Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sveits - sommerferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 21:34   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sveits - sommerferie

For første gang på mange år har ikke ferieangsten kommet i forbindelse med ferieplanleggingen. Jeg gleder meg, som en liten unge, faktisk! O jubel (jeg aner ikke hva som har skjedd)! Vi skal til Sveits og se høye fjell, isbreer, vill natur og koselige landsbyer. En ferie slik mannen pleide å ha da han var liten, finne et sted å bo, gå turer i fjellet, ta taubaner, tog, bade i innsjøene, spise brötchen til frokost og slikt. Vi tenkte å ta noen dager i Zermatt, og deretter er det litt åpent. Det er her jeg konsulterer FP-orakelet for tips. Jeg ønsker å reise med en av panoramatogrutene, f.eks. Glacierexpress, og deretter? Hvor bor vi den siste uka?

Barna er akkurat blitt 6 og 10 når vi reiser, begge er nokså habile vandrere og det samme er vi. Overveldende natur er 1. prioritet. Alle tips mottas med takk!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:20   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveits - sommerferie

Hvis dere tar Glacierekspressen (og det burde dere absolutt gjøre!) så går jo den fra Zermatt til St. Morits. Vi tok den motsatt vei vi da og hadde noen supre dager i St. Morits først. Da vi dro var det hetebølge i Sveits, med temperaturer på 37-38 grader. I St. Moritz var det 22-23 grader og kjølige netter der det var mulig å få sove riktig godt.

Dere bør også absolutt ha dere en tur til den italienske delen. Lugano er nydelig og der kan dere besøke Sveits i miniatyr.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:54   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveits - sommerferie

Jeg har ingen tips, men god tur! Sveits er vakkert, vakkert, vakkert! Storslagne naturopplevelser er rimelig garantert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:59   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.871
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveits - sommerferie

Jeg har bare vært i Zürich, men er forelsket. Jeg har hørt at det er veldig fint i Lugano.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no