Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 13:02   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.226
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Bruker ikke den funksjonen på oppvaskmaskinen. På vaskemaskinen derimot, der brukes den flere ganger i uken.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:07   #22
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Pipingen på min oppvaskmaskin (Siemens) klarte jeg å få deaktivert, har dog ikke fått til det samme på vaskemaskinen (også Siemens).

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:32   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Pipingen på min oppvaskmaskin (Siemens) klarte jeg å få deaktivert, har dog ikke fått til det samme på vaskemaskinen (også Siemens).

Hvordan deaktiverte du den, LittLemen?

Vi bruker utsatt start mye på våre oppvaskmaskiner. Før lot vi de gå på nattestider, med etter å ha hørt at det skal de helst ikke (pga at man bør ha oppsyn med dem) så har vi kuttet det ut. Så vi bruker utsatt start, slik at de starter på morgenkvisten istedet eller at de settes igang når barna eller vi voksne kommer hjem. Vi lar aldri maskiner gå når vi ikke er hjemme. Og så synes jeg det er utrolig greit å sette den i gang når den er klar, så slipper jeg å tenke på at jeg må huske å gjøre det senere. Vi har aldri opplevd at oppvasken er våt selv om vi tar opp døren flere timer etter den er ferdig. Men så har vi et intensivtørkeprogram som kjøres når oppvasken er ferdig, så kan kanskje ha noe med det å gjøre?

Det samme gjelder vaskemaskinen, bruker utsatt start mye.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:44   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Vi bruker den mye, for pga soveanordning og dører på gløtt og unger som våkner av den minste lyd er det greit at den jobber fra morgenen av når man uansett sover. Hadde deaktivert lyden før, men da visste jeg aldri når den var ferdig så vi åpnet den og fikk all dampen ut gang på gang, så vi har satt på pipingen igjen.
Egentlig syns jeg det er et herk med maskin uten display utenfor så man kan se når den er ferdig, min neste skal ha det.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:59   #25
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Brannvernmannen som vi har besøk av på jobb, forteller at det er lurt å bruke den type funksjon istedenfor å sette den på når man går å legger seg(egentlig enda mer aktuelt for vaskemaskin og tørketrommelen) fordi man sover lettere på morningen, og vil være i stand til å høre om det skjer noe.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:07   #26
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

For da står den og blir kald med lukket dør og alt er vått når man åpner den 5 timer senere.



Det er sjelden jeg bruker funksjonen, men i likhet med utsatt start på klesvasken så programmeres den gjerne til å være ferdig utpå morgenen. Jeg er ikke fan av å ha de på om natta når vi sover.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:12   #27
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vi bruker den mye, når maskinen er full på kvelden programmerer vi den til å være ferdig til frokost, f.eks.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:15   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Egentlig syns jeg det er et herk med maskin uten display utenfor så man kan se når den er ferdig, min neste skal ha det.

På våre Siemens maskiner så lyser det et rødt lys nede på gulvet når de står på, slik vet vi at de går

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:21   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

På min er det display som viser antall minutter som er igjen av programmet. Når den er ferdig står det ingenting der.

Jeg pleier ikke ha verken oppvaskmaskin, vaskemaskin eller tørketrommel på om natten, ALDRI tørketrommel. De andre to kan det hende ikke er helt ferdige når vi legger oss.

Vi sover så langt fra oppvaskmaskinen at vi hører uansett ingenting fra den, hvis det skulle være et poeng å våkne lettere om noe skjedde om morgenen. Det vanligste her er at maskinen blir satt på etter middag, eller etter frokost når vi er hjemme, så det er egentlig ikke noe behov for den funksjonen uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:28   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Vi har aldri brukt den funksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Har ikke brukt det på oppvaskmaskin, men har brukt det på vaskemaskin, sånn at den er ferdig til vi kommer hjem feks. Sånn at klærne ikke ligger delvis våte over tid.

Det høres jo greit ut, men jeg ville aldri ha latt vaskemaskinen gå på nattestid eller når vi ikke er hjemme. Vann er jo én ting, men enda mer skremmende å tenke på brannfare.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:50   #31
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvordan deaktiverte du den, LittLemen?

Jeg husker dessverre ikke. Men jeg husker at det var vanskelig å finne ut av hvordan det skulle gjøres, og at det var en bestemt kombinasjon av taster som måtte trykkes inn samtidig. Tror jeg fant ut av det ved å google...

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:53   #32
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.269
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Vi bruker den til å starte maskinen slik at den er klar når vi kommer hjem på ettermiddagen, eller på morgenen ved frokost. Bruker den jevnlig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:54   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg husker dessverre ikke. Men jeg husker at det var vanskelig å finne ut av hvordan det skulle gjøres, og at det var en bestemt kombinasjon av taster som måtte trykkes inn samtidig. Tror jeg fant ut av det ved å google...

Thanx! Me google

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:54   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Men jeg skjønner liksom ikke poenget med å utsette, når den likevel blir stående på mens en sover eller er ute av huset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:57   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.269
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Den går på etter at barna er kommet hjem eller mens vi dusjer og kler på oss om morgenen. Noen ganger er den først klar etter at vi er dratt på morgenen eller når vi drar videre på aktiviteter. Genialt i forhold til å slippe å glemme å starte den.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 20:00   #36
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Aldri brukt.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 20:00   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men jeg skjønner liksom ikke poenget med å utsette, når den likevel blir stående på mens en sover eller er ute av huset.

Vi bruker den som sagt ikke slik - den programmeres til å starte når vi har stått opp/kommer hjem. Rett og slett fordi vi ikke skal glemme det.

Noen har også sagt at de bruker utsatt start fordi de vil at den skal være ferdig når de står opp/kommer hjem pga at de har problemer med fuktig oppvask.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 20:01   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Er det ansvarsløst å gå fra vaskemaskin/tørketrommel på dagen, altså? Vi kan ikke bruke vaskemaskin og tørketrømmel samtidig og vi får ikke bruke dem etter klokken 23, så skal vi få unna alt, kan vi ikke alltid være hjemme mens de kjøres. Vi har uansett vaskemaskin/trommel i vaskerom to etasjer unna leiligheten, så det er ikke slik at vi har fullt oppsyn over dem til en hver tid uansett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 20:09   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Vi går i liten grad fra slike maskiner og kjenner folk med ny tørketrommel som plutselig har stått i brann. Settes på når det er fullt med en gang. Ser dog poenget med å feks ha kortprogrammer so går på når man står opp, og kanskje er ferdig til man drar hjemmefra, eller som går på når noen kommer hjem uten at man må huske på det. Men vi bruker det ikke.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 20:11   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?

Jeg forlater aldri huset med tørketrommel på, og den står heller aldri på om natten. Er ikke like redd for oppvaskmaskin og vaskemaskin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no