Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-22, 17:10   #181
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi bestilte pass til minsten 6. mai. Venter spent. Skal reise 1. juli.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 11:00   #182
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Det er åpning for å få time på Grønland nå i uke 24. De har sikkert ryddet i appen og lagt ut avbestilte timer. Har fått gubben til å booke time.
Det var sånn jeg fikk fremskyndet våre timer, to ganger. Det kan virke som om de oppdaterer torsdager/fredager

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 11:46   #183
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hva tenker dere om denne? https://www.aftenposten.no/meninger/...Jz2fUSbHuZ-ygU

Jeg skjønner at det er kjipt altså, men det var jo de som rotet med fullmakt.

Denne er hjerteskjærende.
Men hvis man leser seg opp på gjeldende føringer akkurat nå, så står de svært godt posisjonert til å få nødpass dersom de ikke får passet sitt i tide.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 12:05   #184
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Denne er hjerteskjærende.
Men hvis man leser seg opp på gjeldende føringer akkurat nå, så står de svært godt posisjonert til å få nødpass dersom de ikke får passet sitt i tide.

De har jo strammet inn enda mer på nødpass og ekspresslevering nå. Siden søknaden var levert 16 mai går det ikke innenfor reglene om pass og reise bestilt før 28 April. Og en ferie går heller ikke under kriteriene for type reiser som blir prioritert. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...MhvU&fs=e&s=cl

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 12:24   #185
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Barna bestilte pass 2. mai, og venter fortsatt. Vi har ikke bestilt noe, men håper på en utenlandstur.

Da fikk jeg melding at pass nummer xxxxx er på vei i posten. Men betyr det at begge passene er sendt, eller bare det ene? Ungene hadde time på likt. Hva har dere andre fått beskjed om, når det var flere som bestilte pass på en timebestilling?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 12:27   #186
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Hvert pass lages vel for seg selv, og adresseres til passinnehaver?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 12:41   #187
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da fikk jeg melding at pass nummer xxxxx er på vei i posten. Men betyr det at begge passene er sendt, eller bare det ene? Ungene hadde time på likt. Hva har dere andre fått beskjed om, når det var flere som bestilte pass på en timebestilling?

Jeg fikk sms for hvert enkelt. Den ene meldingen kom om morgenen og den andre senere på.dagen. Men begge kom i postkassa samme dag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 13:16   #188
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da fikk jeg melding at pass nummer xxxxx er på vei i posten. Men betyr det at begge passene er sendt, eller bare det ene? Ungene hadde time på likt. Hva har dere andre fått beskjed om, når det var flere som bestilte pass på en timebestilling?

Vi bestilte ID-kort. Fikk melding på mandag om at kort 1 var ferdig, og på tirsdag om kort 2. I dag er det torsdag, og kort 3 glimrer fortsatt med sitt fravær. Spent på hvor mange uker Posten greier å bruke også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 14:13   #189
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da fikk jeg melding at pass nummer xxxxx er på vei i posten. Men betyr det at begge passene er sendt, eller bare det ene? Ungene hadde time på likt. Hva har dere andre fått beskjed om, når det var flere som bestilte pass på en timebestilling?

Bestilte id kort til min sønn og pass til meg samtidig. Begge ble sendt separat og ikke til samme tid.

Ut fra din melding sendes det nok separat ser det ut som.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 15:04   #190
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Takk! Satser på at det andre passet også snart er klart.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 16:12   #191
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg er visst tett i pappen.
Jeg har lest "enten pass eller ID kort" som at man bare får bestille en av de og ikke begge samtidig.
Ikke at du ikke får hvis du allerede har en av de.

Jaja, prøver på nytt i november. Så får vi flytte på timen hvis det er samme ståa da.
Kjipest for eldste som ikke har annen ID enn pass. Jeg har da førerkort med bilde.

Burde kanskje solgt min time neste uke og ikke avbestilt den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 18:56   #192
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Snuppa bestilte id-kort på tirsdag for en uke siden. I dag kom det i postkassa.

Hun er egentlig godt fornøyd med id-kort et halvt år før hun blir 18, så slipper hun å ha med et stort pass overalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 19:31   #193
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg er visst tett i pappen.
Jeg har lest "enten pass eller ID kort" som at man bare får bestille en av de og ikke begge samtidig.
Ikke at du ikke får hvis du allerede har en av de.

Da er jeg også tett i pappen for jeg har tenkt som deg. Vil det si at når jeg kommer til timen for id kort så får jeg ikke siden jeg allerede har pass? Jeg bestilte likegodt time til meg selv da jeg bestilte til guttungen for noen måneder siden.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 19:44   #194
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da er jeg også tett i pappen for jeg har tenkt som deg. Vil det si at når jeg kommer til timen for id kort så får jeg ikke siden jeg allerede har pass? Jeg bestilte likegodt time til meg selv da jeg bestilte til guttungen for noen måneder siden.

Det var det som skjedde med oss i dag ja.

Vi bestilte i februar og første ledig da var nå. Har bestilt nye timer og første ledig var i november.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 20:12   #195
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Akkurat nå er det kanskje mulig at du ikke får bestille hvis du har gyldig legitimasjon. Dette er et knapphetsgode nå, og jeg skjønner jo at de prioriterer de som ikke har noe.

Snuppa valgte id-kort siden leveringstiden var mye kortere og var «garantert» å komme før ferien. Og fikk da beskjed om at hun ikke kan søke om pass før etter 1. august. Det innebærer at hun bare kan reise innen Schengen, så hun vil søke om pass når det blir mulig. Særlig med de leveringstidene som er nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-22, 20:27   #196
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg har ikke noe problem med å forstå det altså.
Men jeg tolket ikke infoen/beskjeden slik politiet tydeligvis mente. Da hadde jeg avbestilt eldste sin time. Måtte jo gå før fra jobb for å få det til.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 13:15   #197
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi bestilte ID-kort. Fikk melding på mandag om at kort 1 var ferdig, og på tirsdag om kort 2. I dag er det torsdag, og kort 3 glimrer fortsatt med sitt fravær. Spent på hvor mange uker Posten greier å bruke også.

Alle tre kortene kom i dag - etter 9 dager!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 13:54   #198
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Masse ledige timer i Sandnes i de to nærmeste ukene.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-22, 23:19   #199
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

En venninne kjører til Egersund onsdag ettermiddag siden det var ledig time da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-22, 17:30   #200
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da fikk jeg melding at pass nummer xxxxx er på vei i posten. Men betyr det at begge passene er sendt, eller bare det ene? Ungene hadde time på likt. Hva har dere andre fått beskjed om, når det var flere som bestilte pass på en timebestilling?

Det viste seg at eldste hadde fått egen SMS til sitt nummer. Så forhåpentligvis er begge passene rett rundt hjørnet!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no