Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leilighet kontra hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-20, 21:55   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi har bare en stue , det er virkelig null problem altså.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:01   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har bare en stue , det er virkelig null problem altså.

Vi også. Begge ungene har såpass store rom at de har tv på rommene og koser seg veldig der inne.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:01   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig. Det er det vi har i dag.

Leiligheten jeg skal se på har kun en stue, men det ene soverommet er stort. Kanskje det går å dele det?

Jeg har ingen hast, har tid til å vente.

Jeg måtte fnise litt av "kun en stue". Det er vel ganske vanlig å kun ha en stue.

Jeg har bodd i både leilighet, rekkehus og enebolig og er veldig "alt til sitt bruk". Hvis du ikke liker hagearbeid og snømåking høres det ut som om du bør velge et sted du slipper de tingene i hvert fall. Har du tid kan du jo vente til du finner noe som treffer på flere av ønskepunktene dine.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:16   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi har både «kun» en stue, og ungene har ikke TV på rommet. Et bad, og et vaskerom. Null problem. En voksen, to nesten voksne, en liten og en hund.

Noen flere kvadratmeter men hadde gått utmerket på 90 m2 også.

Hjelpes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:17   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi også. Begge ungene har såpass store rom at de har tv på rommene og koser seg veldig der inne.

Mine har små rom, veldig små.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:21   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg måtte fnise litt av "kun en stue". Det er vel ganske vanlig å kun ha en stue.

Jeg har bodd i både leilighet, rekkehus og enebolig og er veldig "alt til sitt bruk". Hvis du ikke liker hagearbeid og snømåking høres det ut som om du bør velge et sted du slipper de tingene i hvert fall. Har du tid kan du jo vente til du finner noe som treffer på flere av ønskepunktene dine.

Mange har jo to, en stue og tv stue. Eller store soverom.

Har tid til noe perfekt dukker opp, absolutt. Kun skuffet snø en gang denne vinteren, så kan ikke klage. Hagearbeid klarer jeg om jeg må. Har godt av det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:22   #47
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan vi klare oss på 90 kvadrat? Det er noen helt nye leiligheter til salgs i nabobygget. De er rimeligere. Hvilke smarte oppbevaringsløsninger må vi da ha?

Vi har ryddet godt det siste året, gitt bort mye til bruktbutikk, men det er fortsatt fullt i boden samt halvfullt på loftet. Vi får vel maks to boder i en leilighet. Barna er speidere, så vi har endel turutstyr samt ski og sykler.

Vi bor på 69 kvadrat. Det har gått fint, det, selv om jeg godt kunne tenkt meg mer plass da ungene var mindre. 90 kvadrat er jo digert i forhold. Klart det går.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 22:24   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Jeg har en kollega med store / halvstore barn og etter et samlivsbrudd, fikk de litt mindre plass. Tror hun også tenkte på "bare en stue"-greia da, ift barna som stadig har med seg studievenner etc hjem. Hun har fortalt at hun har innredet sitt eget soverom litt ekstra, med stol, tv etc slik at hun bruker det som sin lille stue når barna har venner i stua. Syntes det hørtes veldig greit ut.

Her vi bor, bor veldig mange i leiligheter og rekkehus på mellom 65 og 100 kvadrat, familier med flere barn. Det går så vidt jeg vet helt fint.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 23:25   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Dere kommer med gode tips og fine tanker.

Tar med meg det videre. Vil tro det kommer mye for salg til våren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 23:41   #50
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mange har jo to, en stue og tv stue. Eller store soverom.

Har tid til noe perfekt dukker opp, absolutt. Kun skuffet snø en gang denne vinteren, så kan ikke klage. Hagearbeid klarer jeg om jeg må. Har godt av det.

Mange har det ikke, det går som sagt helt fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 23:47   #51
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi bor på 90 kvadrat. Opprinnelig er det en 3-roms med 2 store soverom, men har kuttet litt av kjøkkenet (var tegnet opp som en mulighet på originale tegninger for å få et tredje (lite) soverom. Nå har eldste det ene store soverommet og vi det andre, men vi vurderer fortløpende om vi skal bytte med lillebror så han også får et av de store soverommene.

Det er såpass store rom at de godt kan ha (mange) venner der om vi innreder litt smartere enn nå.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-20, 23:56   #52
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Jeg har bare et oppholdsrom, og 2 soverom og bad.
Kan trekke meg tilbake på mitt soverom hvis eldste har venner med hjem. Liker bare ikke at jeg må oppholde meg i senga da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 00:04   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi har også én stue og ett bad. Liten enebolig. Det går fint, men planløsningen er håpløs og vi bruker i praksis ikke hele huset. Hater at stue og kjøkken er i hver sin etasje, blant annet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 01:25   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi skal definitivt over i leilighet om noen år.

Jeg har funnet drømmeleiligheten - den har alt jeg/vi ønsker oss. Fellesrommene er store - med plass til utflyttede barn med sine og oss rundt langbord - og plass til flygel og stor sofa og alle bøkene mine.

Vi er i den utrolig heldige situasjonen at vi har solgt, men har svært god tid før vi må flytte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 02:55   #55
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi har også bare én stue. Og begge ungene kommer til å ha kjempesmå rom.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 09:54   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Vi har for så vidt to «stuer» eller oppholdsrom, men bruker nesten bare kjøkkenet, badet og soverommene. Vi kunne fint klart oss på halve plassen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 09:56   #57
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Jeg bor i enebolig og trives med muligheten til å gå rett ut i hage. Men jeg ser at det er mange gode muligheter med leilighet også. Og siden jeg jobber mye med tilrettelegging for eldre, så er jeg allerede i gang med å se på leilighetsprosjekter i Bergen for å se hvor vi har lyst til å bo når vi blir gamle.

Vi har ganske liten enebolig, 120 kvm, med dårlig planløsning. Så sånn sett kunne vi bodd mye mer praktisk. Vi har også bare en stue (og ett bad), og jentene har knøttsmå rom. Men siden vi har dårlig planløsning, så er vårt soverom ganske stort, så vi har innredet en liten "stuekrok" der med to stoler og et bord. Og om jentene har lyst til å ha venner i stuen, så setter vi oss "på rommet".

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 12:07   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Det er klart vi kan klare oss med en stue, men vi er så vant med å ha to at det foreløpig er svært fint å ha.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 12:28   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

En voksen, et utflyttet barn, et halvveis hjemmeboende (myndig) barn og en preteen her. Leiligheten er på 64 kvm, følgelig bare et bad og to soverom. Det fungerer, men det er jo selvsagt fordi det på sikt bare blir minste og jeg som blir boende. Vi har gode utearealer, det hjelper på den tiden av året.

Tidligere bodde vi fem på nesten 300 kvm, det var selvsagt deilig. Likevel synes jeg vel ikke det er en veldig dramatisk forskjell.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-20, 10:03   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Foreløpig har jeg satt alt mht huskjøp/salg på hold. Foreløpig er min jobb trygg, men mye kan skje og mye kan skje med boligmarkedet.

Har snekker som lager ny terrasse nå, så burde sånn sett huset bli mer lettsolgt når den tid kommer. Jeg liker ikke risiko, så ser ikke for meg at jeg hadde sovet godt om jeg hadde kjøpt noe nå og så måtte selge. Men, jeg følger med på finn fortsatt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no