Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En jungel av brudeslør

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 22:38   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

En jungel av brudeslør

Hva skal man velge? Kjolen min ser slik ut:



Jeg skal ha oppsatt hår i nakken, sannsynligvis med en slags hvit blomst på den ene siden. "Temaet" for bryllupet er vintage.

Så hva slags slør velger man til den kjolen? Jeg tror jeg vil feste sløret i knuten i nakken, og ikke oppå hodet. Slik:



Men så fant jeg dette bildet, og det er jo også griselekkert. Too much?



Så skal jeg ha mantilla-slør (blonder på kanten)? Enklere slør? Langt slør? Elbow-length slør?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:44   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Too much.

Og så ble jeg litt skuffet, jeg så for meg en jungel av dette:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:48   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Hehe, sorry!

Men too much med slør i det hele tatt, mener du, eller bare det nederste?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:50   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Too much med det nederste. Det øverste er fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:50   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Må du ha brudeslør? Jeg valgte å ikke ha det og har igrunn aldri angret på det. Min brudekjole ligner veldig på den Märtha Lousie hadde på seg. (Jeg giftet meg forøvrig to år før henne.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:55   #6
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Sånt kjempelangt og digert katedralslør med blonder på kanten. More is more, less is a bore.

Nei, seriøst, jeg tror at et stort, bråkete slør vil stjele alt for mye fra ansiktet ditt, går for noe diskré og rolig.

:aner ikke hva hun snakker om:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:00   #7
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Nydelig kjole. Hva med "russian net" i stedetfor slør? Tar ikke fokus fra kjolen og blomsten du har planer om å ha i nakken.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:04   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Forhåpenligvis er dette noe du skal gjøre en gang i ditt liv. Det som er viktig er at du selv har på noe du føler deg vakker i og at du får oppfylt dine drømmer om hvordan du skal se ut som brud. Så jeg hadde dratt til brudesalongen - tatt på kjolen for prøvd forskjellige slør. Dersom du har kjøpt kjolen i utlandet, så kan du jo høre med salonger i nærheten om de har mulighet til å hjelpe deg med hårpynt og slør.

Jeg hadde en veldig klar mening om hvordan jeg skulle se ut inni mitt hode - når jeg kom til brudesalongen og fikk "bildet" kledd på meg så jeg helt j... ut - så det ble noe HELT annet enn hva jeg trodde var fint.

Så her tror jeg du med fordel kan prøve deg frem til forskjellige varianter. Jeg syntes også siste bildet var utrolig lekkert, men hun har en helt annen kjole enn den du har valgt - og da kan det bli veldig feil.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:07   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Jeg ville ikke hatt noe slør.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:18   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:40   #11
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Selvfølgelig må du ha slør.
Men jeg er enig med Fløyel, ta med deg kjolen til en brudebutikk og prøv ut forskjellige slør.

Vakker blir du uansett, nydelig kjole du skal gifte deg i.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:42   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Jeg tror jeg vil ha slør. I allefall i kirken, så kan jeg heller ta det av etter middag eller noe slikt.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 07:26   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Jeg syns det øverste du viste var kjempefint, og det underste veldig for mye.

Og så dulter jeg på Maverick angående skuffelsen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 08:05   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En jungel av brudeslør

Jeg kan se dette med brudeslør - sånn uten å ha vært der, men altså: jeg har nok valgt et enkelt slør - i og med at kjolen er så lekker og blondete i seg selv, så har jeg valgt et slør som gjør jobben sin som slør - uten å dekke til kjolen - NÅ skulle jeg egentlig google brudeslør for å finne noe i den stilen jeg anser som fint - men jeg fant ingen. Uansett kan jeg iallefall påpeke at det ikke bør bygge for mye utover bak.



det ser litt rart ut

(Jeg har dog to venninner som har brukt samme slør - det er langt, men ganske tynt festet med hårbøye - det var veldig fint)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no