Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Er det husarbeid/rengjøring du overhodet IKKE gjør?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 18:00   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Er det husarbeid/rengjøring du overhodet IKKE gjør?

Ja, altså - er det noe husarbeid du overhode ikke kan fordra og dermed så langt det er mulig forsøker å unngå? Er man alene uten hushjelp eller annen hjelp er det jo ikke så lett, men er man to deler man jo gjerne på litt av det som må gjøres i en heim, og jeg lurer en fredags kveld på om det er flere enn meg som har en eller flere spesifikke ting man glatt styrer unna?

Jeg har total dovaskfobi - jeg vemmes bare av tanken, brekker meg ved forsøk og vasker med andre ord ALDRI do. Det er til gjengjeld det eneste jeg ikke gjør, dvs. mannen gjør jo andre ting også og hjelper til, men jeg gjør i alt en større andel husarbeid enn han, men han MÅ altså vaske do jevnlig, for jeg gjør det ikke om så helvete skulle fryse over.

Det vil si, det er ikke helt sant, for jeg gjorde det faktisk nylig, da mannen var bortreist og jeg strengt tatt ikke hadde noe valg ...men fy som det sitter i enda!!

*kvalm*

Hva er din hemsko?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:04   #2
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

dvs. mannen gjør jo andre ting også og hjelper til

Hjelper til......? Sorry men den måtte jeg bare kommentere!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:07   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg har ikke noen jeg virkelig ikke liker og gjøre, men sambo pleier og vaske badet for det synest jeg er kjedelig. Men jeg vasker det også, om ikke han er hjemme og det trengst.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:08   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Ja, det er jo en haug ting vi begge gjør i hus og heim ...men veldig svart/hvitt kan man si at jeg vasker ikke do og han vasker ikke klær. Beklager hvis du synes det ble formulert galt eller fant det amusant.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:14   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg har vel så godt som aldri tatt ut søpla etter at jeg ble sammen med mannen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:16   #6
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg tømmer ikke sluk. Ikke snakk om! :kvalm:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:17   #7
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Bytte bleiebøtte. Rengjøre sluken. Vaske gulv.
Går begge veier, her er det han som nekter å vaske do.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:21   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg tømmer ikke sluk. Ikke snakk om! :kvalm:

Enig!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:22   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Rengjøre sluken her og. Jeg fjerner hår som ligger oppå rista, men der går jammen meg grensen altså. :grøss:

Og så syne jeg det er kj-he-hedelig å vaske vinduer, så det er det stort sett mannen som gjør. Men harn gjør det aldri ferdig, så da går jeg rundt og klager over de vinduene som er møkkete. :kremt:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:24   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Ai ai, sluk ja - det er jo ekkelt så det holder, men heller det enn do allikevel ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:27   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Det er vel ikke noe jeg ALDRI gjør, men jeg foretrekker at mannen vasker gulvene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:29   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Nei, det er ikke noe husarbeid jeg aldri gjør. Vi har vaskehjelp, så det er ytterst sjelden at jeg vasker gulv forresten, men det er ikke fordi jeg avskyr selve den jobben spesielt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:32   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg renser aldri sluker. Men jeg gjør fint lite husarbeid ellers også. Gubben gjør det meste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:36   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg kan gjøre alt, inkludert rensing av sluk. Det er forresten min tur neste gang. Jeg synes imidlertid det er veldig greit at det er mannens jobb å støvsuge sofa, for det er er drittjobb. Alt synes på den.

Vasking av doer er min jobb, og det er ikke ekkelt. Skitne doer er ekkelt, og det blir de om jeg ikke vasker dem. Vi vasker verken spesielt sjelden eller ofte, men grundig - og jeg stoler ikke på at noen andre klarer å vaske badene grundig nok. Kjøkken og bad må være helt rene. Jeg vasker for eksempel skapfronter hver gang jeg lager mat og vasker speilet på baderommet med sprayflaske, klut og nal når det er blitt tannkremflekker på det, altså hver gang mannen har pusset tenner.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:38   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg gjør jevnt over veldig lite av alt, men det er ingen ting jeg ikke gjør. Hvis maling inne går i denne kategorien, så kan jeg hvertfall si at det er en ting jeg ikke bør gjøre, for jeg er en seriøs gris!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:41   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg vasker ikke vinduene.
Ikke fordi jeg synes det er dritkjedelig eller ekkelt, men jeg finner det totalt meningsløst. Så om de er heldige (vinduene altså) blir de vasket til jul, så jeg kan skryte på FB

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:43   #17
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhode IKKE gjør??

Jeg tror jeg gjør alt av husarbeid. Det gjør mannen min også, bortsett fra at han ikke skifter sengetøy. (Det er nemlig utrooolig vanskelig, visstnok. )

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:47   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhodet IKKE gjør?

Nei, det kan jeg rett og slett ikke si. Jeg gjør nok det meste.

Jeg tåler mye gørr og møkk før det hindrer meg i gjøre det. Det må jo gjøres.

Vaske bæsj, vaske do ( t.o.m. andres doer ), oppkast, hundeoppkast, tømmer sluk, vasker vinduer både med og uten fuglebæsj, kaster døde rotter og mus, vasker mugg, plukker snegler som drepes effektivt, ja i det hele tatt. The list goes on.

Hilsen ekte bondekjærring.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:56   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhodet IKKE gjør?

Jeg hater å vaske opp. Å tørke over noen gryter etter middag er helt greit, men full oppvask hvor hele benken er full av oppvask synes jeg er helt grusomt. Hjemme har vi oppvaskmaskin, så det er ikke noe problem. På hytta er det mannen som tar seg av oppvasken.

Han takler ikke å vaske do, så det er det jeg som gjør (eller som regel vaskehjelpen vår da , men hvis det må gjøres så er det jeg som gjør det).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 19:01   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det husarbeid/rengjøring du overhodet IKKE gjør?

Det er en hel haug ting jeg ikke liker å gjøre. Som for eksempel det aller meste av husarbeid. Men det er ingenting jeg ikke gjør.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no