Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 08:26   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg synes som Tangina, at Gorgon vaktmester var litt skummel, men ellers var det jo bare stas.
Barna mine har Pompel og Pilt på DVD, men uten at det har blitt noen slager. De ble ikke redde, men likte det ikke så godt rett og slett.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:43   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Husker en av sønnene mine så Pompel og Pilt da han var liten, og syntes skikkelig synd på meg: "Var det barne-tv da du var liten?"

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:47   #43
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... Er det forresten noen som har tenkt over at Thomas (Numme) og Harald (Rønnebekk) ligner på Pompel og Pilt?

Det har faktisk slått meg flere ganger.



hadde også sklidd rett inn i serien.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 20:37   #44
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Etter denne lille undersøkelsen ser det ut til å stemme at veldig mange barn faktisk var redde for Pompel og Pilt. Det er jo litt pussig at de fortsatte å sende serien i reprise om igjen og om igjen når så mange barn var redde? Det ville neppe skjedd i dag.

Mine gutter så forøvrig litt på YouTube-snutten med de to reparatørene, men de syntes det var kjedelige greier.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:36   #45
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Etter denne lille undersøkelsen ser det ut til å stemme at veldig mange barn faktisk var redde for Pompel og Pilt. Det er jo litt pussig at de fortsatte å sende serien i reprise om igjen og om igjen når så mange barn var redde? Det ville neppe skjedd i dag.

Mine gutter så forøvrig litt på YouTube-snutten med de to reparatørene, men de syntes det var kjedelige greier.

Verden forandrer seg.
Jeg syntes Derrick var skummelt da jeg var stor nok til å se på det. For ikke snakke om Haisommer. Ungene mine krampelo av Haisommer.
Jeg tror ikke barn av dagen vil synes P&P er skummelt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:43   #46
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ungene mine krampelo av Haisommer.

Ser det for meg. Den haien er da også temmelig komisk i ettertid - selv om jeg var redd for å gå på do lenge etter at jeg så den første gang.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 15:34   #47
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg er for liten til og ha sett det på barnetv. MEN, dette er skummelt.
Vist jeg drar på siden av magen min, i det fine forlket jeg fikk etter graviditeten, drar det oppover sånn at valken smiler litt. Også tegner to øyner på magen min.
Så ser den ut som annsiktet på Vaktmesteren.
Og det kan Inka bekrefte.
Vi lo så tårene spratt

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 15:40   #48
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke dukkene, men de tauene som henger ned i starten. Og Gorgon vaktmester.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er ikke dukkene som er skremmende med Pompel og Pilt, det er den marerittaktige stemningen der kausaliteten er opphevet og hva som helst kan skje. Når dukkene for eksempel går gjennom samme dør men kommer ut på hvert sitt sted, er det skremmende.



Jeg var livredd og grunnen var nok blant annet stemningen, det uforutsigbare og mørket.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 15:59   #49
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var også livredd.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:18   #50
jannski
Utålmoooodig
 
jannski sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
jannski er litt kul
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg husker ikke om jeg var redd P&P, men jeg synes de to figurene som satt på vippedisse og hadde en trillebår med trekantet eller firkantet hjul var skikkelig ekle. Noen som husker dem?

__________________
jannski pannski
snuppa 06
gompen 09
jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:21   #51
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg syntes det var skikkelig ekkelt, og var skuffet når det var P og P på barne-tv.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no