staden for vanlig pasta. Kva vil du lage?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:11   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.400
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Jeg skal også ha glutenfri middagsgjest snart. Min plan er fisk i form i ovnen sammen med litt løk og paprika under fisken. Kokte mandelpoteter, rå gulrøtter i staver og smelta smør.

Kylling med ris og wokede grønnsaker bør jo også gå bra.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:14   #6
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg skal også ha glutenfri middagsgjest snart. Min plan er fisk i form i ovnen sammen med litt løk og paprika under fisken. Kokte mandelpoteter, rå gulrøtter i staver og smelta smør.

Kylling med ris og wokede grønnsaker bør jo også gå bra.

Bare pass på at hvis dere bruker soyasaus så inneholder vanlig soyasays gluten... Og at hvis det blir fisk med smelta smør så må det ikke være noen smuler fra tidligere i smøret... Ellers er alt du nevner helt greit.

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:15   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Fiskekaker med poteter og tilbehør
Omelett
Risengrynsgraut
Pølse og potetstappe
Kyllingfilet, grønsaker og ris. Dressing til
Alsken salatar
Tomatsuppe kokt av boksetomater
Karbonader med ris/potet og grønsaker
Laks med tilbehør
Pasta og kjøttsaus (eigen pasta til allergikeren)
etc etc etc

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:16   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.400
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Jeg har i grunnen tenkt meg fram til at jeg må unngå alt som er blanda på noen som helst måte, så vil jeg unngå gluten. Ikke bruke noe saus, sjekke på blandingskrydder og slikt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:17   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.400
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Er det ikke ofte mel i fiskekaker og kjøttkaker? Jeg trodde det var det i ferdigprodukter.

Er det Go' og mager som ikke inneholder melk eller mel?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:18   #10
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har i grunnen tenkt meg fram til at jeg må unngå alt som er blanda på noen som helst måte, så vil jeg unngå gluten. Ikke bruke noe saus, sjekke på blandingskrydder og slikt.

Mange sauser som er glutenfrie altså. Sjekk for eksempel toro.no sin side. Eller lage som vanlig men med glutenfritt mel i stedet for hvetemel..

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:25   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Det er nesten lettare å ramse opp fallgruvene enn å ramse opp kva ein kan lage. For ein kan lage omtrent alt av det ein vanligvis lager. Med mindre ein er van med å berre ete pose-tomatsuppe

  • sjekk at buljong er glutenfri
  • sjekk at du ikkje brukar noko som har panering (wienersntizel, fiskepinnar, fiskegrateng fra frysedisk)
  • sjekk at du har glutenfri pasta til cøliakeren
  • sjekk at du har glutenfri pizzabunn til cøliakeren
  • sjekk at du brukar skjell/nachos, ikkje tortillas til cøliakeren
  • sjekk at posesausen er glutenfri
  • sjekk at du har glutenfrie rundstykker til cøliakeren
  • sjekk at du brukar glutenfri soyasaus
  • sjekk at wok-sausen du skal bruke ikkje har soyasaus i seg
  • sjekk at retten du skal lage ikkje skal ha øl i seg
  • sjekk at kjøttkakene / kjøttbollene du har kjøpt ikkje har kveitemjøl/kavring i seg
Dette er dei vanlegaste fallgruvene i alle fall.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 24-01-13 kl 23:34.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 06:54   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Takk takk. Fisk og poteter og smør ser ut til å være bankers.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 08:55   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Taco med tacoskjell eller nahos er også bankers, mener jeg å huske.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 08:58   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.036
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri middagsgjest?

Nachos er poppis hos snuppas glutenallergikervenninne. Jeg blander tacokrydder selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no