Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-20, 14:52   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Jeg har tatt shell-lack, og angrer sånn på fargen... Jeg ønsker meg en som er et par hakk mindre knall, bare. Fra selvlysende rød-oransje, til bare vanlig rød-oransje.

Kan man gå til salongen og bare freshe opp fargen et hakk, eller må de da fjerne alt og begynne fra scratch igjen? (tar tid, og så blir neglene tynnere for hver gang man gjør det, så vil helst ikke det).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 18:29   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Og dette kaller seg jåleforum.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 18:36   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Jeg har ikke prøvd, men jeg tror ikke du slipper unna å fjerne alt, dessverre. Det er jo en haug med sånne mellomlag og greier der, så tror ikke en kan ta vekk noe uten å ta vekk alt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 20:44   #4
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Du må ta det på nytt, ja.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 20:46   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Du kan lakke over med vanlig neglelakk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 21:32   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

det søstre di sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 21:33   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du kan lakke over med vanlig neglelakk.

Men det flasser fort av pga den blanke topplakken...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 21:42   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Kan du ikke bare matte ned med en fil som er laget for den slags, og legge vanlig lakk over?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 23:07   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Vitsen med shellakk er jo borte hvis en skal lakke over med vanlig lakk...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 00:03   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vitsen med shellakk er jo borte hvis en skal lakke over med vanlig lakk...

Ikke for meg, for jeg opplevde at den vanlige lakken satt bedre oppå shellakk enn normalt. Men nå har jeg negler som ikke liker neglelakk i det hele tatt, så rådene mine er sikkert litt farget av det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-20, 10:15   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og dette kaller seg jåleforum.

Det kan jo være fordi det ER et jåleforum, men hva vet vel jeg?

Det Bloppy sa har jeg gjort en gang og det funket.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 19:16   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Kan du ikke bare matte ned med en fil som er laget for den slags, og legge vanlig lakk over?

Jeg vil bare oppdatere med at etter fire uker, når neglene hadde blitt så lange at lakken så latterlig ut, så filte jeg sånn at den nederste kanten ble flatet ut, og mattet lakken, og lakket så over med en litt mørkere og "roligere" farge. Og den har altså holdt i en uke nå, like fin. Jeg er veldig glad neglene var relativt korte da jeg gjorde dette, for nå har altså lakken vært der i borti 6 uker, så det er litt lengde på neglene...

Jeg får vanligvis aldri til vanlig lakk, for jeg er så ustø på hendene, men med shell som "bunn" ble det lett å få pent.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 19:33   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Hvis jeg blir lei av chellacken før jeg skal skifte, så lakker jeg gjerne over med vanlig lakk. Den sitter mye bedre på chellack enn på naturlige negler. Og man kan fjerne med vanlig neglakkfarge og så er chellacken like fin under.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 00:23   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Så bra! Jeg har aldri brukt sånn lakk før jeg altså. Så det var bare en wild guess. Jeg har selvfølgelig lange og sterke negler helt naturlig.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 00:30   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Så bra! Jeg har aldri brukt sånn lakk før jeg altså. Så det var bare en wild guess. Jeg har selvfølgelig lange og sterke negler helt naturlig.

Du, Helten og Mellomste kan bare ta dere en bolle og slutte å snakke om negler i det hele tatt faktisk. Neida, jeg er ikke misunnelig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 00:33   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shell-lack (eller hva det heter) Kan man justere på fargen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Du, Helten og Mellomste kan bare ta dere en bolle og slutte å snakke om negler i det hele tatt faktisk. Neida, jeg er ikke misunnelig.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no