Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Ny sesong med jordmødrene!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 14:00   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ny sesong med jordmødrene!

Fikk det med meg ved en tilfeldighet i går. Begge de nye episodene ligger på nrk sin nett-tv.
Herlig !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:56   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Av en eller annen grunn synes jeg bare sånt er kjekt å se på når jeg er gravid selv, eller prøver å bli det. Jeg var gravid sist det gikk, da slukte jeg hver episode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:09   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Tusen takk for tips.
Syns det er like herlig å se på, prøver, gravid eller fullstendig ferdig.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:24   #4
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Elsker det programmet. Glemte og se det i går, nå har jeg fått mannen til og sette det på serieopptak.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:41   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Hurra! Da er tv-kvelden reddet!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:43   #6
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Jeg så første episode sist uke og når de sa neste lå på nettet for jeg inn for å se med en gang.

Problemet er bare at jeg blir SÅÅ babysyk av det

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:44   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Det problemet har heldigvis ikke jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:56   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Hvilket sykehus sender de fra?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:05   #9
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

De sender fra 4(?) fødestuer rundt i landet. Bl.a. fra lofoten og Odda.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:54   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Skal jeg noen gang føde igjen (gud forby!) skal jeg føde i Odda, hos Borzo (ellerhvahanhet). Fy søren for en kul fyr!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:57   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!



Det der er splætterfilm fra virkeligheten altså. :hadde mareritt og måtte panikkstarte trøstetråder etter første episode - har lært nå: :sitter klar med .avi isteden:

  Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:58   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Skal jeg noen gang føde igjen (gud forby!) skal jeg føde i Odda, hos Borzo (ellerhvahanhet). Fy søren for en kul fyr!


Og hvis noe går galt så kan de tilby deg enten to timer med ambulanse på svingete vei mens du føder så godt du kan baki - eller en skjebne hvor du er overlatt til det de skraper sammen i farta der du er?

Jeg synes det er risikosport å føde på ahus jeg. Det er tross alt et kvarters tid med ambulanse til riksen.

  Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:01   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Nå har jeg sippet meg gjennom de to episodene som ligger ute på nett. Jeg blir like bergtatt hver gang, altså. Tenk for en fantastisk jobb jordmødre har!

Det burde vært doula-ordning i norge, slik det er i USA. Det kunne jeg vært.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:03   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Og hvis noe går galt så kan de tilby deg enten to timer med ambulanse på svingete vei mens du føder så godt du kan baki - eller en skjebne hvor du er overlatt til det de skraper sammen i farta der du er?

Jeg synes det er risikosport å føde på ahus jeg. Det er tross alt et kvarters tid med ambulanse til riksen.

Hvis mine tidligere fødsler skal være utgangspunkt for en prognose, så vil neste fødsel vare ca fem minutter. JM på SUS ba meg ringe legehelikopter ved en eventuell tredjefødsel dersom vi fortsatt bodde på landet.

Men nå skal jeg ikke ha flere barn uansett, så det har liksom ikke så mye å si. Men jeg likte virkelig han der Borzo-fyren. Han var dritkul!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:05   #15
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nå har jeg sippet meg gjennom de to episodene som ligger ute på nett. Jeg blir like bergtatt hver gang, altså. Tenk for en fantastisk jobb jordmødre har!

Det burde vært doula-ordning i norge, slik det er i USA. Det kunne jeg vært.

Men er det ikke doula skole i norge da? Eller kurs eller noe? Føler liksom jeg har hørt om ei som skulle gå på det, men jeg forsto ikke vitsen for trodde ikke det var marked for det her.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:07   #16
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

http://www.doulaskolen.no/

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:18   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Det er visst i Oslo, og jeg bor i Sandnes. Og jeg har ikke råd til å betale 24 000.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:17   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

I går? trodde det var onsdager jeg...

gravid, i tåkeverden, liker se slikt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:19   #19
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I går? trodde det var onsdager jeg...

gravid, i tåkeverden, liker se slikt...

Nett-tv er flott for slike.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:24   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny sesong med jordmødrene!

Nydelig serie.

Og hver gang jeg ser den, tenker jeg A: takk og lov at jeg aldri, aldri skal føde igjen og B: takk og lov jeg ikke bor et sted hvor jeg risikerer å miste både baby og livet fordi sykehuset er for langt unna.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no