Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den beste bursdagskaka uten egg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-17, 19:06   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste bursdagskaka uten egg?

Skal ha barnebursdag til uka, og blant gjestene er det ett barn med cøliaki, ett barn med eggallergi og ett barn med nøtteallergi. Jeg har ingen ambisjoner om at alle skal kunne spise alt, men alle skal kunne spise noe. Lager en toro langpannekake og toro muffins, dette tåler (og liker) cøliakibarnet. Men disse inneholder egg. Trenger tips til en supergod kake som eggallergikeren kan spise, men kommer ikke på noe i farta. Noen som har tips, med oppskrift?

Tenker å ha gelé i tillegg, det kan alle spise (eggallergikeren spiser heller ikke svin, men etter det jeg har forstått er freia gelepulver vegansk), så da holder det vel med en eggefri kake (men fint hvis den heller ikke inneholder nøtter).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:11   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Denne sjokoladekaken uten egg er det veldig mange (særlig barn, men også voksne) som er begeistret for når jeg serverer den. Ungene mine mener det er verdens beste sjokoladekake:
http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1690

Jeg pleier å lage med dobbel oppskrift av denne på toppen:
http://www.cacas.no/Oppskrift/14

Det aller beste med kaken er at den er utrolig enkel å lage.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:17   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Denne sjokoladekaken uten egg er det veldig mange (særlig barn, men også voksne) som er begeistret for når jeg serverer den. Ungene mine mener det er verdens beste sjokoladekake:
http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1690

Jeg pleier å lage med dobbel oppskrift av denne på toppen:
http://www.cacas.no/Oppskrift/14

Det aller beste med kaken er at den er utrolig enkel å lage.

Den fra kakemonsen er veldig god!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:19   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Vaniljekake. Møllerens sjokoladekake er også uten egg, den er god

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:20   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Kan du ikke prøve den fra Kakemomsen og bytte ut hvetemelet? Tror jeg ville prøvd det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:30   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Vaniljekake. Møllerens sjokoladekake er også uten egg, den er god

Vaniljekake? Oppskrift?

Helst noe annet enn sjokoladekake, siden vi allerede har en sjokoladekake. Jeg skal uansett ha en kake som ikke er sjokoladekake, siden det ene bursdagsbarnet ikke er superglad i sjokoladekake. Og da var det jo fint om den kunne være uten egg. Men gjerne en det er litt "bursdagsstas" over...

Kanskje den sjokoladekakeoppskrifta (har tilnærmet samme oppskrift i ei bok, som jeg har brukt en del ganger), bare med vaniljesukker i stedet for kakaoen, og en annen type glasur på ...

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-11-17 kl 19:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:46   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Is er genialt for eggallergikere.

Veldig mange typer is er eggefrie.

Vår eggallergiker blir superglad for is og Oreo, så vi bruker å tipse om det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 19:50   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Det søte liv har masse forslag om du søker med eggfilter.
Vaniljesauskake er lettvint. Ellers er kaker med surmelk og natron geniale, men de synes jeg egner seg best som sjokolade eller krydderkaker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 20:02   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Her er vaniljekaka: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/vaniljesauskake

Den er ikke så festflott da, men enkel og god.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 11:47   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vaniljekake? Oppskrift?

Helst noe annet enn sjokoladekake, siden vi allerede har en sjokoladekake. Jeg skal uansett ha en kake som ikke er sjokoladekake, siden det ene bursdagsbarnet ikke er superglad i sjokoladekake. Og da var det jo fint om den kunne være uten egg. Men gjerne en det er litt "bursdagsstas" over...

Kanskje den sjokoladekakeoppskrifta (har tilnærmet samme oppskrift i ei bok, som jeg har brukt en del ganger), bare med vaniljesukker i stedet for kakaoen, og en annen type glasur på ...

Jeg laget den kakemonsen-oppskrifta uten kakao i og med vaniljesukker i og en annen glasur et år jeg tenkte å stille med noe annet enn sjoklade til 17. mai. Den ble god sånn også. Jeg har laget den som lyse muffins også jeg, muligens hadde jeg noe appelsinjus i enten røra eller glasuren den gangen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 11:57   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg laget den kakemonsen-oppskrifta uten kakao i og med vaniljesukker i og en annen glasur et år jeg tenkte å stille med noe annet enn sjoklade til 17. mai. Den ble god sånn også. Jeg har laget den som lyse muffins også jeg, muligens hadde jeg noe appelsinjus i enten røra eller glasuren den gangen...

Takk for tips! Nå har jeg litt mer tid å tenke på også, siden det ene bursdagsbarnet fikk spysjuka i går, så vi må utsette feiringa til neste uke (aldri så galt ... ). Ungene ønsker seg brownies, og jeg ser at Toro sin mix mangler egg (men har gluten), i motsetning til alle de oppskriftene jeg har, så det kan hende det blir det, og at jeg i tillegg lager noen kanelsnurrer som jeg dropper å ha egg i (skal ett egg i den bolleoppskrifta jeg bruker, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig). Da blir det muffins, sjokoladekake og gele til cøliakibarnet, og brownies, kanelsnurrer og gele til eggallergikeren, og masser å velge imellom til alle de andre.

Blir opptil 20 unger til sammen, så det er greit å ha en viss mengde.

Til mat blir det tacobuffet, så der finner alle noe de kan spise. Tacoskjell er glutenfritt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-17 kl 12:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 12:03   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Takk for tips! Nå har jeg litt mer tid å tenke på også, siden det ene bursdagsbarnet fikk spysjuka i går, så vi må utsette feiringa til neste uke.

Det ble veldig saftige og gode muffins, når jeg tenker meg om hadde de biter av kokesjokolade i seg, for bursdagsbarnet her elsker sjokolade, men da var det muligens den 17. mai kaka som hadde appelsin i glasuren da...

eller så lager du Crazy chocolate cake. den kan lages uten egg, gluten og melk, alt i ett. (bytt melet med sånn glutenfri kakemiks. Det er prøvd med suksess)

Den kaka smaker ikke allverden da, men glasuren (bruk naturlig nok melkefritt (blått) margarin i stedet for smør) falt i smak så alle unger jeg har gitt den til påstår det er en kjempegod kake...

Edit, melk tålte dine gjester ja, vel, den er helt uten nøtter også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 11:22   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Toro har også kommet med glutenfri browniesmix nå. Den er kjempegod, men jeg vet ikke om det er egg i den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 11:37   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Toro har også kommet med glutenfri browniesmix nå. Den er kjempegod, men jeg vet ikke om det er egg i den.

Det er egg i den. Men jeg ser det ikke som noe problem at ikke alle ungene kan spise alt. At alle kan spise noe er det viktigste. De er 10 år, så de er store nok til å passe på selv, når de får forklart hva som er trygt for dem og ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 11:59   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste bursdagskaka uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er egg i den. Men jeg ser det ikke som noe problem at ikke alle ungene kan spise alt. At alle kan spise noe er det viktigste. De er 10 år, så de er store nok til å passe på selv, når de får forklart hva som er trygt for dem og ikke.

Helt enig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no