Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 11:38   #41
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.


Hallo, dere er jo helt irrasjonelle. Hva i alle dager er det dere tror den pølseklypa kan holde på av bakterier etter å ha blitt kokt og spritet? Hva tror dere gjøres med medisinsk utstyr, liksom? Hvor mange vaginaer har ikke instrumentene til gynekologen vært oppe i før deg? de blir jo sterilisert. Om du blir operert, har jo klemmer og instrumenter vært brukt før, til veldig syke folk fulle av bakterier, men så lenge de blir rengjort og sterilisert er det jo ikke uhygienisk. Pølseklypa er fullstendig ren og fin, og helt brukbar.


Makan til fine folk, da!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Minner meg om en gang jeg så et program på tv der de pakken ut en splitter ny dobørste av plasten. Puttet den i en suppeskål og ba folk spise suppa etterpå. Ingen ville smake.

Jeg hadde glatt gjort det!

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg ville nok bare vasket pølseklypa godt og ikke tenkt mer på det. Men hva med katten, da? Den har jo gått rundt og båret på denne rotta.


Dessuten føler jeg at dette er rette tråden å legge ut bilde av guttungens kjæledyr i .


Vi har hatt rotter, de er utrolig flotte kjæledyr!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:49   #42
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok kasta klypa, der og da. Men jeg ser jo helt klart at det finnes andre alternativer. Tror bare ikke jeg hadde klart å tenke rasjonelt der og da.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:55   #43
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Hva tror dere gjøres med medisinsk utstyr, liksom? Hvor mange vaginaer har ikke instrumentene til gynekologen vært oppe i før deg?

Men har de vært brukt til å fjerne rotter med? Det vet man jo aldri.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:56   #44
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?

Kom til ro!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:56   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men har de vært brukt til å fjerne rotter med? Det vet man jo aldri.

Rotter - mus - same shit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:05   #46
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok kastet den.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:08   #47
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok kastet den. Jeg hadde trolig ikke orket å befatte meg med det, men overlatt det til mannen. Urk.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:09   #48
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Rotter - mus - same shit.

Jupp, og sjuskete mus kan være mye verre enn en skarve død rotte....

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:14   #49
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok ikke brukt pølseklypen i utgansgpunktet, men om jeg nå hadde det så hadde jeg kokvasket den og ikke tenkt så mye mer på det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:32   #50
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok tatt på meg en hanske (engangs sådan) og tatt rotta i halen. Hadde jeg brukt pølseklypa hadde jeg kokt den og lagt den fint på plass i skuffen.

*sier hun som såvidt skvatt da ei rotte sprang over støvlebeina mine i fjøset i fjor*

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:02   #51
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde aldri, aldri brukt pølseklype på en død rotte. Æsj, skvis og svupp og tenk om man mister den på veien og den lander med et klask i gulvet og jeg hadde ihvertfall kastet pølseklypen etterpå.
I virkeligheten hadde jeg ropt på Storebror på 15, han hadde ordnet opp og så hadde jeg hoppet opp og ned og ristet på armene og hylt at han måtte få ut den ekle rotta. Og så hadde jeg lukket døren til rommet og bedt Drømmemannen om å vaske gulvet der når han kom hjem. Og vurdert å flytte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:05   #52
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok gjerne kasta klypa, ja.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:05   #53
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg har kanskje vasket og desinfisert den, men har nok ikke greid å bruke den igjen.

(Sier hun som fortsatt ikke spiser av den skjeia som sto i kattematboksen da jeg var liten - nå 25 år etter)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:07   #54
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Kastet klypa. Men det er fordi at den ville minnet meg om den gangen, og jeg ville mistet matlysten. Og ang. tissemenner så må man være sikre på å enten finne en tissemann som ikke har vært andre steder. Evnt. ikke spørre om historikken til tissemannen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:19   #55
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.993
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Ah. Godt å høre at noen har hatt tilsvarende problemstilling. Min elskede () sønn greide å kaste neglesaksa i do, og min enda mer elskede mann brukte et av mine favorittredskaper på kjøkkenet, en diger pinsett (a.k.a. pølseklype, grillredskap osv.) til å fiske den opp med.

Verktøyet har nå ligget i kjelleren ganske lenge mens jeg har fortrengt problemstillingen. Tenker den blir kokt og spritet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:24   #56
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok kastet klypa. :irrasjonell:

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:32   #57
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Man tar rett og slett et avispapir over rotteliket eller hva det nå enn er for slags lik.... og så tar du rett og slett en plastpose på hånden, griper tak i papiret med innholdet og pælmer det.... Vips- Ingen skade skjedd!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:35   #58
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ah. Godt å høre at noen har hatt tilsvarende problemstilling. Min elskede () sønn greide å kaste neglesaksa i do, og min enda mer elskede mann brukte et av mine favorittredskaper på kjøkkenet, en diger pinsett (a.k.a. pølseklype, grillredskap osv.) til å fiske den opp med.

Verktøyet har nå ligget i kjelleren ganske lenge mens jeg har fortrengt problemstillingen. Tenker den blir kokt og spritet.

Da tar man rett og slett en dobbel pose, later igjen øynene og fisker opp gjenstanden fra do! Og gjenstanden blir vasket med zalo og spritet, event kokt. Eller kaster..... Sminkekoster i do lar seg liksom ikke koke... Dem lar seg heller kjøpe nye!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:40   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg hadde aldri, aldri brukt pølseklype på en død rotte. Æsj, skvis og svupp og tenk om man mister den på veien og den lander med et klask i gulvet og jeg hadde ihvertfall kastet pølseklypen etterpå.
I virkeligheten hadde jeg ropt på Storebror på 15, han hadde ordnet opp og så hadde jeg hoppet opp og ned og ristet på armene og hylt at han måtte få ut den ekle rotta. Og så hadde jeg lukket døren til rommet og bedt Drømmemannen om å vaske gulvet der når han kom hjem. Og vurdert å flytte.

Er ikke alltid lurt å få hjelp fra barna. Jeg skulle ta ut en mus for mamma en gang, og vimsete som jeg var la jeg den i postkassa. Ikke med vilje altså, det bare skjedde, omtrent som når jeg legger fjernkontrollen i kjøleskapet. Når mamma skulle hente posten fikk hun litt av et sjokk, og hun var ikke særlig fornøyd. Ikke trodde hun på meg når jeg sa det ikke var med vilje heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:46   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.993
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Da tar man rett og slett en dobbel pose, later igjen øynene og fisker opp gjenstanden fra do! Og gjenstanden blir vasket med zalo og spritet, event kokt. Eller kaster..... Sminkekoster i do lar seg liksom ikke koke... Dem lar seg heller kjøpe nye!

Ja, jeg ville jo gjort det sånn. Mannen vet bedre nå, han også.
Det samme gjelder døde gnagere. Søplepose over hånda, vreng den, og så rett ut med den.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 13-08-10 kl 14:48. Årsak: asiat i et øyeblikk
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no