Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-20, 11:10   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Vurderer om preteen'en her skal få en litt bredere vanlig seng snart, da er det godt å vite at det finnes et bruktmarked!

Vi har Brimnes, men det er jo samme greia. Her har tenåringene lagt i 120-madrasser i sengene, og bruker de halvveis utslått. Perfekt. Trenger ikke å kjøpe ny seng når man har en fleksibel seng, tenker jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 11:11   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bruktmarkedet er tydeligvis så stort at du sikkert kan få Ikea-pris for den. Skulle ikke forundre meg.

Mine har fått 120-rammemadrasser fra Ikea og har bedre plass nå. Ikke minst i lengden. Selv om begge er 200 cm lange, så er nok hemnes kortere i praksis.

1.20 er egentlig en fin størrelse. Har lurt på 1.50 for å sikre plass til overnattingsgjester (hvis det blir lov noen gang igjen), men det blir veldig trangt på rommet. Det går jo an å ligge på madrass på gulvet hvis man overnatter også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 11:16   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

1.20 er egentlig en fin størrelse. Har lurt på 1.50 for å sikre plass til overnattingsgjester (hvis det blir lov noen gang igjen), men det blir veldig trangt på rommet. Det går jo an å ligge på madrass på gulvet hvis man overnatter også.

Ja. Vi fant ut at 120 var mer enn bredt nok. Den framstår som temmelig bred. Og den tar nokså stor plass

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 11:20   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

IKEA har monteringsanvisninger på nettsidene side, det er bare å begynne på siste side og jobbe deg bakover langt nok.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 13:22   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Jasså, så den er verdifull? vi har en sånn og jeg vil nok vurdere på sikt om vi skal beholde den. Sønnen på 18 bruker den nå trukket ut til 120 cm og det er kjempelurt syns jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 16:16   #26
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Vil absolutt anta at det er marked for dette, ja! Jeg har kjøpt to slike (pent) brukt, og demonterte selv der jeg hentet. Veldig greit siden jeg da så hvordan den skulle bygges opp igjen (+ fikk vasket alle delene skikkelig før montering). Hvis du demonterer selv kan det være lurt å samle skruene som skal på de ulike stedene i forskjellige poser slik at det er lettere å montere (jeg skrudde gjerne en demoskrue fast til hver del slik at jeg så hva som skulle hvor, men du får jo enkelt lastet ned monteringsanvisningen fra nettsiden til IKEA).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 16:24   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Å plukke fra hverandre hele er jo ikke noe problem. Jeg for min del synes det er mer interessant å vite om noen har god erfaring med å bare delvis demontere, på en måte som gjør at den går ut døra, men ikke krever full oppbygging. Det er visst ikke alle som synes det er like gøy å bygge flatpakk som jeg gjør...

Men full demontering er kanskje greiest, uansett. Jeg har original manual liggende.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 17:16   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Å plukke fra hverandre hele er jo ikke noe problem. Jeg for min del synes det er mer interessant å vite om noen har god erfaring med å bare delvis demontere, på en måte som gjør at den går ut døra, men ikke krever full oppbygging. Det er visst ikke alle som synes det er like gøy å bygge flatpakk som jeg gjør...

Men full demontering er kanskje greiest, uansett. Jeg har original manual liggende.

Det kan da umulig være noe poeng i å demontere hele greia? :-o Bare nok til at den kommer ut døra, tenker jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 17:21   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det kan da umulig være noe poeng i å demontere hele greia? :-o Bare nok til at den kommer ut døra, tenker jeg.

Ja, det var det du spurte om (og det jeg også har planlagt), så svaret mitt var vel ment som en forsøksvis pen måte å gjøre et par stykker oppmerksomme på at de svarte på noe annet enn bestillinga.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 17:46   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det kan da umulig være noe poeng i å demontere hele greia? :-o Bare nok til at den kommer ut døra, tenker jeg.

Jepp.

Spør hvis det er noe. Mannen er hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 18:44   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp.

Spør hvis det er noe. Mannen er hjemme.

Tror (håper) jeg kommer langt med forklaringen du skrev over - tusen takk!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 18:57   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Min bror og co flyttet nylig. Nye eiere ønsket å kjøpe Hemnes sengen så de slapp å demontere den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 19:02   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

https://www.ikea.com/no/no/assembly_...3852-7_pub.pdf

(Monteringsanvisningen)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:25   #34
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Da kan jeg rapportere at det var super easy-peasy å demontere sengen! Den står nå i garasjen og venter på kjøperen sin. Dere hadde rett - enorm interesse for den. Takk til Hyacinth og mannen for forklaring!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:44   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Da kan jeg rapportere at det var super easy-peasy å demontere sengen! Den står nå i garasjen og venter på kjøperen sin. Dere hadde rett - enorm interesse for den. Takk til Hyacinth og mannen for forklaring!

Bare hyggelig, og så flott at du klarte det, det var jo egentlig ikke en voldsom forklaring du fikk herfra, akkurat!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 22:38   #36
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare hyggelig, og så flott at du klarte det, det var jo egentlig ikke en voldsom forklaring du fikk herfra, akkurat!

Det var helt perfekt og riktig forklaring!

FP, altså. Husker det var dere som gjorde at jeg, som nyskilt og IKEA-jomfru, tilbake i 2011-ish, fikk troen på at jeg kunne klare å sette sammen denne sengen. (Sentimental - jeg? Gutten min skal gå enda en trinn opp i stor gutt-seng-skalaen jo!)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 00:50   #37
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Hvor mye kan man få for en sånn seng?

Og kan man forvente at de som kjøper demonterer den og bærer den? Det er jo et drog. Jeg vil bare bli fort hvitt den når den havner på Finn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 00:55   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om demontering av Hemnes dagseng

Sjekk på finn hva de ligger for i ditt område. Vil tro det kan variere litt med avstand til ikea. Hvis du vil at kjøper demontere, så skriver du i annonsen at det er en forutsetning.

(Om alle forstår det r en annen sak. Jeg ga bort et piano en gang, mot henting. Fikk spørsmål om jeg kunne kjøre det hjem til en. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no