Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn alene på utenlandsfly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 13:11   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn alene på utenlandsfly?

Er det lov?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:13   #2
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Det kommer helt an på selskap og lengde på flytur.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:13   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Det ser slik ut. På SAS sine sider står det ikke noe spesielt om utenlandsreiser, bortsett fra dette:

Sitat:

Ved UM-reiser er det et servicegebyr på NOK 250,- hver vei (utland) og NOK 150,- hver vei (innland).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:15   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Norwegian står det bare dette:

Sitat:

Vi kan dessverre ikke la barn reise alene til St. Petersburg, Moskva, Serbia, Bulgaria, Tyrkia, Marokko og Polen(unntatt mellom Norge og Polen).

Man kan kanskje anta at det er greit på de andre strekningene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:18   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Det høres ut som det går med de fleste da. Ser at FlyNordic også tillater, men der skal de ha 400 kr ekstra pr strekning + at de ikke gir barnepris på billett. Jaja.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:20   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Det er lov ja, men ofte ikke billige biletter.

mine "stesøsken" reiser mellom Danmark og Norge hele tiden. (12 og 15 år) og har reist i mange år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:22   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Eldstemann reiste alene med fly like etter han fylte fem. Da hadde de fleste flyselskap femårsgrense på dette. Dette var mellom England og Norge.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:51   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Det er lov, ja. Men hvis de er under 12 år så må de følges opp særskilt, og jeg antar at det koster en del ekstra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 00:20   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Om det er lov varierer noe fra selskap til selskap men med de store flyselskapene kan barn reise "alene" (for de får assistanse av flyselskapets personale) på utenlandsfly fra de er 5 år.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:47   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Nå har jeg akkurat lært at med Ryanair må 15 1/2- åringer følges til flyet, foreldre må vente på avgangsflyplass til flyet har tatt av og de MÅ hentes på flyplassen av en voksen. (Selv om flyplassen er 2t unna med buss ... ) Jeg er litt småsjokkert.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:19   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå har jeg akkurat lært at med Ryanair må 15 1/2- åringer følges til flyet, foreldre må vente på avgangsflyplass til flyet har tatt av og de MÅ hentes på flyplassen av en voksen. (Selv om flyplassen er 2t unna med buss ... ) Jeg er litt småsjokkert.

Seriøst? Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16, men som 15,5-åring ville jeg ikke kunne reist alene med Ryanair?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:29   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst? Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16, men som 15,5-åring ville jeg ikke kunne reist alene med Ryanair?

Forundret meg ikke dette. Ungdom i dag er jo overbeskyttet inntil det absurde (spesielt guttene).

Det er så sjeldent at menn under 25 år kommer alene til time på poliklinikken at den ene gangen en mann på 21 år kom helt alene så nevnte jeg det til mannen min, sånn: "Vet du, i dag kom en mannlig 21-åring alene til time!" To dager etter ringte mammaen og ville vite hva vi hadde snakket om.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:39   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Vi vurderte lenge å la guttungen på snart 14 reise alene til Guatemala i sommer. Nå tror jeg ikke det blir noe av det, men vi snakket seriøst om det. Det ville ha innebært et flybytte i Amsterdam eller USA, så jeg var litt bekymret ved tanken. Men jeg hadde så absolutt latt han få reise. At han ikke skulle kunne reise alene med RyanAir fra Torp til London, f.eks. står for meg som nesten latterlig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:29   #14
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er så sjeldent at menn under 25 år kommer alene til time på poliklinikken at den ene gangen en mann på 21 år kom helt alene så nevnte jeg det til mannen min, sånn: "Vet du, i dag kom en mannlig 21-åring alene til time!" To dager etter ringte mammaen og ville vite hva vi hadde snakket om.

Oj, er det virkelig blitt så ille? Jeg husker jeg gikk alene til kirurgisk poliknikk som 16-åring, og så ikke snurten av foreldrene mine selv om de jobbet på huset. :vanskjøttet:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:38   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Forundret meg ikke dette. Ungdom i dag er jo overbeskyttet inntil det absurde (spesielt guttene).

Det er så sjeldent at menn under 25 år kommer alene til time på poliklinikken at den ene gangen en mann på 21 år kom helt alene så nevnte jeg det til mannen min, sånn: "Vet du, i dag kom en mannlig 21-åring alene til time!" To dager etter ringte mammaen og ville vite hva vi hadde snakket om.

Min mann er 24 og jeg måtte være med da han var på kir.poliklinikk her i januar hehe
Men var mest for at han skullefjerne begge stortå neglene så han kunne ikke kjøre etter på
*knis*
Men var ikke med inn å holdt han i handa*ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:41   #16
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Storesøster har reist alene til Frankrike mange ganger, og vi har betalt et tillegg for barn som reiser alene. Ikke dyrt. Den første gangen var hun 5 år. Gikk så fint, atte!

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 02:48   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn alene på utenlandsfly?

Fly Nordic er vel om jeg ikke tar helt feil kjøpt opp av Norwegian, så det kan hende at Norwegian sine regler gjeder på de flyene nå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no