Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-19, 10:22   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Hun starter innlegget med å fortelle at hun er en mormoner og har 6 barn. Jeg synes det plasserte henne ganske godt i det politiske bildet i USA, men meningene hun ytrer følger ikke opp der jeg trodde at hun stod politisk.

Å komme med et slikt innlegg i Norge hadde blitt veldig rart. Men her er abortdiskusjonen på et helt annet nivå. Det som skjer i abortsaken i mange amerikanske stater er skikkelig skummelt. Abort begrenses til de som har råd til det. Sånn skal det ikke være, for det er ikke de som i første rekke trenger det aller mest.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 15:28   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Som den feministen jeg er, så synes jeg innlegget hadde noe for seg i Norge også. En abort er jo ikke i seg selv enn walk in the park nødvendigvis.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 15:44   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Den er i hvert fall relevant hver gang en eller annen fyr trekker frem "far mot sin vilje!!"-kortet...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 16:00   #24
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Og i Norge er det jo fortsatt kvinnen som bærer hovedansvaret for prevensjon. Både når man er i et forhold og utenom. Jeg synes det er tankevekkende at man tåler så mange komplikasjoner og bivirkninger på kvinner, som man aldri hadde tolerert dersom det gjaldt en mann.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 16:55   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et forfriskende innlegg om abort og prevensjon

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Og i Norge er det jo fortsatt kvinnen som bærer hovedansvaret for prevensjon. Både når man er i et forhold og utenom. Jeg synes det er tankevekkende at man tåler så mange komplikasjoner og bivirkninger på kvinner, som man aldri hadde tolerert dersom det gjaldt en mann.

Ja enig, og det synes jeg er skikkelig rart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no