Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Et knallbra plastfolie-tips

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 22:58   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et knallbra plastfolie-tips

Dette fikk jeg vite på Rachael Ray, faktisk. Jeg har mange ganger slåss med den helsikes plastfolien som skal klistre seg til alt annet enn det den skal klistre seg til, og som ikke alltid vil dras riktig ut av rullen osv.

Tipset var: legg hele greia i fryseren! What? Jeg måtte jo prøve dette og jammen er det ikke noe av det lureste jeg har gjort. Rullen har aldri noensinne vært mer medgjørlig! Den dras helt fint ut og den klistrer seg ikke til noe annet enn det jeg skal klistre den til. Konsistensen er helt ypperlig. Aldri mer plastfolie i skuffen, heretter har den fast plass i fryseren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:00   #2
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Jeg fikk en genial pastduppeditt til folien, og den er helt genial. Folien som hører til er også genial når jeg tenker etter. :harbannetmyeoverjævelskapen:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:23   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Dette må jeg prøve! Jeg får fnatt av plastfolie. Nå har jeg skyhøye forventninger altså.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:26   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Så smart! Dette må jeg også prøve.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:33   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Vi har ikke fryser på kjøkkenet, så det spørs om jeg kommer til å benytte meg av dette tipset. Selv om det hørtes smart ut. Men jeg har lært andre ting av Rachael Ray. At man kan rense jordbær med sugerør f.eks. Eller spise tortilla med poseklype på enden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:38   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Rense jordbær med sugerør?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:39   #7
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Tror hun mener å stikke sugerøret gjennom sånn som man gjør med eplestilk?

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:39   #8
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

JEg er imponert over at du alltid har plass i fryseren på kjøkkenet til hele rullen jeg da... hehe..

På den annen side, Irma, jordbær og sugerør? Poseklype og tortilla? Please tell me.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:40   #9
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Rense jordbær med sugerør?

hmm..

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:42   #10
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Rense jordbær med sugerør?

Stiller meg bak denne, og er skrekkelig nysgjerrig....

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:48   #11
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Jeg har wrapmaster, aldri noe tull med den heller og jeg bruker ikke plass i fryseren.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 00:02   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

For ett genialt tips! Det må prøves.

jeg er dog litt mer usikker på dette tipset...:spise tortilla med poseklype på enden - der må jeg nesten få en nærmere forklaring...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 07:25   #13
Picayune
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 39
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har wrapmaster, aldri noe tull med den heller og jeg bruker ikke plass i fryseren.

Signerer.

Picayune er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 07:31   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

JEg er imponert over at du alltid har plass i fryseren på kjøkkenet til hele rullen jeg da... hehe..

Jeg har fryseskap under kjøleskapet, er god plass der (for jeg har jo selvsagt dypfryser nede i kjelleren til alle de store tingene), og en rull tar jo knapt plass i det hele tatt, den stappes bare nedi den øverste skuffen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 07:33   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.


jeg er dog litt mer usikker på dette tipset...:spise tortilla med poseklype på enden - der må jeg nesten få en nærmere forklaring...

Man bare setter en poseklype på enden av den sammenrullede tortillaen og så spiser man fra andre enden. Jeg så det programmet jeg også (jeg har RR på serieopptak ). Men jeg synes det er like enkelt å bare spise tortilla sammenrullet uten klype. Kjekt tips for barna da, lettere å spise for dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 08:35   #16
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Kjempesmart tips. Da er folien lagt i frysen

Men hvem er Rachel Ray egentlig?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 08:48   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har wrapmaster, aldri noe tull med den heller og jeg bruker ikke plass i fryseren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 09:29   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Jeg lurer også på dette jordbær-sugerør greiene. Hvordan? :har renset altfor mange jordbær i helgen:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:30   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Man stikker sugerøret gjennom jordbæret, og dytter hamsen bort. Det tar nok noe mer tid, men man fjerner nok mindre av jordbæra enn ved å skjære av toppen slik jeg ellers gjør. (Jeg liker ikke at det grønne blir igjen i jordbæra, selv om selve bladene fjernes.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:38   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et knallbra plastfolie-tips

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Man stikker sugerøret gjennom jordbæret, og dytter hamsen bort. Det tar nok noe mer tid, men man fjerner nok mindre av jordbæra enn ved å skjære av toppen slik jeg ellers gjør. (Jeg liker ikke at det grønne blir igjen i jordbæra, selv om selve bladene fjernes.)

Det du trenger er en jordbærhams-fjerner. En hendig liten pinsettlignende sak med akkurat så store klype-armer at den tar hamsen og det lille harde nedi jordbæret. OBS! har en lei tendens til å bli hengende på kanten av kurven når man er ferdig, og bli med i søppelbøtta.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no