Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Spørsmål om pizzadeig (vanlig og glutenfri)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 13:42   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørsmål om pizzadeig (vanlig og glutenfri)

Vi har planer om å invitere familien på pizza på eldstemann sin 12 års dag. Dette er en hverdag og vi rekker ikke alt fra vi kommer hjem til gjestene kommer.

Er det mulig å lage deigen dagen før? Legges den da i kjøleskapet? Skal den heves først?

Og kan man behandle glutenfri deig på samme måte? Og noen som har en god glutenfri enkel pizzadeig?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:53   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: spørsmål om pizzadeig (vanlig og glutenfri)

Jeg vil tro det lar seg gjøre å lage deigen dagen før, heve og kjevle ut, og deretter kanskje rulle den sammen (mellom f.eks. bakepapir og plastfolie) og ha den i kjøleskapet. Jeg baker min glutenfrie pizza med en oppskrift fra Toro Lys gl.fri melblanding. Men jeg tilsetter litt fiberhusk i væsken slik at den blir lettere å kjevle. Tror det er 2 dl vann, 1/2 pk gjær, noen dæsjer olje, og 5 1/2 dl Toro lys glutenfri melblanding (kan sikkert bruke andre melblandinger også). Holder til en stor pizza som dekker et brett sånn ca.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 14:39   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: spørsmål om pizzadeig (vanlig og glutenfri)

Min glutenfrie deig er berre som heilt vanlig pizzadeig, men bytter ut mjølet.

GLUTENFRI PIZZA
1 pk. gjær
1 dl olivenolje
1 ts salt
2 ss fiberhusk (kan utelatast)
5 dl lunka vatn
10 dl. glutenfritt mjøl (gjerne blanding av fint og grovt)
Rør gjæren ut i vatn og tilsett alt det andre. Elt i maskin og hev til dobbel storleik.
Eg trykker deigen utnpå brettet, brukar ikkje kjevle.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:09   #4
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Spørsmål om pizzadeig (vanlig og glutenfri)

Du kan helt fint lagre deig i kjøleskapet i dager. Jeg pleier å legge i en brødpose, og beregne heverom når jeg lukker posen.
Så er det bare å ta fram, trykke utover og steike.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no