Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-22, 10:24   #161
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg tør nesten ikke si det og har ikke sagt det til så mange..
Vi fikk endelig passtime forrige uke. Mannen skulle hente meg og så skulle vi dra sammen til politihuset med trikken.
Så skjer det noe og han blir forsinket og må kjøre direkte ned.
Han kommer heseblesende inn - og det er jo 2 timer forsinkelse.
Ila den tiden kommer han på at han ikke har med passet. Prøver å skylde på meg for at jeg ikke tok det med men jeg har gått med passet i vesken i flere måneder pga at jeg var hos DNB for å signere meg personlig, men de godtok ikke passet siden det var gått ut.

Så da måtte han bare dra da. Helt håpløst! Men vi lagde ikke noe oppstyr av det. Det var jo vår feil.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 10:27   #162
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Barna bestilte pass 2. mai, og venter fortsatt. Vi har ikke bestilt noe, men håper på en utenlandstur.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 10:41   #163
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hva tenker dere om denne? https://www.aftenposten.no/meninger/...Jz2fUSbHuZ-ygU

Jeg skjønner at det er kjipt altså, men det var jo de som rotet med fullmakt.

Jeg tenker jo at hele situasjonen er fullstendig uakseptabel. Å la store deler av befolkningen bli sittende papirløse på ubestemt tid er ikke greit. Å påføre folk store økonomiske tap for noe de ikke kunne forutse, og virkelig prøver å ta høyde for, er ikke greit. Får man sånt igjen på forsikringen?

Hilsen utenlandspendleren, som har pass som går ut i juli 2023 og lurer på om det er tidlig nok å bestille nytt i januar.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 10:53   #164
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tenker jo at hele situasjonen er fullstendig uakseptabel. Å la store deler av befolkningen bli sittende papirløse på ubestemt tid er ikke greit. Å påføre folk store økonomiske tap for noe de ikke kunne forutse, og virkelig prøver å ta høyde for, er ikke greit. Får man sånt igjen på forsikringen?

Hilsen utenlandspendleren, som har pass som går ut i juli 2023 og lurer på om det er tidlig nok å bestille nytt i januar.

Jeg er veldig enig med deg. Og så er jeg lei av all latterliggjøringen av folk som har "bestilt for seint" og dermed kan "takke seg sjøl". Mange av oss har vært på utkikk etter passtime i langt over et halvt år før vi fikk napp - etterfulgt av flere måneders ventetid på selve timen. Gjennomgangstonen i vårt område var lenge "0 ledige timer det nærmeste året". Det er helt sant!

Da vi omsider kom igjennom, bestilte vi både pass og ID-kort, men innen den o, store passtimedagen opprant hadde de fjernet denne muligheten, og vi måtte velge én av delene. Nå venter jeg spent på at det tredje ID-kortet skal blir ferdig - det ene var klart på mandag, det andre i går, og det tredje ..? Må innrømme at jeg venter i skrekk. Og så kommer Postens utrolig lange leveringstid og en fersk historikk med feilsendinger av pass på toppen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 12:53   #165
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Tror det var i forrige uke jeg så en bekjent på face som hadde ventet i 6 timer for å få utlevert pass i Oslo. Får håpe at de har blitt mer effektive så folk slipper å tilbringe en hel dag i kø.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 12:54   #166
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror det var i forrige uke jeg så en bekjent på face som hadde ventet i 6 timer for å få utlevert pass i Oslo. Får håpe at de har blitt mer effektive så folk slipper å tilbringe en hel dag i kø.

Enig! De kan ikke skylde på leveringsproblemer og råvaremangler når det gjelder utlevering av pass. Det MÅ kunne løses

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 12:59   #167
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Mannen satt 2 timer - måtte gi opp og gå på jobb. Så 2 timer en annen dag, måtte gi opp. Siste gangen tok det 4 timer, da hadde han satt av dagen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 13:07   #168
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er veldig enig med deg. Og så er jeg lei av all latterliggjøringen av folk som har "bestilt for seint" og dermed kan "takke seg sjøl". Mange av oss har vært på utkikk etter passtime i langt over et halvt år før vi fikk napp - etterfulgt av flere måneders ventetid på selve timen. Gjennomgangstonen i vårt område var lenge "0 ledige timer det nærmeste året". Det er helt sant!

