Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 14:36   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Bakeform/serveringsfat
(for både steking og servering- frysing og transport)

Dere som har den- er den så bra som reklamen skal ha det til? Har hørt at lokkene ikke passer helt bra, så da er det kanskje like greit å kjøpe en billigere, tilsvarende form fra en annen produsent?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:38   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg liker min veldig godt. Nå må jeg få kjøpt en bærehank, den er ganske viktig. Men om det finnes en annen, billigere,- så er den sikkert like bra, husk bare å få med bærehank til den.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:40   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Hvordan feste bærehanken på porsgrunn sin da?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:35   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Den er fin om ikke røren er for tyntfytende. Min er hvertfall ikke helt tett, uansett hvordan jeg har prøvd å fikse den. Aluminiumen er for tynn og bøyelig liksom. Prinsippet er flott da. Jeg har forøvrig brukt den mest til ostekake slik at kjeksbunnen har blitt brukt som "sparkel".

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:51   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Den er iallfall veldig fin til ostekake og oreokake. Eg har aldri brukt den i steikovn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:56   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Den er helt super til ostekake og oreokake.
Jeg har brukt den i steikovn også, har gått helt fint det.

Pass bare på at man ikke setter den på oppvarmet rist, da kan den sprekke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:57   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg vet faktisk ikke hvordan bærehåndtaket festes, jeg har kun sett de hver for seg. Men lokket lar seg ikke feste til formen, så det er derfor jeg har konkludert at bærehåndak vil gjøre susen?!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:59   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg har ikke prøvd den, men de selger den til 50% på Christiania glassmagasin!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 16:33   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Takk for mange gode tips! Veldig kjekt å vite at man må bruke kald rist- kjedelig hvis fatet sprekker ved første gangs bruk. Jeg tror det blir PP-formen på meg likevel, det går aller mest i ostekake her, så det høres ut som den skal få gjort nytten sin her i heimen. Takk for tips om Christiania glassmagasin, skal sjekke om de har butikk her i fjorden, det hadde vært fint!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 17:50   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg bruker den til ostekake, da det er stort sett den kaka jeg klarer å lage.

Har prøvd meg på gulrotkake i den formen også, men tror at min form er litt for tykk i bunnen, for det er vanskelig å få kaken til å bli gjennomstekt i midten under.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 17:56   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg har også lurt på å kjøpe den forma, men heller litt med å gå til anskaffelse av denne (har også sett den på Kitchn - ja, her faktisk https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=16&id=17324):

http://www.enklereliv.no/productDeta...Id=18&pId=1710



Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 17:58   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Den duger fint til ostekake og oreokake, men jeg synes f.eks sjokoladekaker hever mindre i den formen enn andre.

Jeg bruker forøvrig min kjempemye.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:00   #13
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Skytte: Det var faktisk den fra Kitchn som var alternativet mitt.

Gerbera: kanskje den fra kitchn steker bedre, med tynnere bunn? Hmmm... nå tror jeg at jeg ombestemte meg, gitt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:04   #14
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Helt grei til ostekake, oreokake o.l. Men til å bake i syns jeg ikke den er bra, røra renner ut langs kanten.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:05   #15
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Noen her som har den fra Kitchn? Jeg ser for meg at den er litt lettere dersom man skal ha den med seg også. Porselen veier jo litt...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:09   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg har begge deler. Den fra Kitch'n får riper i seg npr man skjærer kakestykker og er blitt stygg. Den fra PP funker fint som fat, men jeg har byttet min to ganger fordi den lekker. Den lekker forøvrig litt ennå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:46   #17
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg har aldri helt skjønt poenget med den - for å lage oreokake og ostekake er det jo like greit å bare sette en vanlig springformring rett på et vanlig kakefat?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 19:01   #18
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg har aldri helt skjønt poenget med den - for å lage oreokake og ostekake er det jo like greit å bare sette en vanlig springformring rett på et vanlig kakefat?

Ja, syns du har ett poeng. Kjøpte min for å bake i den, men når den lakk gidder jeg ikke det. Skal jeg bake sjokoladekake har jeg en annen form som har bærehåndtak som jeg heller bruker. Jeg var tilbake og klaga på min, men fikk beskjed om å prøve en gang til. Deretter bel det bare sånn at jeg ikke gidda gå tilbake med den en gang til. Men jeg var faktisk ganske skuffa til å begynne med. Nå er det bare sånn at jeg bruker den til ostekake og oreokake.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 19:41   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Vi fikk en slik form fra Porsgrunn porselen når vi gifta oss for snart 7 år siden. Den lakk selv med en normal tjukk deig (sukkerbrød f.eks.). Jeg ga opp hele formen og ga den bort til søstera mi - som gjerne vil ha fint kjøkkenutstyr, men som aldri har bakt noe som helst.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 19:52   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg er veldig fornøyd med min. Bruker den til både ostekaker og sjokoladekaker.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no