Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-07, 13:59   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Ny fotokonkurranse, tema: lys

Regler:

  • Dere kan legge inn 1 bilde hver.
  • Bildet skal være tatt av dere selv.
  • Det skal være et nytt bilde.
  • Det skal ikke være manipulert i bildebehandlingsprogram (cropping og enkle justeringer er ok).
Bildet postes i egen tråd under bildekritikk 1 og meldes på konkurransen ved å merke tråden med FK2 (Fotokonkurranse 2), og legge lenke til tråden i denne tråden.

Avstemningen starter: Onsdag 11 april og er åpen til mandag 16 april.


Vinneren får velge nytt tema.

Denne rundes tema:

Lys

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:09   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Hva betyr det egentlig at bildet skal være nytt? At det skal være tatt etter at denne konkurransen ble postet?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 09:25   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag
Da diskvalifiserer jeg meg selv, da bildet ble tatt i fjor sommer.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica

Sist redigert av Vanilja : 03-04-07 kl 22:22.
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:11   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:52   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 20:05   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Hva betyr det egentlig at bildet skal være nytt? At det skal være tatt etter at denne konkurransen ble postet?

Det betyr at bildet skal være tatt nylig, like før eller etter denne konkurransen (ca mars/april for å datofeste (og en må ikke ta bildet utendørs for å fotografere lys)). Dette for at konkurransen skal være en utfordring til å ta det beste bildet nå, ikke bare dele et gammelt blinkskudd.

Intensjonen med underforumet og konkurransene er å gi de som deltar en mulighet til å bli bedre fotografer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:51   #7
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Ok. Grunnen til at jeg spurte var fordi et par av de andre bidragene jeg har sett på lite sannsynlig kan ha blitt tatt etter at konkurransen ble åpnet. Det var derfor jeg ble i tvil .

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 00:21   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ok. Grunnen til at jeg spurte var fordi et par av de andre bidragene jeg har sett på lite sannsynlig kan ha blitt tatt etter at konkurransen ble åpnet. Det var derfor jeg ble i tvil .


Jeg har overhodet ikke lest reglene , og trekker bildet mitt. Det hører med til historien at jeg ikke har forsøkt å jukse, siden jeg tydelig skriver at bildet er tatt i 2004.

Gidder en moderator endre tittelen på dette innlegget, til :
"Seiler hjem"

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 00:46   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ok. Grunnen til at jeg spurte var fordi et par av de andre bidragene jeg har sett på lite sannsynlig kan ha blitt tatt etter at konkurransen ble åpnet. Det var derfor jeg ble i tvil .

Ser jeg raste litt fort gjennom reglene jeg også. Mitt er fra i fjor tror jeg, så da vil jeg også forandre det til solnedgang. http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13613

Kan legge inn et som er tatt nå nylig.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 01:13   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bilde.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13621

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 01:16   #11
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Oj!
Slett tråden min da, hvis noen gidder.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13701
Skal ta et nytt istedet kanskje, hvis jeg klarer

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:45   #12
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13711

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:24   #13
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Hvorfor må man poste bildene i egen tråd, og lage link til bildet i denne tråden? Kan man ikke bare legge bildene i denne tråden da?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:27   #14
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hvorfor må man poste bildene i egen tråd, og lage link til bildet i denne tråden? Kan man ikke bare legge bildene i denne tråden da?

Bildet i egen tråd, så går det an å kommentere bildet også.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 13:20   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13828

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 01:48   #16
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13625

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 03:51   #17
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag;

http://www.foreldreportalen.no/forum...237#post338237

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 17:40   #18
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Mitt bidrag:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13838

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:32   #19
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

http://www.foreldreportalen.no/forum...576#post343576

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:34   #20
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny fotokonkurranse, tema: lys

Når begynner avstemningen?

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no