Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Gallesåpe

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 21:34   #1
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Gallesåpe

Hva er best av fast og flytende gallesåpe? Og får man virkelig kjøpt det i helsekostbutikker? (Jeg har nemlig vært innom ørten helsekostbutikker i dag, og alle steder har de sett på meg som om jeg var ramlet ned fra månen.)

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:48   #2
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg har bare prøvd den flytende fra Nøstebarn, jeg får ikke av alle flekker med den. Så er veldig interessert i om det er noen som fungerer bedre.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:49   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg synes den faste er best, den har de i helsekosten her, i allfall.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:50   #4
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Gallesåpe

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Jeg har bare prøvd den flytende fra Nøstebarn, jeg får ikke av alle flekker med den. Så er veldig interessert i om det er noen som fungerer bedre.

Ikke? Og jeg som har hørt at gallesåpe tar alt og fått forhåpninger om at denne høsten skal jeg være superhusmor og fjerne alle kjipe flekker fra klærne til småbøllene?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:50   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg har ikke prøvd den flytende, men ser for meg at fast er å foretrekke siden man kan skrubbe på flekken med selve såpestykket. Clas Ohlson har.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:50   #6
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Gallesåpe

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg synes den faste er best, den har de i helsekosten her, i allfall.

Hva heter den da?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:52   #7
Picayune
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 39
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg liker best flytende gallesåpe. Har ikke vask på vaskerommet, så det er veldig praktisk at jeg ikke må væte klærne før jeg har på såpen. Synes flasken til Sonett er praktisk da den har en slik "tut" som gjør at en kan gni såpen inn i flekken uten å bruke fingrene. Særlig kjekt når en har hatt bæsjelekkasjer fra bleier...


Jeg har kjøpt flytende gallesåpe på helsekost (ser at Sonett sin heter flytende flekkfjerner, men den inneholder gallesåpe altså, var nettopp og sjekket), Nøstebarn og andre steder som selger ull på nettet. Fast gallesåpe har jeg også funnet på Clas Ohlson.

Picayune er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:52   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gallesåpe

Nei, si det? Jeg har 2 stykker her nå, men uten innpakning. Eska rundt er grønn, husker jeg.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:53   #9
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gallesåpe

Hver til sitt bruk. Jeg bruker den faste på de verste flekkene, og den flytende rett i forvaskkammeret i vaskemaskinen hvis jeg skal vaske ting som bare er litt ekstra skitne.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:58   #10
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Gallesåpe

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Ikke? Og jeg som har hørt at gallesåpe tar alt og fått forhåpninger om at denne høsten skal jeg være superhusmor og fjerne alle kjipe flekker fra klærne til småbøllene?

Ja det var det jeg og hadde hørt, så nesten sånn at jeg lurer på hva jeg gjør galt eller hva slags flekker vi har som jeg ikke får av. Farga endel av ulltøyet til slutt da det ble for flekkete.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:02   #11
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Gallesåpe

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Ja det var det jeg og hadde hørt, så nesten sånn at jeg lurer på hva jeg gjør galt eller hva slags flekker vi har som jeg ikke får av. Farga endel av ulltøyet til slutt da det ble for flekkete.

Ja,ja, jeg skal prøve okkesom, så snart jeg finner et det et sted. Clas Ohlson er tydeligvis stedet for det meste.

Jeg har også farget en del flekkete ulltøy, men hos meg skinner flekkene fremdeles gjennom, og det også på tøy som jeg har farget mørkebrunt. Mulig skitten vår er ekstra skitten...

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:32   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gallesåpe

jeg bruker imse vimse flekkfjernigssåpestykke, det er ikke gallesåpe, men den tar mmbæsjefargeflekker, så den tar det meste jeg har trengt den på... inneholder sitronsyre da, så kan vel være blekende på farget tøy, men det har jeg ikke egentlig merket. dog mest brukt på hvitt/lyst.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:56   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg er veldig fornøyd med Sonett sitt faste såpestykke med gallesåpe. Er ikke mange flekker jeg ikke har fått bort med den. Fås kjøpt på Sunkost og Helios i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 00:35   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gallesåpe

Jeg har både gallesåpe og sitronsåpe (faste) og synes sitronsåpa er best på flekkene. Sitronsåpa er fra Troll.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no