Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 10:51   #21
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Det kommer an på hvor fin klypa var ... Dyr og fin = kok og sprit. Gammel og slaskete = kast, kast, kast!!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:51   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg trengte virkelig ikke den vagina-sammenligningen!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:53   #23
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg har en traumatisk rotteopplevelse friskt i minne - vi måtte ha Skadedyrbekjempelsesfolk hit for å skyte en rotte med luftgevær. Rotten lå under sokkelen på kjøkkenet vårt, så det måtte naturligvis vaskes grundig. Da det var ferdigvasket, kastet vi ALT som hadde vært i nærheten av å være i nærheten av vaskekluten.... Vi kastet tilogmed moppestativet! Ikke kul om jeg hadde orket å vaske gulv med det rottebefengte moppestativet.

Men pølseklype til å ta rotten med? Det må da ha vært en ...underlig....konstistens på den? Uærk.

Mitt råd er naturligvis at du kaster pølseklypen. Koke den? Da måtte jeg jo ha kokt pannen som jeg hadde kokt pølseklypen i. Deretter måtte jeg kokt pannen som jeg hadde kokt pannen som jeg hadde hatt pølseklypen oppi.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:54   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg trengte virkelig ikke den vagina-sammenligningen!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:55   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:55   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kjære vene, det er da bare å ta rotta i halen og pælme den ut? Hvorfor involvere kjøkkenredskap i det hele tatt? Dessuten er klypa gullende ren etter den behandlingen. Man kan heller slutte å spise pølser, som er djevelens verk.

  Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:55   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?


Lenge og vel!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:57   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?

Oh yes!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:57   #29
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?



Men ... da trenger vi jo pølseklypa igjen, gjør vi ikke?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett

Sist redigert av Pappalille : 13-08-10 kl 10:58. Årsak: La til en kommentar.
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:59   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har ikke pølseklype.

Det forklarer jo ett og annet...

Neisj, jeg tviler på at jeg hadde brukt pølseklype, jeg hadde brukt hansker, tipper jeg. Eller mannen hadde brukt hansker. Vi har hatt mus et par ganger i vinter og da har vi brukt hansker. Ikke har vi katt og ikke skal vi ha det heller.

Men teoretisk sett: kok den og sprit den og Kaste moppestativet fordi det har vært en rotte borti?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:00   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Vasket klypa i varmt vann og kjørt den en runde i oppvaskmaskina.
-om det var en virkelig bra klype vel og merke-

Men jeg hadde tatt rotta i hendene og vasket de godt etter på, og vært mer bekymret for om det fantes flere av den, enn den som alt var død.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:00   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.



Men ... da trenger vi jo pølseklypa igjen, gjør vi ikke?

Jeg tror at tang vil fungere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:01   #33
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg tror at tang vil fungere.

Avbitertang...?

  Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:04   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Det kommer an på hvor fin klypa var ... Dyr og fin = kok og sprit. Gammel og slaskete = kast, kast, kast!!!



Men jeg hadde ikke brukt pølseklypa da, jeg hadde bare lagt den i en pose.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:04   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Avbitertang...?

Det ville nok bli for mye søl.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:24   #36
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg ville nok bare vasket pølseklypa godt og ikke tenkt mer på det. Men hva med katten, da? Den har jo gått rundt og båret på denne rotta.


Dessuten føler jeg at dette er rette tråden å legge ut bilde av guttungens kjæledyr i .

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 30898_424394421211_737786211_5972280_5377870_n.jpg (41,2 KB, 11 visninger)
Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:26   #37
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg kunne nok ikke brukt en pølseklype.. Jeg hadde nok hentet en barnespade, hagespade, whatever-spade og brukt den.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:27   #38
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Først ville jeg ha kasta den grusomme rotta så langt vekk jeg kunne, og så pølseklypa etter. Men først ville jeg nok hysterisk ha ringt mannen min og forklart han at det var en nødsituasjon hjemme, og spurt om han hadde mulighet til å komme hjem å ta ut rotta.

Den pølseklypa hadde aldri kommet i mitt hus igjen. Blir uvel bare med taken på å sku bruke den til å fikse opp en pølse til ungene, eller til 20 unger i en barnebursdag.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:32   #39
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde nok gjort som deg. Koking og spriting bør ha gjort den ren nok!

LilleBulla:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:32   #40
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Kastet. Definitivt!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no