Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 21:55   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Du kom ikke på å dra i brekket, da Carrerra?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:55   #22
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du vil nødig at bilen skal trille over hodet til ettåringen som akkurat befant seg bak bilen din da den begynte å trille, fordi du ikke hadde satt på håndbrekket da du forlot den.

Du vil også nødig at bilen skal trille utfor en skråning og havne i vannet med barnet ditt inni og deg på utsiden, fordi bilen begynte å trille da barnet ditt klatret inn i den i et ubevoktet øyeblikk og fikk lirket løs giret, fordi du ikke hadde satt på håndbrekket.

DET er det du nødig vil. At du i tillegg får en erstatningssak på 200 000 på nakken, kommer du heldigvis ikke til å merke så godt i sorgen og sjokket over de døde barna.

Så syrlig du er i dag, da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:56   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Guri. Jeg er visst litt i overkant fnisen. Må legge meg snart.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:58   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så syrlig du er i dag, da?

Og det skal man ha fra deg!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:58   #25
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du kom ikke på å dra i brekket, da Carrerra?

Hehe, nei...jeg fikk vel litt panikk tror jeg...

Men når det er sagt, så viste det seg etterpå at brekket var defekt, så det hadde ikke hatt noen virkning uansett... (husker jeg var glad for det, for da kunne ikke jeg berga bilen, OM jeg hadde tenkt på brekket )

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:59   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

(husker jeg var glad for det, for da kunne ikke jeg berga bilen, OM jeg hadde tenkt på brekket )

Logikk av høy klasse!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:00   #27
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Jeg drar alltid til håndbrekket (noe kjørelæreren min også presiserte at man skulle). Har nettopp vært og ordnet et håndbrekk som ikke tok helt, og ble litt sur når verkstedfolka tydelig syns det var unødvendig.

Jeg har en kjepphest i tillegg til håndbrekk, og det er at biler skal være låst når de parkeres, selv om vi er på et trygt sted og "vi vet jo hvor ungene er". I omgangskretsen til foreldrene mine er det nemlig også en historie om brekk og gir som ble løsnet, og den hadde ikke noe hyggelig utfall for å si det sånn.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:02   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det skal man ha fra deg!?

Jeg kjenner det igjen når jeg ser det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:16   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kjenner det igjen når jeg ser det.

Det er sant. Et kvalitetsstempel å få det fra deg, så å si.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:17   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

I omgangskretsen til foreldrene mine er det nemlig også en historie om brekk og gir som ble løsnet, og den hadde ikke noe hyggelig utfall for å si det sånn.

Det hørtes ikke noe hyggelig ut. :tar til etterretning:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:58   #31
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Dette er en vanesak. Kjørelæreren min lærte meg nemlig at man var feig hvis man parkerte med håndbrekket. Og siden det har jeg nesten aldri brukt det.

Er du sikker på at det ikke var bakkestart han snakket om? Det var nemlig min kjørelærer opphengt i. Altså at man ikke bruker parkeringsbrems når man står på rødt lys i oppoverbakke og venter på grønt lys, men bare vanlig brems og så kjøre via et kort slure-clutch-sekund.

Jeg dåner litt når jeg sitter på med folk som bruker parkbremsen på hvert eneste røde lys. Drar skikkelig godt til lissom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 06:41   #32
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Jeg begynte å bruke brekket den dagen vi etter endt handletur fant bilen godt parkert inn i en annen bil på parkeringsplassen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 06:56   #33
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor i alle dager vil du parkere en bil på giret? Skal du spare på håndbrekket, eller?

Jeg drar i håndbrekket før jeg skrur av tenningen hver gang jeg forlater bilen. For meg er det en refleks på lik linje med å feste beltet før jeg starter bilen. Hvorfor ta sjanser på sikkereheten når ikke koster en kalori å la være?


Spesielt etter eg så en bil som var parkert på en flat parkeringsplass trille framover og krasje inn i en annen bil!
Når eieren kom ut skjønte hun ingen ting, for den sto jo i gir!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:04   #34
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Kjørelæreren min var helt nazi på det med håndbrekk, uansett hvor jeg parkerte, så måtte jeg på med brekket. Jeg ble til og med spurt på oppkjøring, hvordan jeg parkerer bilen. Det går helt automatisk hos meg, drar i brekket uavhengig om det er bakke eller flatmark.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:09   #35
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Det heter ikke parkeringsbrems for ingenting.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:14   #36
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Jeg bodde en del år i England. De holdt på å besvime når jeg parkerte i gir overhode. De mener der det aldri bør forekomme. Bilen skal i fri og parkeringsbremsen på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:18   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Jeg dåner litt når jeg sitter på med folk som bruker parkbremsen på hvert eneste røde lys. Drar skikkelig godt til lissom.

Det der gjør faren min til gangs. Jeg ventet på at han skulle parkere her om dagen, og jeg tror han brukte brekket tre eller fire ganger får han hadde fått lirket bilen inn mellom de andre bilene. Og det var ikke en gang i bakke. Håndbrekket er hans forlengede arm, han bruker den rett og slett for å stoppe bilen før han endrer retning.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:21   #38
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er du sikker på at det ikke var bakkestart han snakket om? Det var nemlig min kjørelærer opphengt i. Altså at man ikke bruker parkeringsbrems når man står på rødt lys i oppoverbakke og venter på grønt lys, men bare vanlig brems og så kjøre via et kort slure-clutch-sekund.

Hm. Nå ble jeg plutselig i tvil. Kanskje jeg misforsto ham eller husker feil. Det var jo en ganske rar til for en kjørelærer å si. Selv om jeg egentlig ikke har fått noe konkret svar i denne tråden har jeg i det minste lært en viktig ting: Parker alltid med parkeringsbremsen på.

Og hvis noen andre her har hatt Knut Erik fra Lambertseter som kjørelærer, utdyp gjerne hva han har sagt til dere om håndbrekk.

  Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:25   #39
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Min mann sier at ingen biler skal iallefall stopper for, deretter og settes i gir. Man skal parkere i giret. For hvis man bare setter den i gir uten å ha kjørt kan den lette hoppe ut av giret. Jeg bruker alltid brekket uansett jeg da....Hatt en dårlig opplevelse som bel dyr når jeg ikke brukte det....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:26   #40
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg bodde en del år i England. De holdt på å besvime når jeg parkerte i gir overhode. De mener der det aldri bør forekomme. Bilen skal i fri og parkeringsbremsen på.



Her i nord er jo det et problem når vinteren kommer, brekket kan lett fryse. Det skje ikke med gir....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no