Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dampvasker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 18:20   #41
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dampvasker

Vi holder på å lage ny platting nå og med dette regneværet kan dere tenke dere hvor leirete og sølete det er rett utenfor. Når kattepus kom inn i dag så se for dere de fine kattesporene fra terrassedøren og opp trappen.

Men med denne dampvaskern var det en lek å få bort de leirete kattesporene. Er som å støvsuge fant jeg ut.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 09:49   #42
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampvasker

Jeg er særdeles skeptisk til å bruke dampvasker i daglig renhold.
En av grunnene til at man har gått bort fra "gammeldags metode", altså våt klut og såpe er jo at det blir mye restfukt igjen, og at dette gir grobunn for alskens mikroorganismer.
Med den varmen en dampvasker i tillegg gir ser jeg for meg at dette må bli enda bedre miljø for disse mikroorgansimene?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 10:13   #43
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Jeg kjøpte min første dampvasker for 15 år siden. Den er dessverre utslitt.
Må nok kjøpe en ny, ja. Det er helt genialt for vindusvask

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 12:44   #44
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er særdeles skeptisk til å bruke dampvasker i daglig renhold.
En av grunnene til at man har gått bort fra "gammeldags metode", altså våt klut og såpe er jo at det blir mye restfukt igjen, og at dette gir grobunn for alskens mikroorganismer.
Med den varmen en dampvasker i tillegg gir ser jeg for meg at dette må bli enda bedre miljø for disse mikroorgansimene?

Det er såpass lite fukt at jeg bekymrer meg ikke for det. Det er jo ikke som om kluten jeg tørker over med blir våt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 17:53   #45
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er særdeles skeptisk til å bruke dampvasker i daglig renhold.
En av grunnene til at man har gått bort fra "gammeldags metode", altså våt klut og såpe er jo at det blir mye restfukt igjen, og at dette gir grobunn for alskens mikroorganismer.
Med den varmen en dampvasker i tillegg gir ser jeg for meg at dette må bli enda bedre miljø for disse mikroorgansimene?


Varmen i en dampvasker er nok ikke så bra for mikroorganismer. Snarere tvert imot. Den dreper dem vel. Det er ikke mye restfuktighet, nettopp fordi det er så varmt (damp= kokende vann) at det fordamper.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 23:50   #46
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Varmen i en dampvasker er nok ikke så bra for mikroorganismer. Snarere tvert imot. Den dreper dem vel. Det er ikke mye restfuktighet, nettopp fordi det er så varmt (damp= kokende vann) at det fordamper.

Uten at jeg er helt inne på teknikk bak dette er det vel en høy temp som synker veldig fort og ikke vedvarer?
Fuktigheten ligger der, men i så lav temp at oppvekstforhold for mikroorganismer muliggjøres?
Jeg har ikke veldig inngående kunnskap om dette, men har hatt et nært samarbeid med Astma og Allergiforeningens Inneklimakontor i forbindelse med nybygg som skulle tilpasses allergi/miljøvennlighet og der var fukt/varme/materialer/vedlikehold store tema, og ut fra dette ble vi anbefalt et renhold med minst mulig temperatur/væske/rengjøringsmidler, og med størst mulig bruk av mikrofiber og tørt renhold.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no