Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Magnor noir - bestikkmerker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-20, 13:13   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Magnor noir - bestikkmerker

Jeg fikk Magnor noir servise til bursdagen min nylig, og det har allerede kommet masse striper på det. Jeg bruker Hardangerbestikk, Nora, om det har noe å si. Det skal jo være laget av 18/10 stål ifølge hjemmesiden deres, men så leste jeg i en annen tråd her at det er laget av 18/8?
Anyhur, er det sånt man må regne med, eller er det grunn til å reklamere?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 19:44   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Har to ulike Hardangerbestikk, men aldri opplevd striper i serviser. Det ene bestikket har jeg hatt i tredve år, og det andre i ti, og de har vært med gjennom ulike bosteder og serviser på den tiden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 20:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Mitt Hardangerbestikk lager stygge merker i tallerknene... Ikke annet bestikk. Du får det bort med skurekrem, men det er irriterende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 20:10   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg har ikke merket noe til at det har laget merker på tallerkenen jeg har hatt før.
Var innom butikken i dag, men hun som var på jobb var både ung og uerfaren, og hadde ikke så mye å si, så jeg tenker jeg sender en e-post til Magnor.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 20:12   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mitt Hardangerbestikk lager stygge merker i tallerknene... Ikke annet bestikk. Du får det bort med skurekrem, men det er irriterende.

Hvilket har du? Skurekrem gidder jeg ikke å styre med. Da kjøper jeg heller et annet servise altså. Har bare 4 krus, 4 små tallerkener og 4 suppetallerkener foreløpig. Det er visst veldig populært og vanskelig å få tak.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 20:25   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg har hatt to Hardangerbestikk og to Denbyservise de siste tjue åra, og har ikke opplevd riper.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 20:29   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Slik ser det ut. Ikke veldig fremtredende, enda. Men dette er etter å ha blitt brukt en håndfull ganger så det blir vel bare verre.

Det er vanskelig å ta bilde av en svart tallerken gitt.


Sist redigert av frukt : 18-06-20 kl 23:10.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 00:05   #8
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Så kjedelig, Frukt! Null merker fra vårt Hardangerbestikk på noen som helst typer servise.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 00:08   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Tror du ikke det heller er serviset som har en svakhet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 00:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg tror sånne merker kommer av både bestikk og servise. Så et servise trenger ikke få merker med et annet bestikk, mens et annet bestikk trenger ikke gi merker på samme servise.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 00:32   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvilket har du? Skurekrem gidder jeg ikke å styre med. Da kjøper jeg heller et annet servise altså. Har bare 4 krus, 4 små tallerkener og 4 suppetallerkener foreløpig. Det er visst veldig populært og vanskelig å få tak.

Jeg husker ikke helt. Kan det være Ramona? Kun dessertgafler.

Vi har også Teema fra Iittala, og det grå blir ripete av vanlig bestikk, men ikke det hvite. Det blir derimot helt oppskrapet/ripete.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 00:35   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg aner ikke hva det skyldes altså, men har jo hørt at det kan ha en sammenheng med bestikket. Men for alt jeg vet kan det jo være et problem med serviset, eller forventet slitasje. Har uansett sendt e-post med bilde til Magnor så får vi se om de svarer. Men jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe mer om det er sånn det blir seende ut av å bli brukt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 02:33   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Svarte tallerkner blir utrolig stygge og ripete uavhengig av bestikk, er min erfaring.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 11:20   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg har noen svarte skåler fra Ikea, og de har ingen striper. Hadde de samme i hvitt, og de var fulle av striper så min erfaring så langt er at det varierer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 13:09   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magnor noir - bestikkmerker

Jeg fikk svar fra Magnor. Matt servise blir slitt fortere så sånn er det. Men hvis det skal bli stygt så fort vil jeg heller ha noe annet. Tilbake til tenkeboksen med andre ord.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no