Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag II

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-20, 19:04   #541
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Boller

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-04-20 kl 19:25.
My er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 19:13   #542
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Nennes grove rundstykker

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 21:37   #543
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Har prøvd å begrense meg litt i koronatiden.
Så langt har jeg bakt
grovbrød
Vafler
skoleboller

Har planer om cookies.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 22:32   #544
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Grove rundstykker og sitronkake med ostekrem på. Nam!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 22:37   #545
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Boller og skoleboller

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 22:42   #546
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Rundstykker i dag tidlig.
I morgen har jeg tenkt å lage vaniljesnurrer og noen med nugatti. Ingen her er noe fan av kanelsnurrer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 23:25   #547
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Rundstykker i dag tidlig.
I morgen har jeg tenkt å lage vaniljesnurrer og noen med nugatti. Ingen her er noe fan av kanelsnurrer.

Hva med disse kardemommesnurrene? Vi synes de er enda bedre enn kanelsnurrer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 23:30   #548
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

En ostekake med gelelokk og en suksessterte. I morgen har jeg lovet gutta ferske horn til frokost, så da blir det vel det da.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 00:13   #549
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg fant fram det elektriske munkejernet jeg fikk av søstera mi for 20 år siden. Har ikke brukt det før, men det var artig å prøve.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 13:39   #550
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Japanese milk bread


(Kilde: youtube.com)

Har ikke smakt dem ennå, men lukter godt. Skal spise dem sammen med suppe til middag i dag.


Hvordan var de? Jeg har sett disse på nett og vurdert å teste ut en gang.

I dag (satte deiga i går, da) har jeg bakt surdeigskanelboller.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 13:48   #551
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Hvordan var de? Jeg har sett disse på nett og vurdert å teste ut en gang.

I dag (satte deiga i går, da) har jeg bakt surdeigskanelboller.

Var vel mest som boller som ikke var så søte som vanlige hveteboller. Samme konsistens.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 16:30   #552
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Glutenfri rundstykker, pølsebrød og hamburgerbrød. Nå baker ungene påskekake.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 19:35   #553
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Rullekake og bao.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-04-20, 21:14   #554
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Appelsinkake

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 12-04-20, 12:46   #555
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Vi holder fremdeles på med speiderbakemerkene. I dag skal lillesøster bake appelsinmuffins med sjokolade.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 12-04-20, 13:08   #556
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Porsjonspavlova til dessert senere i dag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-04-20, 16:04   #557
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Eltefrie og glutenfrie rundstykker til lunsj på hjemmekontor/skole. De ble veldig gode og saftige. Slumpet litt på oppskriften, men det funket. Brukte til 8 rundstykker:

400gr glutenfritt mel (Ca fordeling: 100gr Semper Mix, 200gr havremel og 100gr Semper bokhvete og Teff)
1 ts tørrgjær
1 ts fiberhusk (kan sikkert sløyfes)
1 ts salt
4 dl kaldt vann

Rørt sammen og lot heve i 12timer i bakebolle på benken.
Brettet sammen med litt mel og delt i 8 emner til rundstykker.
Etterhevet 45min
Stekt på 240gr i 25min.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv  
Gammel 26-04-20, 14:32   #558
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I går prøvde jeg meg på glutenfri focaccia og det ble ganske vellykket. Og i dag skal jeg lage kanelsnurrer.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv  
Gammel 26-04-20, 14:58   #559
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Lillesøster runder av bakemerket sitt med å bake cookies i dag (med litt hjelp fra meg).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 26-04-20, 18:04   #560
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

En stor bolledeig der halvparten ble knuter med makronfyll og halvparten kanelsnurrer.

zinatara er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no