Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-22, 06:52   #241
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke nødvendigvis. Sønnen min fikk beholde sitt gamle pass OG fikk det nye tilsendt i posten.

Jeg også. Det var den gangen eneste legitimasjon jeg hadde.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-22, 09:06   #242
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Passproblemene kommer sikkert til å fortsette, så nå fikk jeg tak i en avbestilt time til minstemann i morgen etter skoletid når jeg tilfeldigvis sjekket nå. Ellers så er det timer i februar man kan bestille time til, men det er kun på dagtid når han er på skole. Passet hans går ut i mars, men nå tenker jeg at alle i familien får bare få seg pass som varer lenge nå, for problemene kommer sikkert til å fortsette. Vi skulle egentlig på mandag, men da havnet faren på sykehuset og jeg hadde ikke signatur fra han, så måtte bare avlyse igjen.

Han fikk ID-kort i juni,, for da valgte vi det pga. leveringstid og at han trenger et id kort når han ikke skal ha førerkort på et par år ennå, og at passet ikke var gått ut ennå. Nå skal det jo være mulig å få pass i tillegg sånn jeg skjønte det selv om man ha gyldig ID-kort?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-22, 10:15   #243
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, med hull. Sorry, jeg må ha misforstått hva liefje mente. Trodde ikke hun fikk med seg det gamle passet uansett.

Å. Ja, det blir noe annet ja. De makulerer ved å klippe hull eller klippe på annen måte. Da er det ikke lenger et gyldig pass.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-22, 10:18   #244
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Som Elisabet over - har stalket passbestillingen siden i går. Første blokk med ledige timer var i februar, men plutselig dukket det opp en sikkert avbestilt time i morgen kveld. Så da blir det id-kort på yngste.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 13:26   #245
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Nå leste jeg at det var 6-7 ukers leveringstid på IDkort, de har virkelig trøbbel.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 14:10   #246
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Som Elisabet over - har stalket passbestillingen siden i går. Første blokk med ledige timer var i februar, men plutselig dukket det opp en sikkert avbestilt time i morgen kveld. Så da blir det id-kort på yngste.

Flotters. Da kan snuppa bestille time nå. Hun blir 18 i januar, og det hadde jo vært skikkelig digg om vi slapp å være med på passkontoret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 14:31   #247
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Da ble det ID kort i går.
Bare en unge igjen som vi må være med på.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 15:36   #248
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi fikk bestilt ID-kort og fikk pass i vår, så da er alt på stell de neste årene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 16:01   #249
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg følger gjerne på dem som bestiller pass fremover. Mellomstes pass går ut i februar, og vi har bestilt time i slutten oktober, ca. 8 uker før juleferie i England. Da vi reiste inn i England i sommer, spurte jeg på hvordan de forholde seg om hun reiste til England i jula med pass som går ut 2 måneder etterpå. Jeg fikk beskjed om at dette ville uproblematisk så lenge hun har returbillett god tid før passet går ut.

Skal vi beholde passtimen eller droppe den?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 16:14   #250
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg følger gjerne på dem som bestiller pass fremover. Mellomstes pass går ut i februar, og vi har bestilt time i slutten oktober, ca. 8 uker før juleferie i England. Da vi reiste inn i England i sommer, spurte jeg på hvordan de forholde seg om hun reiste til England i jula med pass som går ut 2 måneder etterpå. Jeg fikk beskjed om at dette ville uproblematisk så lenge hun har returbillett god tid før passet går ut.

Skal vi beholde passtimen eller droppe den?

Jeg hadde beholdt timen. Plutselig trenger hun feks pass noen mnd etterpå og med ventetid på nesten 6 mnd på time og ventetid å få passet så er det surt å ikke ha beholdt timen.
Trenger jo ikke levere den gamle, så har dere den om det nye ikke kommer i tide.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 17:05   #251
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Nå er det vist nok produsert en del id kort med feil så det tar lang tid å få nytt id kort om man bestiller nå for de med feil må reproduseres.


Sist redigert av Isprinsessen : 26-08-22 kl 18:59.
Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 17:26   #252
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg hadde beholdt timen. Plutselig trenger hun feks pass noen mnd etterpå og med ventetid på nesten 6 mnd på time og ventetid å få passet så er det surt å ikke ha beholdt timen.
Trenger jo ikke levere den gamle, så har dere den om det nye ikke kommer i tide.

Dette.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 18:23   #253
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Datteras ID-kort kom i posten i dag - 6 dager etter timen på passkontoret. Inklusive postgang! Utrolig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 23:21   #254
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg har time i oktober, passet går ut i april. Nå skal jeg reise i november. Fint å lese her at jeg kan beholde passet og så hente det nye når det er klart.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 06:24   #255
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Takk, dere!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 17:05   #256
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi måtte flytte første passtimen, da ungen fikk totalt meltdown på skolen den dagen, og jeg innså at det var helt umulig å gjennomføre.
Og mens jeg var inne og flyttet timen, så leste jeg litt, og så at man gjerne kunne sende de en mail hvis det trengtes tilrettelegging.

Så da gjorde jeg det. Og et par timer før passtimen, fikk jeg telefon (som jeg ikke rakk å ta), også SMS fra hun på passkontoret, som lurte på hvordan vi kunne gjøre det på best mulig måte. Da vi kom, så satt hun klar, så hun kalte oss inn, så vi slapp venting. Hun kjørte gjennom på 1-2-3, og nå har jenta pass-søknaden inne.

Viste seg at jeg har jobbet så vidt med hun som satt der, men håper og tror at hun hadde sendt sms hvis det ikke hadde vært kjentfolk også.

Det gjorde iallfall vår opplevelse veldig bra. Og vi fikk en koselig time på amfi på Steinkjer etterpå, og en biltur hjem med en glad og sprudlende jente.

Men glad for at neste gang er rett før 18 årsdagen, håper hun er mer på plass i seg selv til da, haha.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 18:14   #257
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Datteras ID-kort kom i posten i dag - 6 dager etter timen på passkontoret. Inklusive postgang! Utrolig.

7 dager her.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 18:38   #258
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Minsten sitt pass går ut om ett år. Jeg har betalt time til nytt pass i høstferien. Så er vi sikret.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 19:21   #259
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg og minsten hadde passtime på fredag. Jeg fikk lov å bestille både pass og ID kort. Bestilte bare pass til henne.
Så får vi se når vi får dem. Har ikke andre utenlandsplaner i år enn Danmark, så ingen hast.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 21:25   #260
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi fikk beskjed om tre ukers leveringstid på ID-kort da vi var hos politiet, men fasiten var en uke.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no