Da vi omsider kom igjennom, bestilte vi både pass og ID-kort, men innen den o, store passtimedagen opprant hadde de fjernet denne muligheten, og vi måtte velge én av delene. Nå venter jeg spent på at det tredje ID-kortet skal blir ferdig - det ene var klart på mandag, det andre i går, og det tredje ..? Må innrømme at jeg venter i skrekk. Og så kommer Postens utrolig lange leveringstid og en fersk historikk med feilsendinger av pass på toppen.

Jeg er så enig og lei av den latterliggjøringen. Jeg fikk ikke med meg før i februar at det var lite timer. Jeg trodde da at vi var tidlig nok ute. Det har virkelig vært et herk å få time i tide til sommeren. Det samme gjelder denne familien. De startet flere måneder før avreise og gjorde en feil, den ble helt avgjørende.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 14:49   #169
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er veldig enig med deg. Og så er jeg lei av all latterliggjøringen av folk som har "bestilt for seint" og dermed kan "takke seg sjøl". Mange av oss har vært på utkikk etter passtime i langt over et halvt år før vi fikk napp - etterfulgt av flere måneders ventetid på selve timen. Gjennomgangstonen i vårt område var lenge "0 ledige timer det nærmeste året". Det er helt sant!

Kunne ikke vært mer enig. Jeg bestilte passtime i månedsskiftet januar/februar, rett etter at restriksjonene slapp. I løpet av den lille timen jeg knøla frem og tilbake for å finne et tidspunkt som passet (dvs. vi ikke var bortreist) så hadde alle ledige timer for april forsvunnet og første ledige time var 5. mai. Noen dager etter det var alle ledige timer før sommeren forsvunnet.

Fikk også kun bestilt en ting, og eldstemann som trenger id-kort fikk pent beskjed om å vente til "høsten". Frøkna sitt pass går ut i juni engang og vi bare håper hun får nytt før det gamle har gått ut.

Dette her kan umulig komme som en overraskelse på politiet, de bør ha kontroll på hvor mange pass som går ut når og burde ha hatt plan for oppbemanning på plass lenge før.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 14:55   #170
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.243
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vel om det er en trøst så tror jeg ikke det bare her til lands at å fornye mange pass med ny teknologi har gitt kø. Vi hadde passtime på ambassaden i mars 2020. De timene ble inndratt av ambassaden pga covid. Det var mulig å betille time deretter fra sommeren 2021, da fikk vi ordnet time i høstferien , sånn at begge ungdommene har gyldig pass. For den ene har det norske passet gått ut på dato, men vi venter til etter sommeren med å bestille nytt pga køene som er nå, han kan både reise og legitimere seg på det andre passet sitt heldigvis.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 15:05   #171
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg ble varslet på SMS av politiet i mars om at passet mitt gikk ut om seks måneder ( i begynnelsen av september). Bestilte time med det samme og fikk i slutten av juni. Hvis den leveringstiden de nå snakker om (10 uker) holder, får jeg det nye passet omtrent akkurat samtidig som det gamle går ut. Jeg kan såklart ikke levere fra meg gammelt pass ved søknad om nytt, det er min eneste legitimasjon (har ikke hverken ID kort, sertifikat eller bankkort med bilde), så jeg håper de får slutt på disse køene ved henting i alle fall. Og at det ikke tar lenger tid enn 10 uker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 15:10   #172
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg er så enig og lei av den latterliggjøringen. Jeg fikk ikke med meg før i februar at det var lite timer. Jeg trodde da at vi var tidlig nok ute. Det har virkelig vært et herk å få time i tide til sommeren. Det samme gjelder denne familien. De startet flere måneder før avreise og gjorde en feil, den ble helt avgjørende.

Ja, det er nok lett for de som ikke har prøvd å bestille pass å si at det skulle man tenkt på tidligere, men da jeg skulle bestille pass i slutten av februar var det en ledig time igjen, og den var 9. juni. Jeg bestilte den, og da var det ingen fler ledige timer ut året... (de la visstnok ut kun datoer 3 mnd fram i tid, men det var det ikke opplyst om, så ganske håpløst å være kunde).

Leser nå at det er et fransk firma som produserer passene, og at Politidirektoratet vurderer å sende dem et millionkrav pga mangelfull levering. Rart at dette ikke har kommet fram tidligere, så mye som har vært skrevet om postgang, åpningstider, papirmangel og sløve nordmenn som bestiller pass alt for seint.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 15:32   #173
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Enig i at latterliggjøring er å dra det for langt, og jeg skjønner veldig godt at folk er fortvila – men samtidig lurer jeg på hvorfor ikke flere plukka dette opp i fjor og fikk seg nye pass da? Jeg fikk ungene til å fornye i fjor sommer enda passene først gikk ut i mai i år, nettopp fordi jeg hadde lest i media flere ganger at det kom til å bli ekstremt trøkk når pandemien var over. Jeg kan da ikke være den eneste som så disse sakene?

