Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilstatus?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 23:48   #41
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift (med en som jobber forholdsvis mye og gjør lite husarbeid), tre barn, 50 % jobb,ca 200 kvm hus, vasker lite.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:06   #42
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Samboer, 70 % jobb (fast som regel blir det mer), tre barn, to hamstere og 200-og-noe kvm hus, vasker svært lite. Svigermor får angst av hvor lite jeg vasker.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:16   #43
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Eneboer, to barn annakvar uke (og uka dei ikkje er her bor eg stort sett hos kjæresten ), jobbe 100 % og vaske ikkje så veldig mykje men litt kvar dag. Er en jævel til å rydde da!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:21   #44
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Kan jo legge til at jeg er meget takknemmelig over å flytte fra 270 kvadrat til 140.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:22   #45
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Samboer, 70 % jobb (fast som regel blir det mer), tre barn, to hamstere og 200-og-noe kvm hus, vasker svært lite. Svigermor får angst av hvor lite jeg vasker.

Hva er det egentlig med sånne svigermødre og den vaskinga?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:25   #46
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Hva er det egentlig med sånne svigermødre og den vaskinga?

Det lurer jeg også på. For min mor er ikke sånn. Det må være noe spesielt med gutte-foreldre.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:28   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Håhå, her er det mamma som er verst. Svigermor er bare snill som dagen er lang med tanke på vasking og sånt, hun har vett til å holde kjeft. Mamma er kritiker på sin hals.

Sitat mamma: "Men dere er jo ikke så glad i å ha det rent."
Jeg:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 01:53   #48
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, ett barn og en hund, 120 kvadrat og to fulle stillinger (og litt til, i tillegg til at mannen pendler). Vi støvsuger og vasker hele huset hver fredag og har det stort sett ganske ryddig. Vi har hver våre arbeidsoppgaver - jeg vasker bad og kjøkken, mannen støvsuger og mopper golv. Etter at vi fikk barn vasker vi riktignok ikke like grundig som før hver uke. Vi skal snart over på nærmere 280 kvadrat, og jeg gruer meg. Har vurdert vaskehjelp, men jeg hadde antakelig ikke klart å slå meg til ro med at det ble bra nok.

Svigermor har tilbydd seg å vaske her når vi har hatt det travelt, søt som hun er, men det er uaktuelt. Den eneste som er grundig nok til å få hjelpe til er søstera mi. Og ja, jeg er en sånn som ikke klarer å slappe av i eget rot; jeg liker ikke å ha uferdige oppgaver hengende over meg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 01:54   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

@kokos: Så hyggelig sagt da!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 02:14   #50
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Samboer, 220 kvm, 0-150% "stilling", vasker passe lite, men er en racer med støvsuger og overflaterydder som et lyn.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 05:58   #51
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift,2 barn(3 om noen dager), hus på 180 kvm og jobber 80%.Vasker ikke mye,men mer enn mange her tror jeg.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 06:36   #52
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Alene med to barn, jobber 100%, hus på 120 kvm og altfor stor hage. Prøver å ta litt og litt, men pga litt skranten helse til tider, blir det skippertaksmetoden.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:00   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Hva er det egentlig med sånne svigermødre og den vaskinga?

Sitat fra min svigermor da jeg fortalte om min egen mor som ikke var så glad i husarbeid og heller ville jobbe, men som måtte være hjemme da vi var barn: "Liker man ikke husarbeid, bør man ikke skaffe seg mann og barn." Til hennes forsvar er hun godt over 80.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:03   #54
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, to barn, jobber fulltid, leilighet på 80 kvm, vasker så lite som mulig. Har hatt vaskehjelp, og vurderer å skaffe det igjen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:51   #55
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Samboer, begge jobber 100%, 2 barn, halvpart av tomannsbolig på 110 kvm, har nylig fått vaskehjelp, men har aldri bedrevet for mye vasking. Kunne sikkert bli bedre på å rydde, men jeg gidder ikke.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:00   #56
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Singel, to barn, katt, 100 % stilling + deltidsstudie ved siden av + sensorarbeid, 77 kvm leilighet, vasker svært sjeldent.

Tar bort studier og sensuering, erstatter med ekstrajobb og signerer.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:04   #57
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, ett barn, begge jobber 100 %, jeg pendler. Rundt 250 kvadrat hus. Vi tar overflate og sengetøy en gang i uka, resten ved behov, eller når svigers kommer på besøk. Det er ikke ryddig hjemme hos oss, men heller ikke bomba. Rotet henger stort sett sammen med manglende oppvaskmaskin.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 06-08-10 kl 10:23. Årsak: Glemte å svare på et spørsmål
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:04   #58
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.707
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 1 barn (kommer en til i oktober), 100% stilling begge to (vel jeg er sykmeldt og skal snart ut permisjon), leilighet 115 kvm, har vaskehjelp hver uke. Bodd her i 3 år og ennå ikke tatt rundvasken...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:06   #59
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, to barn, 90% stilling, rekkehus på 125 kvm., sånn passe rent.
Jeg rydder og vasker langt mer enn min mann. Han leker mer med barna.

Jeg får skrekkelig vondt i hodet av å støvsuge, helt seriøst. Lurer på hva det kan være??

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:07   #60
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, jobber 100% +++, har passe stort hus og synes husvask er fin-fin alenetid....

:firebarnsmor:

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no