Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-18, 19:28   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Nå erter jeg vel på meg alle her inne som ikke er like gira på jula som jeg er.
Men jeg satt her i godstolen, med regnet som tappet lett mot terrassedøra ved siden av meg, og fikk det helt for meg: jeg gleder meg til høst, jul og juleforberedelser!
Jeg begynner alltid i august å "forberede" innetiden. Ved å gjøre små endringer i stue og andre rom for å få det mest mulig hyggelig til høsten. På sommeren lever vi stort sett ute, og tenker ikke så mye på hvordan det ser ut inne, men når det går mot høsten så kribler det i meg.
Er jeg helt tussete alene, eller er det flere som meg?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 19:40   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Jeg er ganske tussete etter jul jeg også, men august blir litt for tidlig for meg. Det er fremdeles lyst og sommervarmt og verandadøren står åpen hele dagen. Når det blir kjøligere og kveldene er så mørke at vi begynner å tenne lys inne hver kveld, da tenker jeg mer på jul. Jeg gleder meg som et barn hvert år.
Senest i går spurte lillesøster meg om jeg trodde Tøysenissen eller Julealven (elf on the shelf) kommer i år så de tenker litt på det de også. Jeg tror det blir Tøysenissen i år, selv om elf on the shelf var enklere å få til hver dag. Jeg synes det var så koselig med den lille døren i veggen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 19:42   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Haha, er på hytta og har plukket kongler med tanke på jul.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 19:51   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Haha, er på hytta og har plukket kongler med tanke på jul.

Godt å se noen har begynt å forberede.

Myria: Her kommer Alvin på besøk i år også, og gutta har også begynt å spør om jeg tror han kommer!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 19:51   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Det er 25 grader på utsiden!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 20:08   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Godt å se noen har begynt å forberede.

Ja, det er jo må jeg er her og de er tørre!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 20:10   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er 25 grader på utsiden!

Jadda, spiller ingen trille det!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 20:48   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Jeg leste baby 4 mnd og lurte veldig på hva det var snakk om.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 21:01   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Gleder meg til jul, har begynt med forberedelser for enstund siden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 22:51   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Jeg er aldeles ikke klar for å tenke jul enda. Nå er det sfo og skolestart for jentene, og tre måneders praksis for meg. Tror ikke jeg har noe overskudd til juleplanlegging før det er overstått.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 22:52   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Det er forståelig, Frukt!
Men jeg blir i sånn jule-humør hver august jeg. Og så bruker jeg det nesten opp før jul.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 23:05   #12
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Det er jo sommerferie for resten av familien! Jule-ming begynner å våkne rundt høstferien. Ikke før.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 23:20   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Haha, er på hytta og har plukket kongler med tanke på jul.

Min datter på 13 plukket skjell i Nerja som skal bli til noe til jul. Hun lå på stranden der og planla og gledet seg. I går hadde hun laget noe hjemme og pakket inn. Det er mange måneder for tidlig for meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 23:34   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Snart ferdig med julegavene - så jeg tenker litt på jul, av praktiske årsaker, men har ingen julestemning eller kribling. Ser det er flere og flere av mine FB venner som har julibord, med alt som hører til på et julebord, lurer på om det har noe med alder å gjøre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 23:36   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.669
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

August er for tidlig for meg, oktober derimot da begynner det å komme snikende.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 23:36   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Næææ, er ikke helt der enda. Må komme meg tilbake på jobb i alle fall. Men jeg starter nok opp i løpet av en måned. Svigerinnen min spurte oss forrige uke om vi hadde startet å tenke på jul enda. De er alltid veldig tidlig ute med gaver.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 12:40   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Kjenner det såvidt jeg og. Sitter i bilen på vei fra hytta nordpå, og jeg har trasset med meg en stor antikk trekjelke. Den blir fin som utepynt i all den fine hvite kalde snøen jeg har bestilt!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 12:59   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Nei, nei, nei, vi hadde nok snø for årtier framover sist vinter. Jeg har lagt inn bestilling på samme vinter som 2016/2017: Ingen snø før etter nyttår og så alt borte innen begynnelsen av mars. Trengte ikke ta fram snøskuffen én eneste gang, det var fantastisk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 17:30   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det er forståelig, Frukt!
Men jeg blir i sånn jule-humør hver august jeg. Og så bruker jeg det nesten opp før jul.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 19:01   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare 4 mnd til desember og julemåneden!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, nei, nei, vi hadde nok snø for årtier framover sist vinter. Jeg har lagt inn bestilling på samme vinter som 2016/2017: Ingen snø før etter nyttår og så alt borte innen begynnelsen av mars. Trengte ikke ta fram snøskuffen én eneste gang, det var fantastisk.

Men det er ok det... Da sender du det bare videre til meg!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no