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 15:55   #174
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enig i at latterliggjøring er å dra det for langt, og jeg skjønner veldig godt at folk er fortvila – men samtidig lurer jeg på hvorfor ikke flere plukka dette opp i fjor og fikk seg nye pass da? Jeg fikk ungene til å fornye i fjor sommer enda passene først gikk ut i mai i år, nettopp fordi jeg hadde lest i media flere ganger at det kom til å bli ekstremt trøkk når pandemien var over. Jeg kan da ikke være den eneste som så disse sakene?

Fordi folk vil ha verdien for det de betaler antar jeg. Samtidig har det aldri vært behov for å bestille pass et helt år før det går ut før - og det er alltid varslet trøkk før ferier.

Folk har jo dessuten plukka det opp. Hvis man sitter i februar og bestiller time som man først får i juni, så holder jo det vanligvis for å få passet i tide før man reiser i juli. At det er 10 ukers ventetid på pass kunne ingen vite - verken i fjor eller i februar i år.

Passene til kidsa går ut i juli -25. Jeg kommer helt sikkert ikke til å bestille nye sommeren -24.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:02   #175
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dette her kan umulig komme som en overraskelse på politiet, de bør ha kontroll på hvor mange pass som går ut når og burde ha hatt plan for oppbemanning på plass lenge før.


Jeg regner med at en del av problemet er at de allerede hadde redusert antall passkontor når de nye automatene ble innført. Og at antall automater begrenser hvor mye de kan utvide antall timer. En annen ting er jo at så lenge produsent har problemer med å få materialer hjelper det ikke at flere får bestille, da øker bare produksjonstiden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:03   #176
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg todde som sagt at jeg nettopp var tidlig ute da jeg bestilte timene i februar. Jeg fikk med meg rundene med kø i fjor sommer. Men kan ikke huske å ha lest noe om dette før i februar igjen. Jeg brukte mye tid på å finne ledig time og leste det jeg kom over av informasjon om hvordan de la ut timer. Vi fikk derfor en time før påske og fikk passet og idkortet til påske. Jeg er så glad for at vi fikk det til.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:09   #177
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg fikk meg nytt pass i april i fjor, på dagen det gamle gikk ut. Jeg liker å ha gyldig pass. Heldigvis er det ikke noen andre i familien som trenger pass i år, og begge gutta fikk ID-kort med reiserett i fjor sommer.

Ikke det at vi skal noe som krever pass.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:11   #178
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enig i at latterliggjøring er å dra det for langt, og jeg skjønner veldig godt at folk er fortvila – men samtidig lurer jeg på hvorfor ikke flere plukka dette opp i fjor og fikk seg nye pass da? Jeg fikk ungene til å fornye i fjor sommer enda passene først gikk ut i mai i år, nettopp fordi jeg hadde lest i media flere ganger at det kom til å bli ekstremt trøkk når pandemien var over. Jeg kan da ikke være den eneste som så disse sakene?

Jeg fikk det ikke med meg i det hele tatt, ikke før jeg fant ut jeg måtte bestille pass til barna i mars. Det er ikke alle som følger like nøye med på nyhetene, så jeg synes ikke det er så rart.
Jeg var heldig og fikk time i midten av juli, og skal uansett ikke utenlands, så det haster ikke. Har inntrykk av at det ikke er like vanskelig å få time her i Rogaland, men det er jo ikke sikkert at det stemmer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:18   #179
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det, vi reiser ikke så mye, og pleier å ha gyldige pass i tilfelle vi bråbestemmer oss for å ta en tur. Vi kunne sikkert klart oss med ID-kort med reiserett.

Jeg bestilte timer i februar, og da var det ingen ledige rundt her frem til sommeren. Vi valgte å kjøre til en annen stasjon en time unna, og fikk da en time 28 april. Når jeg bestilte timen i februar, var det ingen restriksjoner på å bestille bare pass eller bare ID-kort, og heller ikke noe spesielt lang ventetid på pass, som jeg fikk med meg.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 16:37   #180
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hva tenker dere om denne? https://www.aftenposten.no/meninger/...Jz2fUSbHuZ-ygU

Jeg skjønner at det er kjipt altså, men det var jo de som rotet med fullmakt.

Man må sørge for å ha alt klart rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no