Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-20, 16:52   #861
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

leser jeg The Mirror and the Light!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-03-20, 17:10   #862
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Dyrene i Afrika leste jeg for en stund siden, er litt sjokkert fremdeles. Bisarr og tidvis ekkel, men forven fortellerkunst!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 17-03-20, 17:13   #863
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg holder på med The Hills, Matias Faldbakken. Siden jeg sliter litt med konsentrasjonen for tiden er den litt krevende å lese, jeg finner meg ikke helt til rette i boken. Samtidig er det noe ved den som drar meg inn og gjør at jeg må lese for å finne ut mer.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 18-03-20, 11:19   #864
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jane Austen: Pride and Prejudice.

Har aldri lest noe av henne før.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-03-20, 15:48   #865
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jane Austen: Pride and Prejudice.

Har aldri lest noe av henne før.

Jeg tror jeg har lest alt hun har skrevet, den digitale bokhandelen er skikkelig digg. Jeg oppfatter henne litt som en ironisk kvinnesaksforfatter. Hun spissformulerte mye.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-03-20, 13:47   #866
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

I dag leser jeg Anne Franks Dagbok. Gjenlesing før jeg sender den til en venninne i morgen. Jeg er litt overrasket over kvaliteten, jeg husker den som gripende, men ikke at hun skrev så godt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 30-03-20, 11:18   #867
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Svøm med dem som drukner av Lars Mytting - igjen. Denne kommer jeg til å lese mange ganger.

banana er ikke aktiv  
Gammel 30-03-20, 11:28   #868
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Svøm med dem som drukner av Lars Mytting - igjen. Denne kommer jeg til å lese mange ganger.

Jeg må være en av de få her i verden som ikke liker den boka. Jeg elsket den delen som omhandlet hans liv på gården med bestefaren. Men da han var på reisefot og møtte hun der dama, syntes jeg det ble så utrolig platt. Veldig, veldig skuffet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 30-03-20, 11:33   #869
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Har begynt på The ten thousand doors of January av Alix E. Harrow.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 30-03-20, 11:44   #870
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg er inne i en flom av Agnes Ravatn og Marit Eikemo. Fantastisk!
Akkurat nå er det Ravatn, Verda er ein skandale. En perle!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-20, 15:06   #871
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg skal begynne på Alexander L. Kiellands "Fortuna". Det er en slags krisebok, så det passer vel bra nå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 31-03-20, 14:48   #872
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må være en av de få her i verden som ikke liker den boka. Jeg elsket den delen som omhandlet hans liv på gården med bestefaren. Men da han var på reisefot og møtte hun der dama, syntes jeg det ble så utrolig platt. Veldig, veldig skuffet.

+1
Denne gjorde ikke spesielt inntrykk på meg.

Jeg leser for øyeblikket Siri Hustvedt "Memories of the future"

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-04-20, 18:32   #873
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg fikk låne en bok av en kjenning, så jeg har akkurat startet på Trekkoppfuglen av Haruki Murakami. Jeg er litt spent.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-04-20, 10:14   #874
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Maskiner som meg av Ian McEwan.

banana er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 19:59   #875
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Akkurat ferdig med «Kronodillevokteren» av Katrine Engeberg.
Er i gang med «Codex» av Tom Egeland.


Sist redigert av Bloppy : 10-04-20 kl 22:43. Årsak: Skriveleif
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 11-04-20, 17:44   #876
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Sara av Toril Brekke. Jeg tror jeg har lest den før, den har ikke gjort ekstremt inntrykk siden den eneste grunnen til at jeg tror det er at jeg husker en passasje hvor de gjort "Norges første keisersnitt". Hvis jeg kommer til noe sånt, ja da har jeg lest den før.

Men Maskiner som meg, som jeg ikke er ferdig med enda, den gjør inntrykk.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-04-20, 22:53   #877
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Tiril Broch Aakre, Mødre og døtre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 16-04-20, 08:22   #878
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg fikk låne en bok av en kjenning, så jeg har akkurat startet på Trekkoppfuglen av Haruki Murakami. Jeg er litt spent.

Denne var stor, rar, fasinerende og spennende.

Nå er jeg i gang med Nød av Are Kalvø. Fant den i Mutter'ns bokhylle.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-04-20, 22:00   #879
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg vet ikke hvordan "Og fjellene ga gjenlyd" av Khaled Hosseini har havnet i lesehaugen min, men jeg holder på med den nå. Er det en roman? Novellesamling? Eventyr og fabler? Spennende så langt i hvert fall.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-04-20, 17:57   #880
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser «Historien om Edvard Munch» av Ketil Bjørnstad. Anbefales om man er interessert i mannen eller tidsepoken eller begge deler.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no