Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du sjefen som venn på Facebook?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Sjefen som venn på facebook?
Nei 114 56,72%
Ja, full tilgang 75 37,31%
Ja, men begrenset tilgang 9 4,48%
Nei, men vurderer det 3 1,49%
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-11, 21:27   #101
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Ja, hun har samme tilgang som resten av vennene mine.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 00:38   #102
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Jeg har ikke det, men tror jaggu jeg skal legge henne til siden jeg skal levere oppsigelse på mandag

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:31   #103
Lightningii
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Lightningii har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Jeg har gitt sjefen full tilgang, men så er jeg ikke så aktiv på FB at det har noe betyding

Lightningii er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:25   #104
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Nei. Men det er forsåvidt ikke fordi hun er sjefen min, alt jeg skriver på FB kan jeg si i et hvilket som helst åpent fora.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:48   #105
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kjenner at jeg har skikkelig problemer med å forstå at man ikke gir tilgang til f.eks sjefen eller foreldre i klassen eller folk man "kjenner", facebook er jo en sosial arena som man må stå for det man gjør, legger ut og skriver. Bør man ikke da heller la være å bruke facebook? Hva er det man er redd for at andre skal se? Er man redd for at privatlivet skal bli invadert eller at man skal bli kontaktet i hytt og pine?

Jeg har kanskje et noe kynisk bilde på at dette er internett og den man fremstår som der den er man - akkurat som om du møter noen på gata.

For poenget er jo: alle du har som venn på facebook kan jo låne vekk pcen sin til hvem som helst som kan se profilen din, så...

Det er ikke sånn at det jeg skriver på fb er hemmelig for arbeidsgiveren min - eller noen andre for den delen. Om sjef skulle se min fb-side så gjør det ingen skade.

Men på samme vis som jeg ikke viser bilder av ferien min, ikke forteller om slekta mi, ikke snakker om ungenes heldagsprøver og generelt ikke er privat på noe vis i jobbsammenheng så er det helt uaktuelt å ha jobb inne på fb. Eller andre private arenaer. Med unntak av EK så får ingen på min jobb komme hjem til meg heller, og jeg kommer ikke hjem til dem. EK er en venn - det blir noe annet.

(Jeg høres sikkert ut som kollegaen fra helvete. Jeg er ikke det altså, jeg er ganske ålreit - lover.)

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:03   #106
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Ja, dette er jo ikke akkurat noe man kan bli enig om og folk tenker tydeligvis forskjellig om dette med FB.
Jeg er nok også preget av tiden internett ble vanlig i høgskolemiljøet og vi knotet hjemmesider (15 år siden). Da var jo målet med en hjemmeside å skrive om seg selv, legge ut bilder, ha en gjestebok etc - og at alle kunne se på den. For meg blir det rart å sortere vekk folk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:06   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Jeg er nok ikke like streng på skillet som smilefjeset, men tankene mine er i den gata, ja. Jeg har bare en annen tone og et annet nivå på "sludringen" privat og på jobb. På samme måte er det svært få jobbting jeg diskuterer privat. (akkurat det er jo også fordi det meste av det er fortrolige ting som ikke skal deles uansett)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:06   #108
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Nei, jeg tror ikke han er på facebook, men jeg unnlater bevisst å legge til flere i ledergruppa uten at det egentlig hadde gjort noe å ha dem som venn. Jeg legger ut svært lite på facebook uansett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 16:40   #109
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Ja, det har jeg. Sjefen ser de fleste statusoppdateringene mine, men det hender jeg skjuler enkeltoppdateringer for sjef og kolleger. Ikke fordi jeg skriver noe illojalt eller dumt om arbeidsplassen, men fordi jeg f.eks. syntes det var ubehagelig ovenfor jobb-folket å skrive at jeg koste meg ute på platten i sola i våres da jeg var sykemeldt med bekkeløsning. Akkurat som om de hadde reagert på det. Sjef og kolleger er ikke i "innerste krets" som har tilgang til bilder og sånt, men er heller ikke i gruppe med de som har svært begrenset tilgang.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:50   #110
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?

Nei, har ikke noe nært forhold/vennskap til sjefen så det hadde vært veldig unaturlig å ha henne som venn på facebook.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no